2016.11.27.

A vendégek kívánságaival összhangban

A McDonald’s minden amerikai éttermében bevezeti az asztalszervízt. És ez csak az egyik újítás.

A vásárlók ma sokkal igényesebbek és az üzletnek is ennek megfelelően kell alakulnia, fejlődnie” - mondta el Steve Easterbrook, a McDonald’s vezérigazgatója, miután a franchise ikon bejelentette, hamarosan az összes étteremben bevezetik az asztali kiszolgálást az Egyesült Államokban. Ha szeretnék, a vásárlók már így is rendelhetnek és fizethetnek érintő képernyős, “önkiszolgáló” terminálokon keresztül (ez a gyakorlat már sok magyarországi étteremben is elérhető), de mostantól már a megrendelt hamburgereket és BigMac szendvicseket pincérek hozzák a vendégek asztalához. Ez az újítás mind a 14 ezer, USA-ban található étteremre kiterjed majd, beleértve a 13 ezer franchise partnerek által üzemeltetett egységet is.

McDonald's étterem Fotó McDonald's

Jelenleg már több mint 500 amerikai étteremben működik próba jelleggel az asztali felszolgálás, míg a nemzetközi piacokon (elsősorban a legnagyobbakon, mint Kanada, Franciaország és Kína) 2600 helyszínen kínálják a szolgáltatást.

Az asztalszervíz nem igazán jellemző a gyorséttermek körében, azonban a McDonald’s esetében ezt részben az említett önkiszálgoló terminálok bevezetése tette lehetővé. A terminálokkal ugyanis jelentősen csökkent a nyomás a rendeléseket felvevő alkalmazottakon, így az ő felszabaduló idejüket tudják erre a célra fordítani. Jelenleg már több mint 500 amerikai étteremben működik próba jelleggel az asztali felszolgálás, és az első adatok arról tanúskodnak, hogy a vásárlók - különösen a franchise óriás egyik fő célcsoportjának számító családosok - értékelik, hogy kihozzák ételeiket az asztalhoz. A pozitív fogadtatás pedig már az értékesítésen is meglátszik: a nagyjából 5 százalékos forgalomnövekedés mellett az átlagos vásárlói kosár értéke is nőtt, 5-ről 6 dollárra.

Az asztalszervíz csak az egyike a McDonald’s vásárlói elégedettség növelésére tett erőfeszítéseinek. A vállalat bejelentette, hogy a modernizálás jegyében - a versenytársakhoz képest egyébként kissé későn - a jövő évtől kezdve bevezetik a mobiltelefonos rendelés és fizetés lehetőségét, továbbá folyamatosan fejlesztik a menüt is. Utóbbi esetében a magasabb kategóriájú termékek kapnak nagyobb hangsúlyt, például az adott piac jellemző burgerei vagy az olyan különleges kiegészítők, feltétek, mint a guacamole szósz, a juhar szirup vagy a dijoni mustár.

A vállalatvezetés tájékoztatása szerint ezek a változások újabb lökést adhatnak a McDonald’s fejlődésének. Az októberben zárult harmadik negyedévben a McDonald’s 1,3 százalékos növekedést jelentett a legalább egy éve működő amerikai éttermek forgalmában, amely így - a korábbi, egy éven át elszenvedett csökkenés után - már a vállalat ötödik egymást követő pozitív negyedéve. A hálózat nemzetközi értékesítései összességében 3,5 százalékkal nőttek az idei harmadik negyedévben.

A vendégek kívánságaival összhangban

Jelenleg nincsen hozzászólás ebben a témában. Legyen Ön az első!

Fórum 62 téma, 108 hozzászólás

olvasna többet?

newsletter Franchising.hu

If you see this, leave this form field blank