Amerikai válságkezelési stratégiák
Xponential Fitness
A nyolc fitnesz brandet tömörítő vállalatot komoly kihívás elé állította a koronavírus, hiszen a járvány miatt lényegében valamennyi egységük bezárt. Az Xponential Fitness elsődleges célja az volt, hogy a vendégeiknek biztosítani tudják a mozgás lehetőségét ebben a nehéz időszakban is, emellett pedig a partnereik se essenek el minden bevételi forrástól. A hálózat egy teljesen új szolgáltatást indított, melynek köszönhetően a vendégek részt vehetnek otthon online az edzéseken. Emellett számos díjcsökkentést is kezdeményeztek, a marketing díjakat 50%-al mérsékelték, valamennyi, a szállítás során felmerülő költséget pedig átvállalta a franchise központ. Szintén segítettek minden átvevőnek az előnyösebben bérleti díjak kialkudásában, illetve egyéb fix költségek lefaragásában is - tette hozzá Anthony Geisler, a franchise hálózat alapítója és vezérigazgatója.
British Swim School
A 200 uszodával rendelkező British Swim School-t nagyon erősen érinti a válság, hiszen minden egységüket be kellett zárniuk. A hálózat egészen a helyzet normalizálódásáig elengedte a partnerek számára az összes fizetési kötelezettséget, ide értve a royalty-t, és a különböző marketing-, illetve technológiai szolgáltatások díját, ezzel is csökkentve a partnerekre nehezedő terheket. Minden átvevőnek segítünk abban, hogy a járványhelyzet végéig kedvezőbb bérleti feltételeket tudjanak kialkudni, illetve hogy minden költségüket a lehető legalacsonyabb szintre tudják csökkenteni - mondta Kevin Wilson, a hálózat vezérigazgatója.
Cousins Subs
A 127 egységgel rendelkező amerikai gyorsétterem már a járványhelyzet elején lefelezte a havi royalty-t, emellett pedig jelentősen csökkentette az átvevők által fizetendő marketing és technológiai hozzájárulás mértékét. A hálózaton belül állandó a kommunikáció a partnereket és a központ között, folyamatosan tájékoztatjuk őket a legújabb változásokról, amelyek érintik a franchise szektort nyilatkozta Christine Specht vezérigazgató.
Rave Restaurant Group
A világszerte több mint 250 pizzériával rendelkező csoport azonnal felülvizsgálta a korábbi terveket és komoly központi marketing kampányba kezdett annak érdekében, hogy jelentősen növelje a partnerei értékesítéseit. "Emellett jelentős árkedvezményt tudtunk elérni beszállítóinknál, így a franchise átvevők költségei csökkentek. Jelenleg ezen az új, a járvány miatt összezsugorodott piacon óriási harc folyik a vásárlókért, ezért minden megteszünk, hogy partnereik maximalizálni tudják a bevételeiket. Mind helyi szinten, mind pedig országos szinten számos kampányt indítottunk. Új ajánlatokat készítünk, melyekkel kifejezetten a karanténba kényszerült embereket céloztuk meg, ezek annyira bejöttek, hogy ma már az összes online eladásaink 40%-át teszik ki." mondta Brandon Solano vezérigazgató, majd hozzá tette: "Nagyon sok jó ötletet kaptunk közvetlenül az átvevőktől, melyeket az egész rendszerre át tudtunk ültetni."
Folyamatosan kommunikál a franchise központ a partnerekkel az új marketing kezdeményezésekről, a várható változásokról és azok dinamikájáról, illetve az új jogszabályok rájuk gyakorolt hatásáról, beleértve azt is, hogy miként lehet pályázni a különféle állami támogatásokra.
