Globális franchise óriások
Az Entrepreneur magazin minden évben elkészíti az amerikai székhelyű franchise hálózatokat teljesítményük, expanziójuk és egy csomó más szempont alapján rangsoroló Franchise 500 listáját. A franchise azonban mára nemcsak az amerikai, de a nemzetközi üzleti-lexikon részévé vált. Akkor is, ha Kínában, Indiában, Brazíliában vagy a világ bármely más pontján az emberek köztudatában nincs annyira benne a franchise, szinte biztos, hogy a McDonald’s, a Subway, a KFC, a Burger King vagy több tucat másik franchise márkának neve ismerősen csengene nekik. Ezért az Entrepreneur szükségesnek látta, hogy külön listát szenteljen azoknak a franchise márkáknak, amelyek a legnagyobb hatással lesznek a globális franchise trendek alakulására.
Míg azt gondolhatnánk, hogy az olyan franchise hálózatok, mint a McDonald’s, a KFC vagy a 7-Eleven tipikusan amerikai márkák, addig ezeknek a vállalatoknak több egységük van az Egyesült Államokon kívül, mint hazai piacukon. A legjobb globális vállalatok listájának összeállításakor a szerzők a korábban készített Franchise 500 rangsor eredményeit egészítették ki úgy, hogy nagyobb hangsúlyt kapjon a nemzetközi jelenlét és expanzió.
A súlyozás után így az Anytime Fitness lett 2015 legglobálisabb franchise hálózata, megelőzve a 7-Eleven áruházláncot. A fitneszlánc tavaly 200 új helyszínt nyitott meg franchise partnerek bevonásával az Egyesült Államokon kívül, azonban első helyét elsősorban az expanzió ütemének köszönheti a vállalat: az elmúlt három évben megháromszorozódott nemzetközi fitneszklubjainak száma. Érdekesség, hogy a második helyen végzett 7-Eleven hazai piacán kisebb piacvesztéssel zárta az évet (amerikai hálózata 51 üzlettel csökkent 8.119-re), viszont a nemzetközi piacokon jelentősen növelte a franchise rendszerben üzemeltett egységek számát, ami a tavalyi 2.764 nyitásnak köszönhetően már 47.621-et számlál – igaz, tavalyhoz képest így is egy hellyel hátrébb került az áruházlánc.
A dobogó harmadik fokára az idei évben az éttermek számában vezető Subway gyorsétterem lánc ért oda. A nemzetközi piacokon már több mint 15 ezer éttermet számláló szendvicses franchise mellett további 3 éttermi/gasztronómiai márka is megelőzte a mostanában több piacon is problémákkal küzdő McDonald’s-ot. A 7. helyre szorult franchise ikon előtt végzett (a Magyarországon is partnereket kereső) Pizza Hut (4.), az Auntie Anne’s perec és pékség hálózat (5.) és a KFC (6.) is.
A Papa John’s pizzérialánc 10. helyezésével az idén ismét a gasztronómia szegmens bizonyult az amerikai franchise gazdaság első számú export termékének. A 6 gyorséttermi márka mellett a 7-Eleven és Cirkle K (9.) által két áruházlánc került be a top10-be, míg egy-egy márka képviseli a fitnesz és – a GNC Franchising (8.) által – az egészséges táplálkozás.
A teljes (289 franchise márkát tartalmazó) Top Global Franchises lista megtekinthető itt.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Honnan tudjuk mennyire komoly egy árvíz vagy tornádó? Elég kérni egy gofrit és kiderül.
Mikor és mennyi pizzát esznek a pentagonban, és mi következik ebből?
Mi áll az olyan cégek sikere mögött, mint a Foodora vagy éppen a Wolt?
Októberben került sor a varsói franchise expóra, Kelet-Közép-Európa legnagyobb ilyen jellegű kiállítására. De jövő év elején sem áll meg az élet külföldön.
Sokszor írunk Amerikáról, vagy csak úgy általánosságban a világról. De kevés tanulmány foglalkozik azzal, mit várhatunk a saját környezetünkben, városainkban.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2024. április 4-én megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Húsz éves szünet után ismét megvetette a lábát a Wendy's az Egyesült Királyságban, és vele Európában.
A franchise szervezetek célja, hogy népszerűsítsék a franchise ötletét és biztosítsák az átláthatóságot és a magas színvonalat a piacon. Sok országban a jól ismert franchise hálózatok delegálnak képviselőket a nemzeti franchise szervezetekbe.
népszerű a fórumban
Az értékváltás szükségessége
Idén is megrendezésre kerül a felelősen gondolkodó és cselekvő emberek éves találkozója! A "Magyar Fenntarthatósági Csúcs 2014" konferencia fókuszában a...
Új támogatás innovatív kkv-knak
Az Európai Bizottság szerdán megjelentette a Horizont 2020 keretprogram első pályázati felhívásait!! A pályázati kiírások megtekinthetőek ide kattintva. A Nemzeti...
Fiatal vállalkozók támogatása
Újabb régiókban érhetőek el a fiatalok vállalkozóvá válásának támogatása a konvergencia régiókban című pályázat kitöltőprogramjai! 2014. július 1-én a...
Még gyerekcipőben
A nagy érdeklődésre való tekintettel 2014. január 15-én megrendezésre kerül a HUMÁN-ERŐ-TÉR 2!! Jelentkezési határidő nagyvállalatok és kkv-k számára:...
A hónap végéig nevezhet honlapjával
Kihirdették "Az Év Honlapja" pályázat nyerteseit!! A pályázatra idén 333 nevezés érkezett - a tavalyihoz hasonlóan az idei évben is a legtöbb pályázat a...
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?
Kedves Mihály! Általában a franchise vagy belépési díjat az átadott know-how (kézikönyv, képzés, stb.) és védjegyhasználati jog (plusz beletartozhatnak a...
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?
Tisztelt Cim! A Fornetti-vel van frenchise szerződésünk amelyet most fel kell mondanunk, mert megszüntetjük az üzletet.A szerződés megkötésekor fizettünk 300000...
Eladó a MosóMedve Wash&Dry
4 MosóMedve Wash&Dry mosoda található Budapesten: III. ker., Pethe Ferenc tér 1. III. ker., Ágoston utca 3. XIII. ker., Kárpát utca 22. XI. ker., Lágymányosi utca...