Múzeum franchise-ban
Az induláskor nem is gondolkodtunk a franchise modellben. Azért sem mert alapból is a vártnál jobb ütemben tudtunk terjeszkedni - mondta a Museum of Senses társtulajdonosa Dejan Grbic.
A Museum of Senses 2017-ben, Prágában nyitotta meg először a kapuit. Alig néhány év leforgása alatt négy új egységet hoztak létre Kelet-Európában mielőtt a pandémia megállította a terjeszkedésüket. Ugyanakkor a járvány arra is lehetőséget adott, hogy áttervezzék a stratégiájukat. Dejan elmondása szerint ekkor gondolták újra az üzleti modellt a korábbi tapasztalatok alapján. Ez eredetileg egy vissza lépés volt ugyan a cégnek, de egy hatalmas lehetőség a jövőre nézve.
Az első két egységet egymást követően nyitottátok, hogyan kezeltétek ezt a gyors növekedést?
Az ajánlottól eltérően kezdtünk és rögtön két lokációt menedzseltünk. Eredetileg csak egyet terveztünk Prágában, de később úgy döntöttünk, hogy Bukarestben is nyitunk. Úgy alakult, hogy a két egység közel egyszerre lett kész. Mindkettő rendkívül népszerű volt és sikeresen üzemelt.
Az első két múzeum sikere után további kettőt nyitottunk. Még egyet Romániában és egyet Horvátországban. Ismét tanultunk a hibákból, kiderült hogy a városi lokációk csak szezonálisan működnek és leginkább nyáron termelnek nyereséget. A megtérülés így tovább tartott, egészen 6 hónapig mire nyereségesek lettek - aztán jött a Covid.
Milyen hatással volt a pandémia a hálózatra?
A lezárások bevezetésével mi is gyorsan döntöttünk és mindkét új egységet bezártuk. Egyrészt számoltunk vele, hogy a járvány elhúzódhat, másrészt pedig eleve kevésbé nyereséges lokációkról volt szó.
Hogyan változtatta meg a helyzetet a franchise modell bevezetése?
Az induláskor nem számoltunk a franchise lehetőségével, mert a vállalkozás önmagában is elég sikeres volt. A cash flow elég jó volt ahhoz, hogy magunktól is terjeszkedni tudjunk ezért nem mértük fel a lehetőségeinket. Nem arról volt szó, hogy elutasítottuk a franchise lehetőségét, egyszerűen nem is vettük számba.
Eredetileg 20 egység nyitását terveztük, de gyorsan megtanultuk, hogy szükségünk van helyi partnerekre a dinamikus terjeszkedéshez. Most érkeztünk el oda, hogy készen állunk a franchise hálózat kiépítésére és 2022-ben már több új nyitással is számolunk partnereinken keresztül.
Világszerte terjeszkedtek vagy elsősorban csak Európán belül?
Tanultunk a hibáinkból és régiók vagy országok helyett inkább városokban gondolkodunk. Persze globális szinten tervezünk, de jelenleg még mindig a közeli nagyvárosokat tartjuk szem előtt. Hosszútávon szeretnénk megjelenni az Egyesült Államokban, Kínában és Ausztráliában is.
Milyen az ideális város a számotokra?
Főleg olyan európai nagyvárosokban gondolkodunk mint, amilyen Budapest is. Számunkra fontos, hogy a turizmus mellett legyen egy erős lokális vásárlóerő is, amelyre tudunk építeni.
Milyen az ideális partner?
Motivált átvevőket keresünk. Olyan személyeket, akiket érdekel a téma és nem csak befektetésként szállnának be. Olyanokra van szükségünk, akik személyesen is kapcsolódnak a témához és elkötelezettek iránta.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Itthon is rengeteg elektromos rollert látni az utcákon, mint azt a Hopp bebizonyította egy nyereséges és gyorsan növekvő szegmensről van szó.
Új útra terelné a tradicionális automosást egy magyar franchise hálózat, a GreenLine. A nanotechnológiára építve, alacsony tőkeigénnyel és környezetbarát módon hódítaná meg a szektort.
Az üzleti ötletek mindössze 6 százaléka valósul meg, franchise-rendszerrel azonban jelentősen javítható ez az arány, mivel így a vállalkozás indításával járó kockázat nagymértékben csökkenthető.
A mindennapi hajtásban a legtöbben hajlamosak hanyagolni a közelgő egészségügyi problémákra utaló jeleket.
Egyre több a szemüveges, az optika piacon mégis hiány van.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Húsz éves szünet után ismét megvetette a lábát a Wendy's az Egyesült Királyságban, és vele Európában.
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2024. április 4-én megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
A franchise szervezetek célja, hogy népszerűsítsék a franchise ötletét és biztosítsák az átláthatóságot és a magas színvonalat a piacon. Sok országban a jól ismert franchise hálózatok delegálnak képviselőket a nemzeti franchise szervezetekbe.
népszerű a fórumban
Bemutatkozik a Zöld Planéta
Mivel a rendszerünkhöz különböző vezetői szinteken lehet csatlakozni, mindenki eldöntheti kinek mi a sok!Itt vannak alternatívák, amik a jelen gazdaságban már nincsenek és...
Bemutatkozik a Zöld Planéta
Nem attól lesz valaminek létjogosultsága, mert egyes emberek azt mondják róla, hogy életképes! Ettől több kell: Működést kell igazolni,mert az eredmények juttatnak valamit...
Bemutatkozik a Zöld Planéta
Válaszolok rendszergazdaként és programalkotókét! Ebben az el anyagiasodott világban egy bármilyen pozícióhoz csak szimplán pénzért is hozzá lehet jutni és kapcsolatokkal. A...
Bemutatkozik a Zöld Planéta
Hol vannak a hozzászólások, fórumozók? Ha ez perspektivikus, akkor mi ez a csend? Vagy túl sok az 5 millió+áfa? üdvözlettel Erdei Ferenc
Prémium autószerviz hálózat épül
Sajnos nincs és nem is lehet \"prémium autós\" definíció. A futóműnek, féknek, közlekedésbiztonsági alkatrészeknek még a régebbi gépjárműveknél is kivállóan kell működniük....
Ismét Paris Smile a Syma-ban
Tisztelt cím! Szeretnék tájékoztatást kérni az említett üzletilehetőségről! ombodieva@freemail.hu Köszönettel
Szépség és franchise
Tisztelt cím! Szeretnék részletes tájékoztatást az üzleti lehetőségről!ombodieva@freemail.hu Köszönettel!
Szépség és franchise
Érdeklődöm van-e lehetőség a részletes tájékoztatásra a következő elérhetőségeken: mariann05@freemail.hu +36-30-5830028