2015.05.12.

Magyar ötlet is a fejlesztések között

Magyarok tervezte zacskó-tálcával teszi kényelmesebbé az elvitelt a McDonald’s.

Válaszul a folytatódó, és a McDonald’s majd’ minden főbb piacán (köztük az USA-ban) tapasztalt forgalomcsökkenésre, Steve Easterbrook vezérigazgató bejelentette a vállalat szervezeti átalakítását. A vezérigazgató a McDonald’s management három új prioritását nevezete meg, úgymint az operatív növekedés, a márka reputációjának visszaállítása és a pénzügyi lehetőségek aktívabb kiaknázása.

McDonald's étterem Fotó McDonald's

A McDonald’s jelenleg több mint 36 ezer éttermet üzemeltet szerte a világban. 2014-ben az alacsony értékesítések az elmúlt 12 év mélypontját jelentették – különösen az Egyesült Államokban. A romló eredményekre következtében a Standard & Poor „A” kategóriáról „A-” kategóriára csökkentette a vállalat besorolását.

Első lépésként azt a 110 piacot, ahol a McDonald’s jelen van, ezentúl négy kategóriába sorolják be, amelyek – fontossági sorrendben – a következők:

  • Egyesült Államok – a vállalat legnagyobb piaca, amely a rendszerszintű értékesítés nagyjából 40 százalékát adja;
  • Vezető nemzetközi piacok – ezen országok együtt adják a franchise óriás bevételeinek másik 40 százalékát, ide tartozik Ausztrália, Franciaország, Nagy-Britannia, Németország és Kanada;
  • Rohamosan fejlődő piacok – Dél-Korea, Hollandia, Kína, Olaszország, Oroszország, Spanyolország és Svájc - azok az országok, amelyek magasabb expanziós és franchise potenciállal rendelkeznek. Ezek a piacok együttesen a teljes forgalom nagyjából 10 százalékát termelik ki.
  • Alapvető piacok – az összes többi.

Mr Easterbrook bejelentette egyúttal a vállalat azon tervét is, hogy 2018 végéig 3500 új franchise egység nyitja meg kapuit, amellyel 81 százalékról 90 százalékra növelnék a franchise rendszerben működő éttermek arányát.

Történnek kifejezetten pozitív visszhangot kiváltó fejlesztések is a vállalat életében, pl. a McDonald’s Magyarország a DDB Budapest reklámügynökséggel együttműködve dolgozott ki egy olyan zacskót, amelyet egy mozdulattal, könnyedén tálcává alakíthatunk át. Jelenleg nincs információ arról, hogy ezt a koncepciót a többi nemzetközi piacon is bevezetik-e majd, de logikus lépés lenne. 

Magyar ötlet is a fejlesztések között

Jelenleg nincsen hozzászólás ebben a témában. Legyen Ön az első!

Fórum 62 téma, 108 hozzászólás

olvasna többet?

newsletter Franchising.hu

If you see this, leave this form field blank