Növekszik az igény a fogyasztó megértésére
Az angol CEO (chief executive officer) kifejezés ismerős lehet sokaknak, talán még a CTO (technical) és CFO (financial) sem teljesen idegen, de a CCO (chief customer officer) pozíció fontosságát csak most kezdik felismerni a nagy vállalatok. Októberben például az Under Armour nevezte ki első CCO-ját, annak érdekében, hogy felvegye a versenyt az olyan piacvezető játékosokkal, mint az Adidas vagy a Nike.
A viszonylag új vezetői pozíció célja a gyorsan változó fogyasztói környezettel való lépéstartás. Az elmúlt évben több ismert név is először nevezett ki a vásárlók megismeréséért és kezeléséért felelős vezetőt. A legtöbb hálózat eddig a termékre vagy a szolgáltatáspalettára helyezte a hangsúlyt, a pandémia alatt viszont az online térbe áthelyezkedő piac miatt kiélesedő versenyben megnőtt az igény a fogyasztókkal való kapcsolattartásra. A lezárások során különösen érezhető volt a vásárlók hirtelen eltűnése amely, az olyan éttermek esetében, mint a McDonald's igazán fájdalmasnak bizonyult.
Az IBM Institute for Business Value 2021-es felmérése alapján, melyben 3000 cégvezetőt kérdeztek meg a fogyasztói élmény javítása és az erősebb fogyasztói kapcsolatok kiépítése volt a top prioritás a nagy cégeknél.
Hasonló vezetői pozíciók eddig is voltak, de a Gartner 2019-es tanulmánya alapján a megkérdezett 401 cég 90%-ánál volt hasonló igazgató. Ugyanez a szám két évvel korábban 2017-ben még csak 61% volt és a 2020-ban további jelentős növekedéssel lehetett számolni.
Az új vezetők feladatköre egyfajta keveréke a meglévő marketing, branding és sales szerepeknek, ehhez pedig a CCO-k online forrásból származó adatokra támaszkodnának. Hasonló szerepe lesz Manu Steijaert-nek, a McDonald's júliusban kinevezett globális fogyasztókért felelős vezetőjének.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A több, mint 50 éves múltja ellenére a világ legnagyobb kávézóláncának kevesebb, mint 10 éve van drivethru modellje, de a dobás nagyon bevált a franchise számára.
Honnan tudjuk mennyire komoly egy árvíz vagy tornádó? Elég kérni egy gofrit és kiderül.
Mikor és mennyi pizzát esznek a pentagonban, és mi következik ebből?
Mi áll az olyan cégek sikere mögött, mint a Foodora vagy éppen a Wolt?
Magyarországon is gyakran házasítják össze a különböző ízvilágokat a kisebb sarki éttermek, a Poe Poe is hasonló vonalon, de merőben eltérő ízkombinációkon keresztül kínál ígéretes üzleti lehetőséget.
legolvasottabb
2011-es magalakulása óta több mint 160 taggal bővült Olaszország egyik legnagyobb közösségi franchise hálózata.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az utóbbi 5 év trendjei alapján mutatjuk be hogyan alakultak a franchise piacon a befektetési költségek.
Hogyan esnek csapdába a franchise hálózatok a megújulást kergetve.
Húsz éves szünet után ismét megvetette a lábát a Wendy's az Egyesült Királyságban, és vele Európában.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.