Középpontban a franchise fejlesztés
A Spar Magyarország Kereskedelmi Kft. 473,7 milliárd forint forgalmat (bruttó árbevételt) ért el 2014-ben, ez 4,5 százalékos növekedés az előző évhez viszonyítva – közölte sajtótájékoztatón Heiszler Gabriella ügyvezető igazgató. A társaság által közzétett adatok szerint a Spar az elmúlt 23 évben mintegy 1 milliárd eurót (folyó áron mintegy 300 milliárd forintot) fektetett be Magyarországon. A Spar Magyarországnak tavaly országszerte 419 üzlete volt, együttesen több mint 403 ezer négyzetméter eladótérrel.
A múlt évi több mint 4 százalékos forgalomnövekedést Heiszler Gabriella azzal magyarázta, hogy a meglevő üzletekben nőtt a forgalom, amit a társaság akciós politikája ösztönzött leginkább. A múlt évben az akciós forgalom 18 százalékkal nőtt az előző évhez képest. Ez tette ki az összes forgalomnövekedés több mint felét a múlt évben. A fennmaradó hányadot pedig az új üzletek nyitása és a franchise hálózat bővítése adta.
Az ügyvezető igazgató kitért a Spar húsüzem tevékenységére, amely tavaly volt 10 éves. Az idén tovább fejlesztik az üzemet, mintegy 5 millió eurót (1,5 milliárd forintot) költenek a fejlesztésre. Létrehoznak például egy új szeletelő üzemet. Fontosnak tartotta továbbá, hogy a Spar Magyarország beruházzon a munkatársai képzésébe is, a cég több mint 14 ezer munkatársát kell folyamatosan felkészíteni.
A vasárnapi zárva tartásról Szalay Zsolt, Interspar értékesítési vezető tájékoztatott. Elmondta: tavaly az összforgalmat tekintve a Spar Magyarország üzleteiben a vasárnapi forgalom 9,1 százalékos arányt képviselt. A vasárnapi zárva tartás miatt a Spar üzletekben meghosszabbították hétköznapokon a nyitvatartási időt. Sok helyen kihasználják a törvény biztosította heti 96 órát - fűzte hozzá.
Az üzletek forgalma a vasárnapi zárva tartás miatt főként pénteken (106,5 százalék), szombaton (123,2 százalék) és hétfőn (112,4 százalék) növekedett meg. Általános tapasztalatokat azonban még nem lehet levonni 5 hét alatt – mondta az értékesítési vezető újságírói kérdésre. Az első öt hét tapasztalata alapján azonban nincs oka ijedtségre a Spar Magyarországnak – tette hozzá Heiszler Gabriella.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Bármelyik sikeres vállalkozót kérdezzük meg, egyik sem fogja azt mondani, hogy a siker egyik napról a másikra, egy pillanat alatt következik be. Türelem, kemény munka és áldozatok árán lehet csak sikeres céget létrehozni.
A kiskereskedelmi üzletlánc elindította webáruházát, a házhoz szállítási szolgáltatás egyelőre Budapesten és 49 környező településen érhető el.
2018 végén az 555 magyarországi SPAR áruháznak már több mint 30 százaléka működött a mindössze hat éve indított franchise rendszerben.
„Franchise rendszerünk egyértelmű sikertörténet” – hat éve elérhető franchise programja mellett tett hitet Magyarország hatodik legnagyobb foglalkoztatója.
Rekordforgalommal, 26 új franchise és 4 új saját üzemeltetésű áruháznyitással zárta a 2017-es üzleti évet a SPAR Magyarország.
legolvasottabb
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
2011-es magalakulása óta több mint 160 taggal bővült Olaszország egyik legnagyobb közösségi franchise hálózata.
Sokak számára ködös kifejezés lehet a "franchise", mint üzleti modell - de mi is a titka ezeknek a sikeres márkáknak?
Húsz éves szünet után ismét megvetette a lábát a Wendy's az Egyesült Királyságban, és vele Európában.
A franchise szervezetek célja, hogy népszerűsítsék a franchise ötletét és biztosítsák az átláthatóságot és a magas színvonalat a piacon. Sok országban a jól ismert franchise hálózatok delegálnak képviselőket a nemzeti franchise szervezetekbe.
népszerű a fórumban
Terjeszkedő Mini Pani
Kedves érdeklődők! Magyarországon, a MiniPani mester átvevő jelenleg elsősorban a mintaboltok kialakításával foglalkozik - a jó üzleti gyakorlat bemutatása...
Terjeszkedő Mini Pani
Mikortól és hol lehet bővebben érdeklődni üzletnyitással kapcsolatban?