Mennyire tűnik ígéretesnek Amerikából a magyar franchise szektor?
A Rosenberg Intézet munkatársai összesen 131 országot vizsgáltak meg az amerikai hálózatok szemszögéből, majd pedig egy sorrendet állítottak fel köztük, olyan indexek alapján, minthogy mekkora a potenciál bennük vagy éppen mennyire kockázatos az adott piac.
A felmérésben fontos szerepet játszanak a gazdasági tényezők, így az elmúlt évek GDP növekedése, illetve az ország vásárlóereje. Emellett természetesen a lakosságszám is megjelenik szempontként, habár nem döntő súllyal, hiszen például a 8. helyen helyezkedik el a mindössze 5 milliós Írország. Ezentúl néhány olyan kockázati faktort is figyelembe vesznek, hogy milyen politikai, jogszabályi kockázatok rejlenek az adott piacon.
Az amerikai vállalatoknak világszerte komoly problémát jelent a helyi piacra való adaptáció, számos esetben az a koncepció, ami jól megy az Egyesült Államokban nem életképes Európában vagy éppen Ázsiában. Pontosan ezért, a kulturális távolság is értékelésre került egy 0-tól 100-ig terjedő skálán.
Magyarország a különböző faktorok figyelembe vételét követően a 35. helyett kapta a Rosenberg Intézet listáján, Európában pedig a 18. legjobbak lettünk. Közép-Kelet-Európában a legjobban teljesítő állam Lengyelország lett (5), majd pedig Csehország következik (16). Ezek az országok mind a gazdasági mérce szerint, mind pedig a politikai kockázatok szerint előttünk járnak.
Magyarországnál rosszabb eredményt ért el Románia (45), Szlovákia (50) és Horvátország (64). Néhány a régióban lévő állam pedig a kifejezetten kockázatosak közé került, így Szerbia (81), Ukrajna (94) vagy Bosznia-Hercegovina (116).
A tanulmányban elfoglalt helyezésének ellenére érdekes, hogy olyan nagy amerikai hálózatok, mint a Domino’s Pizza vagy éppen a Taco Bell - melyek a környező országokban jelen vannak - nem léptek még be a magyar piacra.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Évről évre növekedést mutat a kiskedvenceket támogató piac, legyen szó ajándékokról, étkeztetésről vagy technológia innovációról, az állatartókra építve egyre több új biznisz jelenik meg.
Tavaly év végén már felreppentek a hírek miszerint hazánkban is megnyílhat végre az első Five Guys. Ennek apropóján is érdemes belenézni, hogy milyen pszichológiai trükköket alkalmaznak a franchise hálózatok, különösen az éttermek, hogy jobban hozzáférjenek a pénztárcánkhoz.
Itthon viszonylag laza jogi környezetben működnek a franchise hálózatok de nyugaton komoly szabályoknak kell megfelelniük.
Honnan tudjuk mennyire komoly egy árvíz vagy tornádó? Elég kérni egy gofrit és kiderül.
Mikor és mennyi pizzát esznek a pentagonban, és mi következik ebből?
legolvasottabb
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Húsz éves szünet után ismét megvetette a lábát a Wendy's az Egyesült Királyságban, és vele Európában.
Június 4., 11.
A franchise szervezetek célja, hogy népszerűsítsék a franchise ötletét és biztosítsák az átláthatóságot és a magas színvonalat a piacon. Sok országban a jól ismert franchise hálózatok delegálnak képviselőket a nemzeti franchise szervezetekbe.
A nagy kávézó franchise hálózatok magyarországi piacrészesedése mindössze pár százalék, mégis ők jelentik az ágazat növekedésének motorját.
népszerű a fórumban
Az értékváltás szükségessége
Idén is megrendezésre kerül a felelősen gondolkodó és cselekvő emberek éves találkozója! A "Magyar Fenntarthatósági Csúcs 2014" konferencia fókuszában a...
Új támogatás innovatív kkv-knak
Az Európai Bizottság szerdán megjelentette a Horizont 2020 keretprogram első pályázati felhívásait!! A pályázati kiírások megtekinthetőek ide kattintva. A Nemzeti...
Fiatal vállalkozók támogatása
Újabb régiókban érhetőek el a fiatalok vállalkozóvá válásának támogatása a konvergencia régiókban című pályázat kitöltőprogramjai! 2014. július 1-én a...
Még gyerekcipőben
A nagy érdeklődésre való tekintettel 2014. január 15-én megrendezésre kerül a HUMÁN-ERŐ-TÉR 2!! Jelentkezési határidő nagyvállalatok és kkv-k számára:...
A hónap végéig nevezhet honlapjával
Kihirdették "Az Év Honlapja" pályázat nyerteseit!! A pályázatra idén 333 nevezés érkezett - a tavalyihoz hasonlóan az idei évben is a legtöbb pályázat a...
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?
Kedves Mihály! Általában a franchise vagy belépési díjat az átadott know-how (kézikönyv, képzés, stb.) és védjegyhasználati jog (plusz beletartozhatnak a...
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?
Tisztelt Cim! A Fornetti-vel van frenchise szerződésünk amelyet most fel kell mondanunk, mert megszüntetjük az üzletet.A szerződés megkötésekor fizettünk 300000...
Eladó a MosóMedve Wash&Dry
4 MosóMedve Wash&Dry mosoda található Budapesten: III. ker., Pethe Ferenc tér 1. III. ker., Ágoston utca 3. XIII. ker., Kárpát utca 22. XI. ker., Lágymányosi utca...