2015.01.15.

A változás első jelei

Idén 60 éves a McDonald’s franchise. A jubileum új filozófiát, megújult termékkínálatot és egy teljesen új koncepciót is hozott.

Az idei évben ünnepli fennállásának 60. évfordulóját a McDonald’s franchise. Ray Kroc 1955-ben vette át a McDonald testvérek gyorséttermi koncepcióját, és ekkor nyitotta meg első éttermét az Illinois állambeli Des Plaines városban. Ma már több mint 35 ezer McDonald’s működik a világ 100 országában. Az idei évben azonban a fókusz elsősorban nem is az expanzióra, hanem inkább az értékesítések növelésére szegeződik – pl. azért, hogy többet ne fordulhasson elő egy (a legutóbbi negyedévben elszenvedett) 10 éve nem tapasztalt visszaesés. A McDonald’s a negatív trendeket többek közt megújított menüvel, új koncepciókkal és filozófiaváltással próbálja ellensúlyozni.

The Corner étterem @Sidney Fotó McDonald's Corp.

A McDonald’s legújabb koncepciója a ”The Corner” egészséges kávézó, mellyel a franchise óriás célja, hogy „kísérletezzenek, tanuljanak és fejlődjenek”. Az ausztrál fővárosban kialakított első étterem sikeres és népszerű termékei bekerülhetnek más egységek kínálatába is.

A McDonald’s a közelmúltban tette lehetővé több amerikai éttermében, hogy a vendégek hamburgereiket kedvük szerint variálhassák. Ennek háttere, hogy sok más étteremlánc – melyek egyre több vásárlót nyernek meg maguknak – kínál személyre szabott hamburgereket vagy vett fel prémium termékeket a kínálatába. Az értékesítések felerősítése érdekében Don Thompson, a McDonald’s vezérigazgatója ősszel jelentette be, hogy idén januártól egyszerűsítik a menüt és nagyobb mozgásteret engednek az egyes régiók helyi jellegzetességeinek. Emellett a McDonald’s egy ideje újra felerősítette régóta próbálgatott házhozszállítási tesztprogramját is.

 

Hamburger helyett paradicsomleves

Amint azt több médiaforrás is megerősítette, a McDonald’s nemrég egy teljesen új koncepciót indított útjára Sydney belvárosában. Az új, egészséges-kávézó koncepció a ”The Corner” nevet kapta, és korántsem Big Mac szendvicseket vagy Chicken Nugget falatokat kínál vásárlóinak. Az étlapon olyan tételek szerepelnek, mint pl. a libanoni lencse, bazsalikomos paradicsomleves, ázsiai saláták vagy briós reggelire. A vendégek egy önkiszolgáló digitális eszköz segítségével saját szendvicset is összeállíthatnak (kenyér, sajt és szósz-választási lehetőséggel), melyet aztán egy fatálcán visznek ki az asztalukhoz.

Az új kávézó-étterem belső kialakítása sem idézi a McDonald’s hangulatot. Az elegáns környezetben mindössze egy apró McCafé logó az árlapon, illetve a pultnál egy Ronald McDonald doboz utal a franchise titánra.

 

A megcélzott image-váltás

Az Egyesült Államokban a McDonald’s nemrég elindított egy új kampányt is, amely a vállalati filozófia változását (fejlődését) hivatott kifejezni, és közvetíteni a vendégek felé. Az új image fő üzenete, hogy a McDonald’s egy olyan vállalat, amely meghallgatja többmilliárd vendégének kívánságait. A McDonald’s képviselői az USA Today portálnak elmondták, az új ”The Corner” koncepció célja, hogy kísérletezzenek, tanuljanak és fejlődjenek. Az új étterem egyúttal ”tesztlaborként” is üzemel, ahonnan a sikeres és népszerű termékek bekerülhetnek más egységek kínálatába is. 

A változás első jelei

Jelenleg nincsen hozzászólás ebben a témában. Legyen Ön az első!

Fórum 62 téma, 108 hozzászólás

olvasna többet?

newsletter Franchising.hu

If you see this, leave this form field blank