Nehéz időkben a franchise ikon
A gyorséttermi óriás 2013 harmadik negyedéves árbevétele 7,32 milliárd dollár lett, ami ugyan 2 százalékos növekedés előző év ugyanezen időszakához képest, viszont valamelyest elmarad a várakozásoktól. Az egy részvényre jutó eredménye (EPS) ugyanakkor (1 penny-vel felülmúlva a várt 1,51 dolláros árfolyamot) végül 1,52 dollár lett, ami 6 százalékos növekedést jelent tavalyhoz viszonyítva. A McDonald’s hazájában, az Egyesült Államokban 0,7 százalékkal tudta növelni bevételeit 2012 azonos időszakához képest képest, ám a nemzetközi piacokon jóval gyengébb eredmények születtek. Franciaországban például – a McDonald’s elsőszámú európai piacán – ugyan idén először jelentettek árbevétel-növekedést, de összességében így is 0,8 százalékkal csökkent az európai értékesítés az előző hónaphoz képest.
A felemás eredményeket Don Thompson, a McDonald’s ügyvezető igazgatója a kihívást jelentő nemzetközi környezetnek tulajdonította egy közleményben. Különösen gyenge volt az értékesítés az ázsiai, közel-keleti és afrikai régióban, ahol 1,4 százalékos visszaesést tapasztaltak a negyedévben. A vállalat működési eredménye 12 százalékkal csökkent ezeken a piacokon, ami a cég megítélése szerint a változó makrokörnyezet hatása, legfőképp Kínában, Japánban és Ausztráliában. „A harmadik negyedéves eredmények a McDonald’s azon képességét tükrözik, hogy a jelenlegi gazdasági környezet széles körű kihívásai közepette is képes növekedni” – mondta el Don Thompson összegzésül.
A legfrissebb beszámolóban a McDonald’s vezetőség megerősítette korábbi előrejelzéseit 2013 negyedik negyedévére vonatkozóan, mégpedig azt, hogy „a mostani negyedéves adatokkal nagyjából megegyező globális értékesítési eredményre számítanak.” Az üzleti beszámoló múlt heti publikálása után a McDonalds’s részvények 1,6 százalékot estek, de éves szinten még így is 5,6 százalék pluszban van a vállalat.
Mindeközben a Burger King a csökkenő bevételek mellett is 32,7 százalékos profitnövekedést ért el a negyedévben (81,1 millió dollárral), tőzsdei árfolyama pedig 13 százalékot emelkedett tavalyhoz képest. A másik fő versenytárs, a KFC, Pizza Hut, Taco Bell és Wing Street márkákat tulajdonló Yum! Brands árbevétele 4 százalékkal, 3,02 milliárd dollárra esett vissza a júliustól szeptemberig tartó időszakban.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Honnan tudjuk mennyire komoly egy árvíz vagy tornádó? Elég kérni egy gofrit és kiderül.
Mikor és mennyi pizzát esznek a pentagonban, és mi következik ebből?
Mi áll az olyan cégek sikere mögött, mint a Foodora vagy éppen a Wolt?
Magyarországon is gyakran házasítják össze a különböző ízvilágokat a kisebb sarki éttermek, a Poe Poe is hasonló vonalon, de merőben eltérő ízkombinációkon keresztül kínál ígéretes üzleti lehetőséget.
Már évekkel ezelőtt felreppent a hír, hogy hazánkba látogathat az étteremlánc, de most egy hivatalosabb megerősítést is kapott a pletyka.
legolvasottabb
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
2011-es magalakulása óta több mint 160 taggal bővült Olaszország egyik legnagyobb közösségi franchise hálózata.
Sokak számára ködös kifejezés lehet a "franchise", mint üzleti modell - de mi is a titka ezeknek a sikeres márkáknak?
Húsz éves szünet után ismét megvetette a lábát a Wendy's az Egyesült Királyságban, és vele Európában.
A franchise szervezetek célja, hogy népszerűsítsék a franchise ötletét és biztosítsák az átláthatóságot és a magas színvonalat a piacon. Sok országban a jól ismert franchise hálózatok delegálnak képviselőket a nemzeti franchise szervezetekbe.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.