A hotellánc franchise-ért kiált
Az Accor Csoport adózás előtti eredménye 198 millió euróra (kb. 60 milliárd forint) csökkent az egy évvel korábbi 212 millió euróhoz képest, jelentette be szerdán a párizsi székhelyű vállalat. A szállodalánc nyilatkozatában figyelmeztetett: a gyengén teljesítő európai piac, valamint egy új online foglalási rendszerbe való befektetés miatt az idei eredmények valamelyest elmaradhatnak a várakozásoktól, a teljes éves profitot 510 és 530 millió euró között várják 2013-ban. A tavalyi évet 526 millió euróval zárta a vállalat.
Az Accor Csoport értékesítéseinek közel 70 százaléka Európában zajlik (amely piac épphogy kezd kikecmeregni a recesszióból), ettől pedig a vállalat jobban ki van szolgáltatva a kihívó gazdasági környezetnek, mint a versenytársak. Válaszul, a hotellánc költségcsökkentésbe kezd és felgyorsítja terjeszkedését a gyorsabban fejlődő piacokon.
Most, Európa legnagyobb szállodalánca az első évében jár annak a hároméves újjászervezésnek, amelynek során nagyobb figyelmet szentelnek a feltörekvő piacoknak, csökkentik az adósságállományt és a működési költségeket, ingatlanokat értékesítenek. A vállalat továbbá 2016-ig, a jelenlegi 58 százalékról 20 százalékra kívánja csökkenteni a saját tulajdonú hotelek arányát, a maradék 80 százalékot franchise partnerek bevonásával működtetné.
A stratégiaváltás közben – vagy részeként – a szállodalánc kedden jelentette be, hogy a legnagyobb részvényesének számító Colony Capital LLC vezetője, Sebastian Bazin veszi át az Accor elnöki és vezérigazgatói székét. Piaci elemzők arra számítanak, hogy az új elnök-vezérigazgató felgyorsítja az Accor irányváltását, amiben jóval nagyobb szerep jut majd a franchise-nak.
Az Accor franchise családba olyan márkák tartoznak, mint az itthon is jól ismert Mercure, Sofitel, Novotel vagy az Ibis. Magyarországon összesen 18 szállodát üzemeltet a lánc Budapesten, Szegeden, Székesfehérváron és Győrben.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Kétszámjegyű forgalomnövekedéssel és új hotelmárkát is magába foglaló, bővülő kínálattal robog a Neckermann Magyarország.
Dinamikusan bővül a hazai utazásszervező és utazási iroda ágazat, és vele együtt a Summer Time Travel franchise.
A szállodalánc második budapesti tagja 2020-ban nyitja meg kapuit a Petőfi Sándor utcai Postapalota épületében.
A jövőre 10 éves Summer Time Travel történetének legerősebb szezonját tudhatja maga mögött.
A régió legnagyobb hotelcsoportja bővíti portfólióját. 8 országban, köztük Magyarországon fejlesztheti az Adagio apartman-hotel márkákat.
legolvasottabb
2011-es magalakulása óta több mint 160 taggal bővült Olaszország egyik legnagyobb közösségi franchise hálózata.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Sokak számára ködös kifejezés lehet a "franchise", mint üzleti modell - de mi is a titka ezeknek a sikeres márkáknak?
Húsz éves szünet után ismét megvetette a lábát a Wendy's az Egyesült Királyságban, és vele Európában.
A több, mint 50 éves múltja ellenére a világ legnagyobb kávézóláncának kevesebb, mint 10 éve van drivethru modellje, de a dobás nagyon bevált a franchise számára.
népszerű a fórumban
Folyamatos terjeszkedésben
Sziasztok! Szeretnélek informálni benneteket, hogy mindkét fiók átvételre került. Szép napot kívánok: Melinda
Folyamatos terjeszkedésben
A Summer Time Travel franchise központ - az országos partner keresés mellett - most két fiókirodát kínál átadásra: Nagykovácsi fiók Miskolci...