Amerika elsőszámú családi étteremlánca
A Denny’s étteremlánc 1953-ban jött létre Dél-Karolina államban, majd egy évtizeddel később megnyitotta első franchise éttermét. Először 1967-ben értékesített nemzetközi licencet a hálózat, napjainkban pedig közel 2200 éttermet számlál világszerte, melyek közül már több mint 500 az Egyesült Államokon kívül található. Ezzel a Denny’s a világ legnagyobb családi étteremlánca, a tőzsdén jegyzett franchise hálózat egységei több mint 30 millió vendéget szolgálnak ki havonta. Több mint 60 éves múltja ellenére, a Denny’s az utóbbi években gyorsította fel igazán nemzetközi terjeszkedését, csak a 2009 és 2014 közötti öt éves időszakban 27,3 százalékkal növelte éttermei számát az Egyesült Államokon kívül. Ezt a dinamikus növekedést kívánja fenntartani a vállalat a jövőben is – többek közt új piacok meghódításával. Magyarországon egy Area Licence átvevőre támaszkodva jelenne meg a márka.
A Denny’s olyan mester franchise (Areaa Licence) átvevőt keres egy marketing orientált, az éttermi vendéglátás vagy kapcsolódó ágazatban tapasztalt partner személyében, aki bevezetné az amerikai márkát a magyar piacra, és vállalja legalább 5 étterem megnyitását 5 év alatt. Bár a Denny’s franchise rendszerében többféle üzletformátum is elérhető (70-800 négyzetméterig), így csak becslések elérhetők, de a franchise partnernek nagyjából 5 millió dollárral kell rendelkeznie a projekt megvalósításához. A franchise együttműködéshez kapcsolódó további díjak a havi royalty, ami a forgalom 5,25 százalékát teszi ki, valamint az értékesítés 3,75 százalékát kötelezően marketing- és reklámtevékenységre kell fordítani. A teljes befektetés – a tapasztalatok alapján – nagyjából 2 év alatt térül meg.
Mindezért cserébe a Denny’s átadja a több mint 60 éves know-how-t és részletesen kidolgozott fejlesztési folyamatokat. A vállalat az éttermek belső tervezése és kialakítása mellett segít a megfelelő helyszínek kiválasztásában, a piacra szabott marketingterv elkészítésében, valamint teljes körű oktatást biztosít. Ezutóbbira első ízben a vállalat székhelyén kerül sor egy 8-12 hetes képzés formájában a franchise partner, valamint a menedzsment legalább három tagja számára. Az étteremnyitások megfelelő levezénylése érdekében a franchise központ képviselői Magyarországra utaznak, és segítenek az utolsó simítások elvégzésében. A franchise partner az indulás után sem marad magára, online bármikor hozzáférhető oktató- és (folyamatosan frissített) marketing anyagok, központi operatív támogatás, minőségellenőrzési rendszerek és franchise partneri találkozók segítik a mindennapos működésben és fejlesztésben.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Egy érdekes gasztro lehetőséget kínál a Bike Cafe mely az Ice Cream almárka alatt kerékpáros modelljében fagylalttal hódítaná meg az utcákat.
Tavaly év végén már felreppentek a hírek miszerint hazánkban is megnyílhat végre az első Five Guys. Ennek apropóján is érdemes belenézni, hogy milyen pszichológiai trükköket alkalmaznak a franchise hálózatok, különösen az éttermek, hogy jobban hozzáférjenek a pénztárcánkhoz.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
A franchise hálózatok jobb megértésének érdekében kategóriákra bonthatóak. Általában a tevékenység vagy a vállalati struktúra által.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.