Melyik a legértékesebb márka?
A Millward Brown médiapiaci kutatóvállalat évente teszi közzé a világ 100 legértékesebb márkáját tömörítő BrandZ Top100 listáját. Ez az egyetlen olyan márkarangsor, amely a pénzügyi eredményeken kívül a fogyasztói véleményeket is figyelembe veszi. Négy év után, az idén tért vissza a dobogó legfelső fokára a tech óriás Google, második helyre szorítva a korábban három évig listavezető Apple-t. Bekerült az első tízbe egy franchise márka is, a McDonald’s-ot (a tavalyi évhez képest egy helyet visszacsúszva) az ötödik legértékesebb márkának ítélték a világon.
A McDonald’s márkaértéke meghaladja a 85 millió dollárt, még úgy is, hogy tavalyhoz képest 5 százalékot veszített értékéből. A franchise ikon 2008 óta minden évben az első tízben végez. A legnagyobb versenytárs Subway – elsősorban a számos étteremnyitásnak köszönhetően – nyolc pozíciót előrelépve a 43. helyen zárt. A szendvicses franchise hálózat márkaértéke közel 22 milliárd dollár, ami 26 százalékos növekedés tavalyhoz képest. A gyorséttermi-óriás ”trió” harmadik tagja, a KFC szintén sikeres évet tudhat maga mögött, a közel 12 milliárd dolláros eredmény 20 százalékos javulás a tavalyi évhez képest, és nyolc helyezéssel vitte előre az étteremláncot, a 83. helyre.
Nem meglepő, hogy a legértékesebbnek ítélt márkák között a technológiai cégeket díjazták leggyakrabban. A 40 százalékos növekedés után az első helyre négy év után visszatérő Google márkaértékét 158,8 milliárd dollárban határozta meg a Millward Brown. A tech óriás első helyezéséhez kellett a végül második helyen végzett Apple bukdácsolása is, melynek márkaértéke 20 százalékkal, 147,9 milliárd dollárra csökkent. A harmadik helyet tavaly óta stabilan őrzi az IBM, az első tízben még helyet kapott a Microsoft, a Coca-Cola, a Visa, az AT&T, a Marlboro és az Amazon.
A Top100 márka összesített értéke 2014-re 310 milliárd dollárral gyarapodott és együttesen 2900 milliárd dollárt tesz ki. A 2014-es eredményekkel, a 100 legértékesebb márka értéke átlagosan 6 százalékkal, 125 milliárd dollárral, nőtt évente a 2008/09-es pénzügyi válság kirobbanása óta. Észak-Amerika és Európa feltámadó gazdaságai vezették a globális márkaérték növekedést, míg a BRIC országok (Brazília, Oroszország, India és Kína) piacai valamelyest lassultak. Mindössze 14 márka került ki a feltörekvő gazdaságokból a legjobb 100 közé, ellentétben a tavalyi 17-tel.
A 100 legértékesebb márkát tartalmazó teljes lista megtekinthető ide kattintva.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Itthon viszonylag laza jogi környezetben működnek a franchise hálózatok de nyugaton komoly szabályoknak kell megfelelniük.
Honnan tudjuk mennyire komoly egy árvíz vagy tornádó? Elég kérni egy gofrit és kiderül.
Mikor és mennyi pizzát esznek a pentagonban, és mi következik ebből?
Mi áll az olyan cégek sikere mögött, mint a Foodora vagy éppen a Wolt?
Októberben került sor a varsói franchise expóra, Kelet-Közép-Európa legnagyobb ilyen jellegű kiállítására. De jövő év elején sem áll meg az élet külföldön.
legolvasottabb
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Húsz éves szünet után ismét megvetette a lábát a Wendy's az Egyesült Királyságban, és vele Európában.
2011-es magalakulása óta több mint 160 taggal bővült Olaszország egyik legnagyobb közösségi franchise hálózata.
A teljesen új megközelítéssel dolgozó My Infraslim hálózat hazánkban folytatja a franchise terjeszkedését. A szlovén franchise rendszer már 15 infra stúdióval rendelkezik a saját piacán, most pedig elérkezettnek látták az időt, hogy Magyarországon is megnyissák az első szalonjukat.
A budapesti franchise kiállításon bemutatkozó MozgásKlinika lehetővé teszi az izületi fájdalmak hatékony, tartós kezelését - többek között ennek is köszönheti a hálózat robbanásszerű növekedését.
népszerű a fórumban
Az értékváltás szükségessége
Idén is megrendezésre kerül a felelősen gondolkodó és cselekvő emberek éves találkozója! A "Magyar Fenntarthatósági Csúcs 2014" konferencia fókuszában a...
Új támogatás innovatív kkv-knak
Az Európai Bizottság szerdán megjelentette a Horizont 2020 keretprogram első pályázati felhívásait!! A pályázati kiírások megtekinthetőek ide kattintva. A Nemzeti...
Fiatal vállalkozók támogatása
Újabb régiókban érhetőek el a fiatalok vállalkozóvá válásának támogatása a konvergencia régiókban című pályázat kitöltőprogramjai! 2014. július 1-én a...
Még gyerekcipőben
A nagy érdeklődésre való tekintettel 2014. január 15-én megrendezésre kerül a HUMÁN-ERŐ-TÉR 2!! Jelentkezési határidő nagyvállalatok és kkv-k számára:...
A hónap végéig nevezhet honlapjával
Kihirdették "Az Év Honlapja" pályázat nyerteseit!! A pályázatra idén 333 nevezés érkezett - a tavalyihoz hasonlóan az idei évben is a legtöbb pályázat a...
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?
Kedves Mihály! Általában a franchise vagy belépési díjat az átadott know-how (kézikönyv, képzés, stb.) és védjegyhasználati jog (plusz beletartozhatnak a...
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?
Tisztelt Cim! A Fornetti-vel van frenchise szerződésünk amelyet most fel kell mondanunk, mert megszüntetjük az üzletet.A szerződés megkötésekor fizettünk 300000...
Eladó a MosóMedve Wash&Dry
4 MosóMedve Wash&Dry mosoda található Budapesten: III. ker., Pethe Ferenc tér 1. III. ker., Ágoston utca 3. XIII. ker., Kárpát utca 22. XI. ker., Lágymányosi utca...