2017.03.20.

Párizsban az európai franchise szakma

24 ország, 530 kiállító, többszáz megkötött franchise szerződés – élőben jelentkezünk Európa legnagyobb franchise rendezvényéről.

Március 19-22. között 36. alkalommal kerül megrendezésre a Franchise Expo Paris, Európa legnagyobb franchise rendezvénye. Az expó négy napja alatt több mint 530 kiállító érkezik a francia fővárosba a világ minden tájáról. A kiállítók között számos nemzeti és nemzetközi szövetséget és szervezetet találunk, valamint sok kapcsolódó (jogi, pénzügyi, tanácsadói, stb.) szolgáltatást kínáló vállalat is képviselteti magát. Az idei évben nagyjából 460 franchise hálózat mutatja be márkáját és franchise ajánlatát. Több mint 60 koncepció érkezett Franciaországon kívülről, összesen 23 országot képviselve Brazíliától Oroszországig, az Egyesült Államoktól Thaiföldig – ennek a nemzetközi diverzitásnak és a közel 50 ezerre becsült látogatói létszámnak köszönhetően a Franchise Expo Paris egy igazán nemzetközi rendezvény.

Holly's stand

A külföldi kiállítók közül legnagyobb számban Olaszországból érkeztek franchise hálózatok, köztük olyan jólismert márkákkal, mint az Illy Caffe, a United Colors of Benetton, a Geox vagy a Magyarországon is partnereket kereső Coincasa. Már-már természetes, hogy sok amerikai hálózat vesz részt az expón kiállítóként, az idei évben 26 kiállító érkezett az Egyesült Államokból (mint például az Anytime Fitness, a Chem-Dry, a Papa John’s vagy a Subway). Az olasz és amerikai márkák mellett 15 spanyol hálózattal (pl. Naturhouse vagy Paellas & Tapas) találkozhatunk, 8 márka érkezett Nagy-Britanniából, 7 Hollandiából, 5 Németországból, 4-4 Belgiumból (pl. Leonidas), Dániából (BoConcept), Oroszországból (pl. Sushi Wok) és Kanadából is. Emellett a hazánkat is magába foglaló közép-kelet-európai régiót is képviselik franchise márkák (mint a cseh QuickGame, a lett Haevans vagy a szerb MiniPani) és szakértők, tanácsadók is, mint a régió legnagyobb franchise tanácsadó vállalata (és a Franchising.hu kiadója), a PROFIT system.

A franchise kiállítók nemcsak nemzetközi mivoltukban sokszínűek, de az általuk képviselt szegmensek, gazdasági ágazatok tekintetében is. Természetesen a gasztronómia a legnagyobb számban reprezentált ágazat, számos francia ételekre építő étterem, palacsintázó között válogathatnak az érdeklődők, de sok burgeres és egyéb gyorsétterem is kiállít. Érdekesség a franciák nem lankadó lelkesedése a fagyasztott joghurtra építő márkák iránt, és komoly sorok állnak a fagylaltos franchise hálózatok standjai előtt is. A gasztronómia mellett az expó további húzóágazatai a divat (olyan márkákkal, mint a Mango vagy a United Colors of Benetton), az élelmiszerláncok (InterMarché, SPAR, stb.), a különböző szórakoztató programokat kínáló koncepciók (lézer-bowling, játékterem, szabaduló szobák). Általánosságban elmondható, hogy látogatóként a legkülönbözőbb üzleti lehetőségek közül válogathatunk, mint a 3D nyomtatás, bankfiók hálózat, elektromos cigaretta, virágboltok, kertészetek, csokoládé és ajándékboltok és még sok egyéb más.

Az, hogy a kiállító franchise hálózatoknak megéri részt venni a franchise expón, már a korábbi években, például tavaly is megmutatkozott: a 2016-os franchise kiállításon a szervezők adatai alapján, a hálózatok 75 százaléka már az expó 4 napja alatt kötött franchise szerződést vagy szándéknyilatkozatot vállalkozókkal, befektetőkkel, partnerekkel.

A 4 napos expó során a látogatók több mint 100 szakmai konferencián és szemináriumon vehetnek részt, a „Le Club” névre keresztelt business lounge pedig egy exkluzív találkozási lehetőséget kínál a franchise partnerek, átvevők, befektetők, vállalkozók és beszállítók számára, ahol kellemes és nyugodt körülmények között beszélhetik át az üzleti lehetőségeket és építhetik tovább kapcsolati hálójukat.

Párizsban az európai franchise szakma

Jelenleg nincsen hozzászólás ebben a témában. Legyen Ön az első!

Fórum 62 téma, 108 hozzászólás

olvasna többet?

newsletter Franchising.hu

If you see this, leave this form field blank