AdvantaClean
A majd’ 230 egységgel rendelkező, épület felújításokkal, légtisztítással és ventillációval foglalkozó hálózat, közel megduplázta a nagy cégektől érkező megrendeléseit. Sok vállalat most határozott úgy, hogy az eddig halogatott döntéseket meghozzák és rendbe teszik irodájukat/telephelyüket magyarázza Bryan Bennett, az AdvantaClean elnöke. Emellett hatékonyabbá tették a franchise központ működését, így megelőzve a válság miatt esetlegesen fellépő likviditási problémákat. Az egész hálózatra kiterjedő beszerzési programot indítottunk el, hogy folyamatosan biztosítani tudjuk a partnereik számára a védőfelszereléseket, illetve a munkájuk elvégzéséhez szükséges eszközöket.
forrás: franchising.com
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Itthon viszonylag laza jogi környezetben működnek a franchise hálózatok de nyugaton komoly szabályoknak kell megfelelniük.
Honnan tudjuk mennyire komoly egy árvíz vagy tornádó? Elég kérni egy gofrit és kiderül.
Mikor és mennyi pizzát esznek a pentagonban, és mi következik ebből?
Mi áll az olyan cégek sikere mögött, mint a Foodora vagy éppen a Wolt?
Októberben került sor a varsói franchise expóra, Kelet-Közép-Európa legnagyobb ilyen jellegű kiállítására. De jövő év elején sem áll meg az élet külföldön.
legolvasottabb
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Húsz éves szünet után ismét megvetette a lábát a Wendy's az Egyesült Királyságban, és vele Európában.
2011-es magalakulása óta több mint 160 taggal bővült Olaszország egyik legnagyobb közösségi franchise hálózata.
A teljesen új megközelítéssel dolgozó My Infraslim hálózat hazánkban folytatja a franchise terjeszkedését. A szlovén franchise rendszer már 15 infra stúdióval rendelkezik a saját piacán, most pedig elérkezettnek látták az időt, hogy Magyarországon is megnyissák az első szalonjukat.
A budapesti franchise kiállításon bemutatkozó MozgásKlinika lehetővé teszi az izületi fájdalmak hatékony, tartós kezelését - többek között ennek is köszönheti a hálózat robbanásszerű növekedését.
népszerű a fórumban
Az értékváltás szükségessége
Idén is megrendezésre kerül a felelősen gondolkodó és cselekvő emberek éves találkozója! A "Magyar Fenntarthatósági Csúcs 2014" konferencia fókuszában a...
Új támogatás innovatív kkv-knak
Az Európai Bizottság szerdán megjelentette a Horizont 2020 keretprogram első pályázati felhívásait!! A pályázati kiírások megtekinthetőek ide kattintva. A Nemzeti...
Fiatal vállalkozók támogatása
Újabb régiókban érhetőek el a fiatalok vállalkozóvá válásának támogatása a konvergencia régiókban című pályázat kitöltőprogramjai! 2014. július 1-én a...
Még gyerekcipőben
A nagy érdeklődésre való tekintettel 2014. január 15-én megrendezésre kerül a HUMÁN-ERŐ-TÉR 2!! Jelentkezési határidő nagyvállalatok és kkv-k számára:...
A hónap végéig nevezhet honlapjával
Kihirdették "Az Év Honlapja" pályázat nyerteseit!! A pályázatra idén 333 nevezés érkezett - a tavalyihoz hasonlóan az idei évben is a legtöbb pályázat a...
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?
Kedves Mihály! Általában a franchise vagy belépési díjat az átadott know-how (kézikönyv, képzés, stb.) és védjegyhasználati jog (plusz beletartozhatnak a...
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?
Tisztelt Cim! A Fornetti-vel van frenchise szerződésünk amelyet most fel kell mondanunk, mert megszüntetjük az üzletet.A szerződés megkötésekor fizettünk 300000...
Eladó a MosóMedve Wash&Dry
4 MosóMedve Wash&Dry mosoda található Budapesten: III. ker., Pethe Ferenc tér 1. III. ker., Ágoston utca 3. XIII. ker., Kárpát utca 22. XI. ker., Lágymányosi utca...