2013.10.30.

Nehéz időkben a franchise ikon

Felemásak a McDonald’s harmadik negyedéves eredményei. Amerikában stagnálás, csökkenő európai értékesítés - a kihívó nemzetközi környezet az oka.

A gyorséttermi óriás 2013 harmadik negyedéves árbevétele 7,32 milliárd dollár lett, ami ugyan 2 százalékos növekedés előző év ugyanezen időszakához képest, viszont valamelyest elmarad a várakozásoktól. Az egy részvényre jutó eredménye (EPS) ugyanakkor (1 penny-vel felülmúlva a várt 1,51 dolláros árfolyamot) végül 1,52 dollár lett, ami 6 százalékos növekedést jelent tavalyhoz viszonyítva. A McDonald’s hazájában, az Egyesült Államokban 0,7 százalékkal tudta növelni bevételeit 2012 azonos időszakához képest képest, ám a nemzetközi piacokon jóval gyengébb eredmények születtek. Franciaországban például – a McDonald’s elsőszámú európai piacán – ugyan idén először jelentettek árbevétel-növekedést, de összességében így is 0,8 százalékkal csökkent az európai értékesítés az előző hónaphoz képest.

McDonald's étterem Fotó McDonald's

Globálisan, a franchise hálózat értékesítése 0,1 százalékkal elmarad az előző havitól, aminek következtében a negyedéves adatok 1% helyett csak 0,9 százalékkal nőttek.

A felemás eredményeket Don Thompson, a McDonald’s ügyvezető igazgatója a kihívást jelentő nemzetközi környezetnek tulajdonította egy közleményben. Különösen gyenge volt az értékesítés az ázsiai, közel-keleti és afrikai régióban, ahol 1,4 százalékos visszaesést tapasztaltak a negyedévben. A vállalat működési eredménye 12 százalékkal csökkent ezeken a piacokon, ami a cég megítélése szerint a változó makrokörnyezet hatása, legfőképp Kínában, Japánban és Ausztráliában. „A harmadik negyedéves eredmények a McDonald’s azon képességét tükrözik, hogy a jelenlegi gazdasági környezet széles körű kihívásai közepette is képes növekedni” – mondta el Don Thompson összegzésül.

A legfrissebb beszámolóban a McDonald’s vezetőség megerősítette korábbi előrejelzéseit 2013 negyedik negyedévére vonatkozóan, mégpedig azt, hogy „a mostani negyedéves adatokkal nagyjából megegyező globális értékesítési eredményre számítanak.” Az üzleti beszámoló múlt heti publikálása után a McDonalds’s részvények 1,6 százalékot estek, de éves szinten még így is 5,6 százalék pluszban van a vállalat.

Mindeközben a Burger King a csökkenő bevételek mellett is 32,7 százalékos profitnövekedést ért el a negyedévben (81,1 millió dollárral), tőzsdei árfolyama pedig 13 százalékot emelkedett tavalyhoz képest. A másik fő versenytárs, a KFC, Pizza Hut, Taco Bell és Wing Street márkákat tulajdonló Yum! Brands árbevétele 4 százalékkal, 3,02 milliárd dollárra esett vissza a júliustól szeptemberig tartó időszakban.

Nehéz időkben a franchise ikon

Jelenleg nincsen hozzászólás ebben a témában. Legyen Ön az első!

Fórum 62 téma, 108 hozzászólás

olvasna többet?

newsletter Franchising.hu

If you see this, leave this form field blank