2015.12.08.

Még közelebb az országos lefedettség

Miskolcon nyit a Coffeeshop Company. A kávézólánc egyéni megállapodásokkal teszi még vonzóbbá az utolsó kávéházi licenceket.

Ahogy arról korábban a Franchising.hu is beszámolt, a Coffeeshop Company hálózat utolsó kávéházi licenceinek értékesítése zajlik Magyarországon, és most egy újabb várossal lett rövidebb az elérhető területek listája. A kapuit jövő hét elején megnyitó miskolci egység a bécsi alapítású és az osztrák kávékultúrára építő kávézólánc 22. magyarországi tagja. A magyarországi mester franchise jogokat birtokló Tizia Csoport elmondta, hogy a 22 kávéházzal és – az ország bármely pontján, gyakorlatilag bármikor ”bevethető” – öt mobil kávézóval az országos lefedettség már majdnem teljes egészében megvalósult. Ennek eredményeként a kávézólánc már szelektíven, elsősorban a ”kiemelt” helyszíneken keres franchise partnereket – nagyjából fél tucat városban, valamint Budapest egyes kerületeiben. A ”lukak betömködése” mellett pedig erre nagyobb hangsúlyt kap a meglévő hálózat fejlesztése.

Coffeeshop Company kávéház Fotó Coffeeshop Company

A Coffeeshop Company 2007-ben jelent meg Magyarországon. A kávézólánc franchise partnerei jelenleg 22 kávéházat üzemeltetnek hazánkban, világszerte pedig több mint 300 egységet számlál a hálózat.

December 11-én nyit Miskolcon a Coffeeshop Company legújabb magyarországi tagja. A kávézólánc hazánkban teljes egészében franchise átvevőkre támaszkodva fejleszti hálózatát, mely immár 17 franchise partnert számlál. A már működő egységek mellett a hálózat már előértékesített franchise jogokat Győr és Pécs városára, valamint 2 fővárosi licence is megváltásra került, az elérhető franchise jogok, és még lefedetlen területek száma tehát egyre csökken. „Az országos lefedettség elérését további 8 Coffeeshop Company licence értékesítésével tervezzük Magyarországon, szabad városok még Nyíregyháza, Kecskemét, Székesfehérvár, Békéscsaba, Veszprém és Kaposvár, valamint Budapesten is látunk potenciált további 1-2 kávézó megnyitására” – mondta el Szabó Gyula, a magyarországi hálózatfejlesztés vezetője. Minden franchise partner területi kizárólagosságot élvez, ami biztosítja, hogy nem nyílik egy másik Coffeeshop Company a saját meghatározott területén (város, megye vagy a fővárosban a kávézó vonzáskörzete).

Tekintettel az egyre korlátozottabban elérhető szabad területekre, a kávézólánc már egyéni megállapodásokat köt a jövőbeni franchise partnerekkel – nagy figyelmet fordítva a helyszínre, ugyanis „Az eredményes működéshez a legfontosabb az elérhetőség és a minőség” – tudtuk meg Szabó Gyulától. Egy Coffeeshop Company kávézó megnyitásához szükséges befektetés az üzlethelyiség mellett függ a választott üzletformátumtól (a piaci trendek alapján jelenleg a kisebb, 30-40 négyzetméteres, 15-20 ülőhellyel rendelkező kávézók népszerűbbek), valamint a műszaki állapottól. Így a szükséges indulótőke igen széles skálán mozoghat, a 12-15 millió forint körüli befektetéstől akár egészen az 50 millió forintos kategóriáig.

A központi támogatási rendszer keretében a Coffeeshop Company már az együttműködés elején elkészíti a franchise partner kávézójára szabott pénzügyi és üzleti tervet, valamint a későbbiekben segít a célkitűzések megvalósításában is, hogy a franchise partner vállalkozása minél hamar nyereségessé váljon. A bevételek Magyarországon átlagosan 3-12 hónapot követően haladják meg a költségeket, a teljes befektetés megtérülése pedig már 2-3 év után megvalósul.

Az országos lefedettség felé közeledve, a Coffeeshop Company egyre nagyobb figyelmet tud szentelni a belső, rendszerszintű fejlesztéseknek is. Ennek eredménye az új központi operatív csapat, a közeljövőben útnak induló, aktívabb marketingtevékenység, az önálló termékfejlesztés vagy a felfrissített arculat és design. Ez utóbbi már a mostani, miskolci kávézó kialakításának is alapjául szolgált, és a jövőbeni kávézók is ez alapján indulhatnak útra.  

Még közelebb az országos lefedettség

Jelenleg nincsen hozzászólás ebben a témában. Legyen Ön az első!

Fórum 62 téma, 108 hozzászólás

olvasna többet?

newsletter Franchising.hu

If you see this, leave this form field blank