A szomszédban hódít egy holland hálózat
Két évvel ezelőtt nyitotta meg üzletét a romániai Used Products első franchise átvevője, Frișan Cosmin.
A Franchising.hu arról kérdezte az első partnert, hogy milyen tapasztalatai vannak az első évet követően.
Aki még nem hallott volna róla, miért egyedülálló koncepció a Used Products koncepciója?
A Used Products egy használt elektronikai szaküzlet, amely egyik legnagyobb erőssége, hogy a sikeres működése kizárólag a vásárlókon múlik. Ha van vásárló, akkor lesz termékválaszték is. Ha az üzletben széles és gazdag termékválaszték van, akkor az garantáltan mindig új vásárlókat fog vonzani.
A Used Products hasonlóan működik mint egy online piactér de annyi különbséggel, hogy itt a vevő meg tudja nézni, kézbe tudja venni a kiválasztott terméket, mielőtt hazaviszi. Extra biztonságot jelent, hogy a megvásárolt termékekre a szaküzlet akár 1 éves garanciát biztosít.
Véleményed szerint miben rejlik a Used Products koncepció legnagyobb erőssége?
Szerintem a siker a helyi piac megértésén múlik. Minden megnyíló üzlet kezdőkészletét a központ biztosítja. Ez általában egy fix termékszortimentet takar, viszont az átvevő feladata, hogy életre keltse szaküzletét.
Az üzlet motorjai a környéken élő olyan emberek, akik:
-
fölöslegessé vált eszközük értékesítésével villámgyorsan készpénzhez tudnak jutni
-
behozzák a megunt készüléküket, és kis ráfizetéssel egy újabb modellre tudják azt cserélni
-
behozzák a készüléküket, becserélik egy régebbire és kapnak mellé valamennyi készpénzt is
-
nem utolsósorban vannak a hagyományos értelemben vett vásárlók, akik használtan, alacsonyabb áron kívánnak az általuk preferált minőségi termékekhez jutni
Alapvető szabály a Used Productsnál, hogy csak ha megfelelő készlettel rendelkezel fogsz tudni hatékonyan értékesíteni.
Melyek a legnépszerűbb termék kategóriák?
Ezt az üzlet lokációja, illetve a helyi szokások nagyban befolyásolják. A tapasztalatok alapján általában a laptopok, játékkonzolok, valamint okostelefonok a legkeresettebbek. Szerencsére minden mindennel összefügg. Amilyen termékkategóriából sokat behoznak értékesítésre, arra a kereslet is nagy szokott lenni. A legkelendőbb termékek gyakran aznap, vagy egy hét alatt értékesítésre is kerülnek.
Hogyan történik a termékek felvásárlása, bevételezése?
Amennyiben behoz valaki eladásra egy terméket meg kell vizsgálni van-e rá igény, illetve ha valamit nem nagyon keresnek van-e belőle éppen készleten.
Mindig a keresett termékekere kell fókuszálni, hiszen annak nincs értelme, hogy hónapokig álljon egy termék az üzletben.
Amennyiben a keresett kategóriák egyikébe tartozik a termék, a franchise partner azonnal árajánlatot ad az eladónak, aki eldönti hogy az ár elfogadható-e számára.
Miután az eladó elfogadja az ajánlott árat, körülbelül 5-10 perc alatt megtörténik a termék bevizsgálása, tesztelése és ha a franchise partner nem talál kivetnivalót, ki is fizeti a vételárat. Ezután a termék egy gyors tisztításon megy át és egyből ki is kerül az eladótérbe.
Honnan tudja a franchise átvevő milyen árat ajánljon?
Egyrészt a franchise központ minden partner számára biztosít képzést arra, hogy adott használt eszköznek mi a piaci értéke. Természetesen a vételezési ár lényegesen alacsonyabb az eladási árnál, ami az üzlet motorja.
A képzésen átbeszélésre kerül az is, hogy adott termékkategóriánál mit és hogyan kell ellenőrizni. Például Apple termékeknél javasolt interneten leellenőrizni a gyártási számot.
Az üzlet sikere egyrészt a franchise partner tapasztalatán (behozott eszközök értékének és állapotának helyes felmérésén), illetve a helyi piaci igények ismeretén múlik.
