25 ezer dollárból 2800 egység
Mindössze 19 évesen nyitotta meg első egységét Jimmy John Liautaud, Charlestonban (Illinois) 1983-ban. Középiskola elvégzése után édesapja katonának szánta, ám Jimmy nem tudta magát elképzelni a seregbe. Ezért egyességet kötöttek, ha az apjától kölcsön kapott 25.000 dollárból egy év alatt sikeres vállalkozást tud indítani, akkor nem kell belépnie a hadseregbe. Először hot dog standot kívánt nyitni, de arra nem volt elegendő ez a pénz, így egy szendvicsüzlet mellett döntött. A helyi egyetem szomszédságában indította el az első egységet, azt gondolta, hogy a diákok a legjobb célcsoport egy ilyen étterem számára. A koncepció egyedisége a kiszállítás volt, melyet mindössze 25 centért vállalta, ennek köszönhetően hatalmas népszerűségre tett szert a Jimmy John’s már az első évben, melyet 40.000 dollár profittal zárt. 1994-ig 10-re növekedett az egységek száma. Ekkor már 1 millió dollárt nyereséget termelt a hálózat.
Egy Pizza Hut átvevő biztatására döntött a franchise mellett Jimmy, amely egyből óriási siker lett, hiszen 2002-re 150 üzlettel gyarapodott. Itt egy évre megállították a terjeszkedést, mert a jól menő üzletek mellett, sok átvevő küzdött a túlélésért. Ezt az esztendőt a hálózat stabilitásának megteremtésére szentelte, illetve a nehézségekkel küzdő partnerekre koncentrált, a tulajdonos minden egyes Jimmy John’s lejárt személyesen és megvizsgálta, hogy mivel lehetne a bevételüket növelni. A konszolidáció hatalmas siker lett, a 70 rosszul menő egységből mindössze 7-et kellett bezárni, a többi étterem működését sikerült nyereségesre fordítani. Ezután magasabb elvárásokat támasztottak a csatlakozni kívánó vállalkozók felé.
2007-ben már az 500. egységet nyitották és 6 évre rá elérték a bűvös 2000-es számot.
A Jimmy John’s sikerének két kulcsa volt. Ez egyik, hogy előre megtervezett stratégia alapján kezdett el terjeszkedi, a meglévő üzemek környezetében, így kedvező feltételekkel és gyors szállítással tudta biztosítani a partnerei számára az alapanyagokat. A másik a szűkített termékkínálat, mellyel költséghatékonyabban működik, mint számos konkurenciája.
Ennek ellenére a hálózat egy kisebb válságba került 2014-2017 között. Ebben az időszakban minden évben csökkent az üzletek bevétele, mert széles körben elérhetővé vált a kiszállítás az amerikai piacon. Emellett a borzasztóan kompetitív amerikai szendvics piacon olyan óriásokkal kellett felvennie a harcot a Jimmy John’s-nak, mint a közel 25.000 étteremmel rendelkező Subway. Ám a hálózat túlélte ezt a krízis helyzetet is és tovább növekedett.
Ma már csak kisebbségi tulajdonos Jimmy John, 2019 októberében 1 milliárd (!) dollárért értékesítette a többségi tulajdonrészét az Inspire Brands (30.000 egységet, többek között az Arby’s és Sonic üzleteket üzemeltető) csoport számára, mindössze 35 %-ot és 16 szendvicsüzletet tartott meg.
A hálózat jelenleg 2800 üzlettel rendelkezik a Jimmy John’s szendvicshálózat és fontolgatja a külföldi piacokra lépést.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Mikor és mennyi pizzát esznek a pentagonban, és mi következik ebből?
Mi áll az olyan cégek sikere mögött, mint a Foodora vagy éppen a Wolt?
Magyarországon is gyakran házasítják össze a különböző ízvilágokat a kisebb sarki éttermek, a Poe Poe is hasonló vonalon, de merőben eltérő ízkombinációkon keresztül kínál ígéretes üzleti lehetőséget.
Már évekkel ezelőtt felreppent a hír, hogy hazánkba látogathat az étteremlánc, de most egy hivatalosabb megerősítést is kapott a pletyka.
Az AI-forradalom hátán az étteremláncokkal közösen innovál a tech óriás.
legolvasottabb
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Húsz éves szünet után ismét megvetette a lábát a Wendy's az Egyesült Királyságban, és vele Európában.
Sokak számára ködös kifejezés lehet a "franchise", mint üzleti modell - de mi is a titka ezeknek a sikeres márkáknak?
2011-es magalakulása óta több mint 160 taggal bővült Olaszország egyik legnagyobb közösségi franchise hálózata.
A franchise szervezetek célja, hogy népszerűsítsék a franchise ötletét és biztosítsák az átláthatóságot és a magas színvonalat a piacon. Sok országban a jól ismert franchise hálózatok delegálnak képviselőket a nemzeti franchise szervezetekbe.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.