A legnépszerűbb franchise márka: KFC
Sokféleképpen lehet értékelni és összehasonlítani a franchise vállalatokat. Hány franchise partner és általuk üzemeltetett egység működik a márkanév alatt? Mennyire növekszik a hálózat egésze? Mennyire átfogó és hatékony a támogatási rendszer, ami a franchise partnereket segíti? Az Entrepreneur magazin története során most először olyan szempontok alapján mérte össze a franchise hálózatokat, mint a népszerűség és márkaismertség, hogy megtudják mely vállalatoknak sikerült leginkább szeretett, ismert és robusztus márkát kiépíteni.
A ”Top franchise márkák” rangsor összeállításánál a legjobb amerikai franchise hálózatokat rangsoroló Franchise 500 lista idei ötszázas mezőnyét vették alapul, és olyan szempontok alapján vizsgálták a “franchise elitet”, mint a követők száma a közösségi oldalakon, a rendszerméret, franchise átadóként eltöltött évek száma – és, hogy mindezek együtt hogyan voltak képesek hosszantartó kapcsolatot kiépíteni a rajongókkal, fogyasztókkal.
A franchise márkák top tízes listája egyértelműen a gasztro-franchise márkák uralmát mutatja, ugyanis a tíz legerősebb franchise márkából (a 7-Eleven áruházlánc kivételével) kilenc a gasztronómia és éttermivendéglátás ágazatból került ki. Az első helyen az idei évben a Kentucky Fried Chicken (FKC) végzett – Sanders ezredes csirkés márkáját a magyarországi közönségnek sem kell bemutatni. A dobogó második fokát a Dunkin’ Donuts foglalhatta el, amely elsősorban amerikai fánkokat kínál vendégeinek. A menü a vállalat 1946-os megalapítása óta persze jelentősen bővült, így a kínálatban ma már szerepel többféle muffin, sütemény, egyéb desszertek, különböző teák és kávék. A McDonald’s, az összesített listán elért 2. helyezése után, a márkaerősség kategóriában a dobogó harmadik fokára szorult.
A top 10 franchise márka kevesebb, mint fele van jelen Magyarországon. Olyan világhírű franchise óriásokra még várniuk kell a hazai fogyasztóknak, mint a Baskin-Robbins (5.), Taco Bell (7.), Dairy Queen (8.) vagy Papa John’s (9.). Azonban vannak pozitív jelek ezen márkák magyarországi lehetséges megjelenésével kapcsolatban, így például – amellett, hogy a Dairy Queen, valamint az Arby’s (19.) és a Denny’s (47.) már most is számol a magyar piaccal – a Taco Bell közelmúltbéli indulása Romániában, a Dunkin’ Donuts ausztriai vagy a Papa John’s lengyelországi sikerei további bizakodásra adhatnak okot.
Top 10 franchise márka (2017):
- KFC (csirkés gyorsétterem)
- Dunkin’ Donuts (fánkozó és kávézó)
- McDonald’s (hamburgerek, gyorsétterem)
- Subway (szendvicses gyorsétterem)
- Baskin-Robbins (fagylaltozó és kávézó)
- 7-Eleven (élelmiszerlánc)
- Taco Bell (mexikói gyorsétterem)
- Dairy Queen (fagylaltozó és gyorsétterem)
- Papa John’s (pizzéria, gyorsétterem)
- GNC Franchising (joghurt és egészséges ételek, salátabár)
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Honnan tudjuk mennyire komoly egy árvíz vagy tornádó? Elég kérni egy gofrit és kiderül.
Mikor és mennyi pizzát esznek a pentagonban, és mi következik ebből?
Mi áll az olyan cégek sikere mögött, mint a Foodora vagy éppen a Wolt?
Magyarországon is gyakran házasítják össze a különböző ízvilágokat a kisebb sarki éttermek, a Poe Poe is hasonló vonalon, de merőben eltérő ízkombinációkon keresztül kínál ígéretes üzleti lehetőséget.
Már évekkel ezelőtt felreppent a hír, hogy hazánkba látogathat az étteremlánc, de most egy hivatalosabb megerősítést is kapott a pletyka.
legolvasottabb
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
2011-es magalakulása óta több mint 160 taggal bővült Olaszország egyik legnagyobb közösségi franchise hálózata.
Sokak számára ködös kifejezés lehet a "franchise", mint üzleti modell - de mi is a titka ezeknek a sikeres márkáknak?
Húsz éves szünet után ismét megvetette a lábát a Wendy's az Egyesült Királyságban, és vele Európában.
A franchise szervezetek célja, hogy népszerűsítsék a franchise ötletét és biztosítsák az átláthatóságot és a magas színvonalat a piacon. Sok országban a jól ismert franchise hálózatok delegálnak képviselőket a nemzeti franchise szervezetekbe.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.