Milyen értékesítési praktikákat javasolsz a jövőben csatlakozó partnereknek?
Ha egy vásárló betér az üzletedbe, azt nem érdemes veszni hagyni. Ha éppen nincs készleten abból a termékből, amit keres érdemes elkérni és a „kívánságlistára” felírni a nevét és a telefonszámát. Amikor bevételezel az általa keresett termékből, azonnal tudod értesíteni és jó esetben értékesíteni is a terméket.
Milyen marketing eszközökkel támogatta a központ szaküzleted bevezetését?
Az internetes jelenlétért, illetve a brand országos ismertségének megteremtéséért a franchise központ felel. A romániai mester átvevő online marketing csapata kezeli az egyes üzletek Facebook és Google Ads hirdetéseit.
A legnagyobb lokális marketing értéket a meglévő vásárlók ajánlásai jelentik illetve ha Online közösségi terek is népszerűsítik az üzletet.
Szintén a marketinghez tartozik, hogy érdemes az új vásárlóktól azt is megkérdezni, hol találkoztak a Used Products hálózattal, honnan hallottak az üzletről. Ennek a tükrében tudod értékelni, összehasonlítani a különböző marketing tevékenységeid hatásfokát.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A budapesti franchise kiállításon bemutatkozó holland Used Products a másodkézből vásárolt termékek újraértékesítésén keresztül kínál ígéretes vállalkozási lehetőséget.
A holland Used Products a használt tárgyak - főként IT termékek - újraértékesítéséből csinált bizniszt.
Egy holland koncepció új alapokra helyezi az apróhirdetések, valamint másodkézből való vásárlást.
A Used Products már több mint 50 egységgel rendelkezik hazájában, valamint megjelent Németországban, Belgiumban és Romániában is.
legolvasottabb
2011-es magalakulása óta több mint 160 taggal bővült Olaszország egyik legnagyobb közösségi franchise hálózata.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A több, mint 50 éves múltja ellenére a világ legnagyobb kávézóláncának kevesebb, mint 10 éve van drivethru modellje, de a dobás nagyon bevált a franchise számára.
Hogyan esnek csapdába a franchise hálózatok a megújulást kergetve.
Húsz éves szünet után ismét megvetette a lábát a Wendy's az Egyesült Királyságban, és vele Európában.
népszerű a fórumban
Az értékváltás szükségessége
Idén is megrendezésre kerül a felelősen gondolkodó és cselekvő emberek éves találkozója! A "Magyar Fenntarthatósági Csúcs 2014" konferencia fókuszában a...
Új támogatás innovatív kkv-knak
Az Európai Bizottság szerdán megjelentette a Horizont 2020 keretprogram első pályázati felhívásait!! A pályázati kiírások megtekinthetőek ide kattintva. A Nemzeti...
Fiatal vállalkozók támogatása
Újabb régiókban érhetőek el a fiatalok vállalkozóvá válásának támogatása a konvergencia régiókban című pályázat kitöltőprogramjai! 2014. július 1-én a...
Még gyerekcipőben
A nagy érdeklődésre való tekintettel 2014. január 15-én megrendezésre kerül a HUMÁN-ERŐ-TÉR 2!! Jelentkezési határidő nagyvállalatok és kkv-k számára:...
A hónap végéig nevezhet honlapjával
Kihirdették "Az Év Honlapja" pályázat nyerteseit!! A pályázatra idén 333 nevezés érkezett - a tavalyihoz hasonlóan az idei évben is a legtöbb pályázat a...
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?
Kedves Mihály! Általában a franchise vagy belépési díjat az átadott know-how (kézikönyv, képzés, stb.) és védjegyhasználati jog (plusz beletartozhatnak a...
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?
Tisztelt Cim! A Fornetti-vel van frenchise szerződésünk amelyet most fel kell mondanunk, mert megszüntetjük az üzletet.A szerződés megkötésekor fizettünk 300000...
Eladó a MosóMedve Wash&Dry
4 MosóMedve Wash&Dry mosoda található Budapesten: III. ker., Pethe Ferenc tér 1. III. ker., Ágoston utca 3. XIII. ker., Kárpát utca 22. XI. ker., Lágymányosi utca...