Partnerekre és élénkülő fogyasztásra alapoz a Coop

A Coop országszerte mintegy 2600 Coop-üzletet működtet 1700 településen, továbbá 2000 nem Coop-üzletet lát el áruval. A magyar termékek aránya a teljes választék 80 százaléka, a saját márkás termékek 90 százaléka.
Hétfő
29.05.2017
Öt százalék körüli árbevétel növekedéssel számol a magyarországi FMCG piac kilencedét magáénak tudó élelmiszerlánc.
 

A Coop csoport nettó árbevétele tavaly emelkedett, és elérte az 582 milliárd forintot, ez 12 milliárddal haladta meg az előző évit – közölte sajtótájékoztatón a CO-OP Hungary Zrt. újabb öt évre megválasztott vezérigazgatója. Tóth Géza a társaság teljesítményéről közölte: idén 5 százalék körüli árbevétel-növekedéssel kalkulálnak a Coop csoportnál. A növekedést az élénkülő fogyasztásra és a minimálbér-emelésre alapozzák. Még az előző év nem zárult le mérlegzárással, ezért csak később lesznek meg a végleges számok, a cégcsoport 2016-os eredményéről.

A Coop csoport fejlesztési koncepciója tavaly és az elkövetkező években is négy területre fókuszál: az informatikai rendszerre, a logisztikára, az üzletek környezettudatos és energetikai korszerűsítésére, valamint az oktatásra. A vezérigazgató megjegyezte, a fejlesztéseket a 700 franchise partner végzi, ezért erről nincsenek összesített adatok.

Tóth Géza tájékoztatása szerint a menedzsment 2016-ban az informatikairendszer-váltás előkészítésén dolgozott, továbbá napirenden van a törzsvásárlói rendszer továbbfejlesztése és a bolti technológia és árukihelyezés fejlesztése is. Az idén várhatóan elindul az új informatikai rendszer bevezetése, valamint elkezdődik az energia-hatékonysági projekt pilot-alkalmazása is.

A cégcsoport 10-12 százalékkal részesedik Magyarországon az FMCG-forgalomból (gyorsan forgó áruk).