A legígéretesebb gyorséttermi franchise
Az elmúlt hat évben a gyorséttermi ágazatnak szentelt QSR magazin rendre elhozta éves kitekintését, amiben azt a 10-12 gyorséttermi koncepciót szedte össze, amelyek a legjobb megtérülést biztosítják a franchise átvevők befektetéséhez. Az idei, hetedik jelentés elkészítésébe a magazin bevonta a franchise ágazatra szakosodott, vezető piackutató Franchise Business Review (FBR) vállalatot is, így a 2016-os jelentés már nem kizárólag a pénzügyi teljesítményre koncentrál, hanem többek közt olyan szempontokat is figyelembe vesz, mint a támogatások mértéke, a hálózat növekedése, a teljes befektetés és franchise díjak mértéke vagy a rendszerszintű elégedettség. Az idei évben a magyar piacra is betörni igyekvő Arby’s étteremláncot választották a legígéretesebb gyorséttermi koncepciónak.
„Amikor teljességében vizsgálunk egy éttermi franchise koncepciót és azt az értéket, melyet a franchise tulajdonosok számára nyújt, akkor rendkívül fontos felmérni, hogy mennyire boldogok és elégedettek az étteremtulajdonos partnerek. Ugyanis ez – a pénzügyi eredmények, támogatások, belső kapcsolatok, stb. összessége – határozza meg a végső sikert, azt, hogy a franchise tulajdonos számára megérte-e a befektetés” – mondta el Eric Stites, az FBR ügyvezetőigazgatója.
És valóban, az érdeklődő franchise partnerek általában nemcsak pénzügyi aspektusokat vesznek számba a csatlakozás előtt, de olyan kérdéseket is megfontolnak, mint, hogy: van-e szavuk, érdekképviseletük a franchise partnereknek a hálózatban? Van-e egy olyan vezetői csapat, amely elkötelezett a márka fejlesztése mellett? A rendszergazda partnerként kezeli-e a franchise tulajdonosokat?
„Egyszerűnek tűnik, mégis sok márka nem ismerte még fel, hogy, ha a franchise partnerek sikeresek, akkor a franchise átadó is sikeres” – tette hozzá Eric Stites.
Az első Arby’s franchise partner csatlakozása óta eltelt két évtizedben a hálózatnak volt része a ”lentekben és fentekben” egyaránt, azonban úgy tűnik mára eljött a márka momentuma. 2015-ben az atlantai székhelyű lánc több mint 50 éves történelme egyik legmagasabb egyéves (8,1%), kétéves (13,8%) és hároméves (16,6%) értékesítés-növekedését érte el az azonos üzletek tekintetében. Emellett 2015-ben mind a saját, mind pedig a franchise egységek átlagos értékesítési volumene meghaladta az 1 millió dollárt – a márka történetében először.
„Az Arby’s inkább egy félelmet nem ismerő start-up, mintsem egy 52 éves tradicionális éttermi márka” – mondja Dave Gleason, az Arby’s franchise igazgatója. „Következetesek vagyunk az üzleti életben, termékeink fejlesztésében, autentikus marketingünkben, nem félünk hallatni márkánk hangját, és hiszünk a csapattagjainkban. A vérünkben van, hogy kicsit másképp csináljuk a dolgokat.”
Az Arby’s csak az Egyesült Államokban több mint 3200 étteremmel rendelkezik (melyek kétharmada franchise rendszerben működik), 3 kontinensen jelen lévő hálózatának forgalma pedig meghaladta a 3,5 milliárd dollárt a tavalyi évben. A márka jelenleg olyan mester franchise átvevőt keres Magyarországon, aki – kizárólagos országos partnerként – egy legalább 10 étteremből álló hálózat kiépítésére képes a következő 5-8 évben. Egy étterem megnyitása – a globális és amerikai adatok alapján – összesen 350 ezer dolláros befektetést jelent (Magyarországon várhatóan kevesebbet), aminek része az éttermenkénti 10 ezer dolláros franchise díj. Az együttműködés során a mester partnernek az árbevétel 4,25 százalékát jelentő royalty-val és a 3,75 százalékot kitevő marketing díjjal kell számolnia.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Honnan tudjuk mennyire komoly egy árvíz vagy tornádó? Elég kérni egy gofrit és kiderül.
Mikor és mennyi pizzát esznek a pentagonban, és mi következik ebből?
Mi áll az olyan cégek sikere mögött, mint a Foodora vagy éppen a Wolt?
Magyarországon is gyakran házasítják össze a különböző ízvilágokat a kisebb sarki éttermek, a Poe Poe is hasonló vonalon, de merőben eltérő ízkombinációkon keresztül kínál ígéretes üzleti lehetőséget.
Már évekkel ezelőtt felreppent a hír, hogy hazánkba látogathat az étteremlánc, de most egy hivatalosabb megerősítést is kapott a pletyka.
legolvasottabb
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
2011-es magalakulása óta több mint 160 taggal bővült Olaszország egyik legnagyobb közösségi franchise hálózata.
Sokak számára ködös kifejezés lehet a "franchise", mint üzleti modell - de mi is a titka ezeknek a sikeres márkáknak?
Húsz éves szünet után ismét megvetette a lábát a Wendy's az Egyesült Királyságban, és vele Európában.
A franchise szervezetek célja, hogy népszerűsítsék a franchise ötletét és biztosítsák az átláthatóságot és a magas színvonalat a piacon. Sok országban a jól ismert franchise hálózatok delegálnak képviselőket a nemzeti franchise szervezetekbe.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.