Az Egyesült Államok egyik ételfutár-óriása a DoorDash készített felmérést az amerikai gyorséttermi piacról és leginkább a fogyasztói szokásokról benne. A házhozszállítás és az elvitelre rendelés továbbra is növekvő arányban választják a vendégek. A felmérésben résztvevők 83%-a rendelt legalább annyiszor vagy több alkalommal ilyen módon étteremben, minthogy beült volna.
Változott ugyanakkor az első kapcsolatfelvétel módja. A jelenlegi helyzet kialakulása előtt többnyire az utcában vagy a munkahelyhez, lakóhelyhez közel eső éttermeket séta közben fedezték fel az emberek. Így az sem meglepő, hogy a 2021-as lezárások közepette a legtöbben a hozzájuk közel eső éttermekből rendeltek, hiába nyílt meg a kapu előttük, hogy akár távolabbi helyeket is kipróbáljanak hasonló kiszállítási idő mellett. 2022-re ez is megváltozott a DoorDash felmérése szerint, 60%-al nőtt azok száma, akik már a házhozszállító app-ban (itthon ez lenne a Food Panda vagy a Wolt) vagy annak weboldalán hallanak először egy adott éttermről. 35%-kal nőtt azoknak a száma, akik egyből az étterem honlapjára vagy applikációjára érkeznek rendelés céljából. Ez utóbbi szám jól mutatja, hogy az éttermek is kezdenek nyitni a digitalizáció felé a pandémia okozta sokk után pedig inkább saját megoldásokat fejlesztenek, ahelyett, hogy egy centralizált házhozszállító rendszertől függenének.
Az online rendelés megnyitotta a kapukat a kísérletező fogyasztók előtt is. Ez az a réteg, aki mindig az újat keresi, az éttermek személyes lelátogatása ezt azonban kihívássá teheti. A házhozszállításnál nincsenek ilyen kihívások és a fogyasztók 92%-a maga is állandó rendszerességgel rendel új, korábban még ki nem próbált fogást. 60%-uk pedig már próbált ki új, ismeretlen éttermet ilyen módon.
Jellemző, hogy ha néhány éves lemaradással is, de ezek a külföldi felmérések hazánkban is releváns előrejelzést adnak. A vezető házhozszállító appok között a Grubhub-ot például 2004-ben alapították, míg hazánkban a Food Panda elődje a NetPincér csak 2012-ben látott napvilágot. Ennek ellenére nem biztos, hogy a trendek hazánkban is ilyen irányban folytatódnak könnyen lehet ugyanis, hogy a jogi környezet a jövőben ellehetetleníti a hasonló szolgáltatások működését. A korábban katásként működő futárok lehetővé tették a megfizethető munkaerő legitim bevonását a rendszerbe – most viszont kétes, hogy milyen irányt vesznek a házhoz szállító cégek. Az árak ragadósak, infláció mellett könnyen elszállnak, de le már nehezen mennek. Amennyiben a jogi környezet változása miatt a futár cégeknek jelentősen árat kell emelniük, akkor könnyen túlzottan is megdrágulhat a szolgáltatásuk.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A több, mint 50 éves múltja ellenére a világ legnagyobb kávézóláncának kevesebb, mint 10 éve van drivethru modellje, de a dobás nagyon bevált a franchise számára.
Honnan tudjuk mennyire komoly egy árvíz vagy tornádó? Elég kérni egy gofrit és kiderül.
Mikor és mennyi pizzát esznek a pentagonban, és mi következik ebből?
Mi áll az olyan cégek sikere mögött, mint a Foodora vagy éppen a Wolt?
Magyarországon is gyakran házasítják össze a különböző ízvilágokat a kisebb sarki éttermek, a Poe Poe is hasonló vonalon, de merőben eltérő ízkombinációkon keresztül kínál ígéretes üzleti lehetőséget.
legolvasottabb
2011-es magalakulása óta több mint 160 taggal bővült Olaszország egyik legnagyobb közösségi franchise hálózata.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az utóbbi 5 év trendjei alapján mutatjuk be hogyan alakultak a franchise piacon a befektetési költségek.
Hogyan esnek csapdába a franchise hálózatok a megújulást kergetve.
Húsz éves szünet után ismét megvetette a lábát a Wendy's az Egyesült Királyságban, és vele Európában.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.