2014.11.19.

Fáradhatatlan portfólió bővítés

A magyarországi Hooters jogokat is birtokló Chanticleer pozitív eredményeket és 473%-os forgalomnövekedést jelentett a 3. negyedévben.

Húzó márkája, a Hooters mellett számos gyorséttermi koncepciót tulajdonló és szerte a világon üzemeltető Chanticleer Holdings nemrég jelentette pénzügyi eredményeit a szeptember 30-ával véget ért harmadik negyedévre vonatkozóan. Az éttermek forgalma 7,49 millió dollárral, avagy 473,5 százalékkal nőtt 2013 azonos időszakához, és 33 százalékkal az előző negyedévhez képest.

Hooters lányok Fotó Hooters

A Hooters éttermek étlapján jellemzően amerikai stílusú hamburgereket, grillételeket, sült csirkeszárnyakat és salátákat találunk. A hely különlegessége, hogy kimondottan helyes, telt-keblű pincérnőket alkalmaz, akik falatnyi ruhában szolgálják ki a vendégeket.

A Chanticleer 2014 harmadik negyedévében folytatta befektetéseit, elsősorban a Hooters márkára összpontosítva. A három hónap során Ausztráliára szegeződött a vállalat figyelme: 60 százalékos részesedést szerzett a helyi Hooters átvevő menedzsment cégben, és ezzel szintén 60 százalékos részesedést két, már működő étteremben. A Chanticleer megnyitotta Ausztrália negyedik Hooters helyszínét is.

Szeptember 9-én a vállalat tovább bővítette koncepció-portfólióját: megvásárolta az amerikai Charlotte-ban székelő, díjnyertes burger gyorséttermet, a The Burger Company-t. A felvásárlás hozzájárult a pozitív harmadik negyedéves nettó bevételekhez és egy lényeges lépése volt a vállalat azon tervének is, hogy egy még jobb hamburgeres élményt vigyen el nemzetközi piacaira. Ezekben a régiókban a vállalat már megbeszéléseket folytat menedzsment csapataival a koncepció mihamarabbi (2015-ös) adaptálásáról.

Az idei év szeptember 30-ával zárult 9 hónapjában az éttermek bevétele 16,57 millió dollárral nőtt vagy 340,6 százalékkal 2013 azonos időszakához képest. Az értékesítési költségek százalékos alakulásában is volt valamelyes fejlődés 2014-ben, a tavalyi 37,8 százalékról 35 százalékra csökkenve. A vállalat nettó vesztesége nőtt 2014-ben, a tavalyi 2,95 millió dollárról 3,48 millió dollárra.

Magyarországon 2012-ben jelent meg a vállalat a Hooters márkával, és a Liszt Ferenc téren megnyitott ”breastaurant” eddig a Chanticleer egyetlen egysége. A vállalat szerint hazánkban összesen három éttermet tudnak majd támogatni, de a budapesti egység próbahelyszínként is funkcionál a régióban, ami után Kelet-Európa és különösképp Lengyelország következhet.

A magyarországi Hooters étterem nettó vesztesége 5.177 dollár lett (kb. 1,28 millió Ft) az idei harmadik negyedévében, a tavalyi 28.815 dollárhoz képest.  A korrigált EBITDA 3.076 dollárról 7.756 dollárra nőtt. 2014 kilenc hónapjában ezzel a nettó veszteség 37.655, a korrigált EBITDA pedig 24.671 dolláron áll.

 


A New York-i székhelyű Chanticleer Holdings Inc. leányvállalataival együtt számos étteremmárka tulajdonosa és/vagy üzemeltetője az Egyesült Államokban és szerte a világon. A vállalat a Hooters márka egyik legnagyobb franchise partnere, kizárólagos étteremnyitási jogokkal rendelkezik Ausztrália, Anglia, Dél-Afrika, Magyarország és Brazília piacain, emellett üzemelteti az American Roadside Burgers, a Spoon Bar & Kitchen hálózatokat, valamint többségi részesedéssel rendelkezik a The Burger Company és a Just Fresh egészséges gyorsétterem láncban is. 

olvasna többet?

newsletter Franchising.hu

If you see this, leave this form field blank