A változás első jelei
Az idei évben ünnepli fennállásának 60. évfordulóját a McDonald’s franchise. Ray Kroc 1955-ben vette át a McDonald testvérek gyorséttermi koncepcióját, és ekkor nyitotta meg első éttermét az Illinois állambeli Des Plaines városban. Ma már több mint 35 ezer McDonald’s működik a világ 100 országában. Az idei évben azonban a fókusz elsősorban nem is az expanzióra, hanem inkább az értékesítések növelésére szegeződik – pl. azért, hogy többet ne fordulhasson elő egy (a legutóbbi negyedévben elszenvedett) 10 éve nem tapasztalt visszaesés. A McDonald’s a negatív trendeket többek közt megújított menüvel, új koncepciókkal és filozófiaváltással próbálja ellensúlyozni.
A McDonald’s a közelmúltban tette lehetővé több amerikai éttermében, hogy a vendégek hamburgereiket kedvük szerint variálhassák. Ennek háttere, hogy sok más étteremlánc – melyek egyre több vásárlót nyernek meg maguknak – kínál személyre szabott hamburgereket vagy vett fel prémium termékeket a kínálatába. Az értékesítések felerősítése érdekében Don Thompson, a McDonald’s vezérigazgatója ősszel jelentette be, hogy idén januártól egyszerűsítik a menüt és nagyobb mozgásteret engednek az egyes régiók helyi jellegzetességeinek. Emellett a McDonald’s egy ideje újra felerősítette régóta próbálgatott házhozszállítási tesztprogramját is.
Hamburger helyett paradicsomleves
Amint azt több médiaforrás is megerősítette, a McDonald’s nemrég egy teljesen új koncepciót indított útjára Sydney belvárosában. Az új, egészséges-kávézó koncepció a ”The Corner” nevet kapta, és korántsem Big Mac szendvicseket vagy Chicken Nugget falatokat kínál vásárlóinak. Az étlapon olyan tételek szerepelnek, mint pl. a libanoni lencse, bazsalikomos paradicsomleves, ázsiai saláták vagy briós reggelire. A vendégek egy önkiszolgáló digitális eszköz segítségével saját szendvicset is összeállíthatnak (kenyér, sajt és szósz-választási lehetőséggel), melyet aztán egy fatálcán visznek ki az asztalukhoz.
Az új kávézó-étterem belső kialakítása sem idézi a McDonald’s hangulatot. Az elegáns környezetben mindössze egy apró McCafé logó az árlapon, illetve a pultnál egy Ronald McDonald doboz utal a franchise titánra.
A megcélzott image-váltás
Az Egyesült Államokban a McDonald’s nemrég elindított egy új kampányt is, amely a vállalati filozófia változását (fejlődését) hivatott kifejezni, és közvetíteni a vendégek felé. Az új image fő üzenete, hogy a McDonald’s egy olyan vállalat, amely meghallgatja többmilliárd vendégének kívánságait. A McDonald’s képviselői az USA Today portálnak elmondták, az új ”The Corner” koncepció célja, hogy kísérletezzenek, tanuljanak és fejlődjenek. Az új étterem egyúttal ”tesztlaborként” is üzemel, ahonnan a sikeres és népszerű termékek bekerülhetnek más egységek kínálatába is.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Honnan tudjuk mennyire komoly egy árvíz vagy tornádó? Elég kérni egy gofrit és kiderül.
Mikor és mennyi pizzát esznek a pentagonban, és mi következik ebből?
Mi áll az olyan cégek sikere mögött, mint a Foodora vagy éppen a Wolt?
Magyarországon is gyakran házasítják össze a különböző ízvilágokat a kisebb sarki éttermek, a Poe Poe is hasonló vonalon, de merőben eltérő ízkombinációkon keresztül kínál ígéretes üzleti lehetőséget.
Már évekkel ezelőtt felreppent a hír, hogy hazánkba látogathat az étteremlánc, de most egy hivatalosabb megerősítést is kapott a pletyka.
legolvasottabb
2011-es magalakulása óta több mint 160 taggal bővült Olaszország egyik legnagyobb közösségi franchise hálózata.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Sokak számára ködös kifejezés lehet a "franchise", mint üzleti modell - de mi is a titka ezeknek a sikeres márkáknak?
Húsz éves szünet után ismét megvetette a lábát a Wendy's az Egyesült Királyságban, és vele Európában.
A franchise szervezetek célja, hogy népszerűsítsék a franchise ötletét és biztosítsák az átláthatóságot és a magas színvonalat a piacon. Sok országban a jól ismert franchise hálózatok delegálnak képviselőket a nemzeti franchise szervezetekbe.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.