A franchise kezdetben többe kerül, de…
A franchise partnerek - úgynevezett belépési díjat fizetnek az átadónak. A belépési díjért egy ismert, bevezetett márkanevet kap az átvevő, valamint hozzáférést a kidolgozott vállalati know-how-hoz, így a vállalkozás indítása sokkal biztonságosabb, mint egyedül, a buktatókat és a nehézségeket nem ismerve. Az átvevő elkerülheti azokat a hibákat, csapdákat, amelyekbe egy kezdő vállalkozó előbb vagy utóbb szükségszerűen beleesett volna. A franchise lényege, hogy a rendszergazda már kijárta az utat a partnerei előtt/helyett, már rendelkezik az egység üzemeltetéséhez szükséges minden tapasztalattal.
Képzés a profitért
A belépési díj egy része fedezi a képzéssel kapcsolatos költségeket is, amelyeket a franchise központ nyújt a leendő átvevőinek. Az alapképzés és a know-how átadása jelenti a franchise partnerré válásnak az alfáját és omegáját.
Az átvevő befektetése azonban nem ér véget a franchise-licenc megvásárlásával. Ezért az érdeklődőknek kezdettől fogva tudniuk kell, hogy a pénzt főleg magának az egységnek a megnyitására fogják fordítani. Ezek a költségek koncepciónkként különböznek, mivel mindegyik hálózat eltérő szabványokkal és felszereltségi követelményekkel rendelkezik. „Néhány rendszergazda tisztában van azzal, hogy a befektetési tőkeigény valóban túl nagy teher lehet a franchise partnerek számára. Rájönnek, hogy ez az egyetlen akadály, amely megfosztja őket egy leendő átvevő megszerzéstől. Ezért előfordul, hogy a jelölteknek segítséget nyújtanak a források megszerzésében” - mondta Marek Halfar, a PROFIT franchise tanácsadó cég igazgatója. Ez a segítség szakmai támogatás formájában jelenik meg, amikor a bankkal tárgyalnak a hitelről, de arra is volt már példa, hogy a hitelt az átadó nyújtja.
Annak ellenére, hogy a rendszergazda külső források biztosításával kapcsolatos ügyekben segít az átvevőnek, sok franchise hálózat elvárja, hogy a franchise partner egészében vagy legalább nagyobb mértékben használja fel saját erőforrásait. Előfordul, hogy ez feltételként fogalmazódik meg a hálózathoz való csatlakozásnál. Ez azonban így logikus. A franchise hálózat érdeke, hogy az átadó aktívan dolgozzon vállalkozásának fejlesztésén és azon, hogy a hálózat még sikeresebb legyen. Sokkal motiváltabb az átvevő, ha saját pénzét fekteti be, mintha banki hitelből finanszírozná az üzletét. Ezenkívül egyetlen rendszergazda sem akarja, hogy a franchise átvevő elősorban a bank felé fennálló kötelezettségeinek rendezésére koncentráljon, és ne magára az üzletre.
„A franchise rendszerbe történő befektetésnek mindig átláthatónak kell lennie, ezért az átvevőnek meg kell ismernie a beruházás becsült megtérülési idejét, a működési költségek és a várható bevételek mértékét mielőtt alá írná a szerződést. A franchise szerződés ideje alatt a franchise partner folyamatosan fizet az átadónak forgalmi jutalékot a bevált know-how működtetéséből realizált bevétele alapján.” – tette hozzá Marek Halfar.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Egy újabb karantén esetén előnyt élvezhet a fogyasztók között ez az étteremtípus. Pontosan mi is a ’ghost kitchen’ lényege?
Melyik franchise hálózatba érdemes befektetni? Melyik koncepció kínálja a legnagyobb profitot?
Mindenki szeretné elérni a pénzügyi függetlenséget, de keveseknek adatik meg a lehetőség. A karrier-építés nem mindig jelent megoldást, a legtöbben saját vállalkozásról álmodnak, de próbálkozásaik mégis kudarcba fulladnak. Mi jelentheti a megoldást?
Évről-évre sokan fogadkoznak, hogy végre elkezdik a fogyókúrát, elkezdenek mozogni, leteszik a cigarettát, megtanulnak valamilyen nyelvet vagy éppen vállalkozást indítanak.
Már 2020 van, de még mindig a vendéglátóhelyek nagyrésze nem tudja megfelelően megszólítani az Y generációt, pedig ez a korosztály ma már a világ népességének 30 százalékát teszi ki.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Húsz éves szünet után ismét megvetette a lábát a Wendy's az Egyesült Királyságban, és vele Európában.
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2024. április 4-én megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
A franchise szervezetek célja, hogy népszerűsítsék a franchise ötletét és biztosítsák az átláthatóságot és a magas színvonalat a piacon. Sok országban a jól ismert franchise hálózatok delegálnak képviselőket a nemzeti franchise szervezetekbe.
népszerű a fórumban
Az értékváltás szükségessége
Idén is megrendezésre kerül a felelősen gondolkodó és cselekvő emberek éves találkozója! A "Magyar Fenntarthatósági Csúcs 2014" konferencia fókuszában a...
Új támogatás innovatív kkv-knak
Az Európai Bizottság szerdán megjelentette a Horizont 2020 keretprogram első pályázati felhívásait!! A pályázati kiírások megtekinthetőek ide kattintva. A Nemzeti...
Fiatal vállalkozók támogatása
Újabb régiókban érhetőek el a fiatalok vállalkozóvá válásának támogatása a konvergencia régiókban című pályázat kitöltőprogramjai! 2014. július 1-én a...
Még gyerekcipőben
A nagy érdeklődésre való tekintettel 2014. január 15-én megrendezésre kerül a HUMÁN-ERŐ-TÉR 2!! Jelentkezési határidő nagyvállalatok és kkv-k számára:...
A hónap végéig nevezhet honlapjával
Kihirdették "Az Év Honlapja" pályázat nyerteseit!! A pályázatra idén 333 nevezés érkezett - a tavalyihoz hasonlóan az idei évben is a legtöbb pályázat a...
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?
Kedves Mihály! Általában a franchise vagy belépési díjat az átadott know-how (kézikönyv, képzés, stb.) és védjegyhasználati jog (plusz beletartozhatnak a...
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?
Tisztelt Cim! A Fornetti-vel van frenchise szerződésünk amelyet most fel kell mondanunk, mert megszüntetjük az üzletet.A szerződés megkötésekor fizettünk 300000...
Eladó a MosóMedve Wash&Dry
4 MosóMedve Wash&Dry mosoda található Budapesten: III. ker., Pethe Ferenc tér 1. III. ker., Ágoston utca 3. XIII. ker., Kárpát utca 22. XI. ker., Lágymányosi utca...