Étterem promóciók itthon és külföldön
A nemzetközi színtéren erős verseny folyik az éttermi menük naprakészen tartásában, itthon már kevésbé. A pop-kultúra hangsúlya hazai viszonylatban kevesebbet nyom a latba, ezért filmes vagy celeb-témájú kínálatból is kevesebbet kapunk. A kis éttermek nem mernek, a nagyoknak pedig nem mindig éri meg meglovagolni egy olyan trendet ami lehet, hogy csak zátonyra futtatja őket. Emiatt rengeteg a komfortzónás próbálkozás, főleg a legnagyobb láncok esetében.
A gyorséttermi szegmenst nézve az utóbbi időben a legtöbb hamburgeres jellemzően egy-egy kulcsszóba akaszkodva dolgozott ki egy-egy új receptet. A legtöbb étterem nem nagyon hagyja el a hazai pályát, amikor kiadják a szezon burgerét, többnyire 1 vagy 2 alapanyaggal letudható az újítás, egy külön feltét, egy speciális sajt vagy hús, esetleg saláta helyett valami extra - az alap 80-90%-a ugyanaz marad.
A Zing Burger esetében az utolsó három promóciós burger is ezt a stratégiát követte, a Captain Cheese a sajt volt a középpontban, a sörburger egy sörös mártást és sörretek salátát kapott, a Balcsi burger meg a szokásos Balaton-szezonból próbált újat húzni. A nagyobb láncokban még inkább megszorul a kreativitás, a Burger King új kínálata jellemzően 1-2 hozzávalóval letudja, a Brie egy brie sajtot, a Roasted Onion meg sülthagymát kap - de az alap burger ugyanaz. Itt viszont már kissé beúszik a pop-kultúra, a Valmar burger ugyanis már meglovagolta az azonos néven futó zenekart, ebből a szempontból élvonalbelinek nevezhető a próbálkozás ugyanis filmes és celeb-témájú ételekkel itthon ritkán találkozni a nagy láncokban.
Az utóbbi időben igazán kreatív próbálkozásokat a kisebb koncepcióktól láthattunk. A Bamba Marha magasabb árkategóriával, merészebb ízöszállításokkal próbálkozik és néha érzékenyen bele tapintanak a köztudatba egy-egy próbálkozással. A Downtown burgerük a sneaker-mániát lovagolta meg, habár a névválasztás hagy kívánnivalót. A hazai étteremlánc jó érzékkel meglovagolta a Barbie-lázt is egy külön poszttal, habár a külföldi trendektől eltérően erre külön burgert erre már nem adtak ki. Ennél zseniálisabb húzás volt viszont, ahogy beszálltak az AI-trendbe, amikor itthon is egyre többen váltak érdekeltté a mesterséges intelligenciában, akkor a Bamba Marha generált képekkel és mémekkel árasztotta el a közösségi médiát, majd minderre egy aranyba márott AI burgert is kiadtak.
Sajnos többnyire, a Bamba Marha féle próbálkozások képezik a kivételt itthon. A McDonald's legtöbb promóciója az utóbbi időben az alapanyag-fókuszt követte, most kivételesen - feltehetőleg az amerikai központ közreműködésével - meg próbáltak rászállni a Disney Loki című sorozatára egy külön édes-savanyú szósszal, de a biztonsági játékot jól szemlélteti, hogy már a sokadjára visszatérő ajándék poharas kampányt futtatják, mégis hazai szinten az egyik legnagyobb étterem franchise-ról van szó.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Honnan tudjuk mennyire komoly egy árvíz vagy tornádó? Elég kérni egy gofrit és kiderül.
Mikor és mennyi pizzát esznek a pentagonban, és mi következik ebből?
Mi áll az olyan cégek sikere mögött, mint a Foodora vagy éppen a Wolt?
Magyarországon is gyakran házasítják össze a különböző ízvilágokat a kisebb sarki éttermek, a Poe Poe is hasonló vonalon, de merőben eltérő ízkombinációkon keresztül kínál ígéretes üzleti lehetőséget.
Már évekkel ezelőtt felreppent a hír, hogy hazánkba látogathat az étteremlánc, de most egy hivatalosabb megerősítést is kapott a pletyka.
legolvasottabb
2011-es magalakulása óta több mint 160 taggal bővült Olaszország egyik legnagyobb közösségi franchise hálózata.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Sokak számára ködös kifejezés lehet a "franchise", mint üzleti modell - de mi is a titka ezeknek a sikeres márkáknak?
Húsz éves szünet után ismét megvetette a lábát a Wendy's az Egyesült Királyságban, és vele Európában.
A franchise szervezetek célja, hogy népszerűsítsék a franchise ötletét és biztosítsák az átláthatóságot és a magas színvonalat a piacon. Sok országban a jól ismert franchise hálózatok delegálnak képviselőket a nemzeti franchise szervezetekbe.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.