Kedd
2019.10.29.
A folyamatosan fejlődő magyar party kellék piac kilátásairól, illetve franchise lehetőségeiről beszélgettünk Nagy Andreával, a Party Point ügyvezető igazgatójával.
 

Milyen ma Magyarországon a party-kellék piac?

Mi azt látjuk, hogy ez a piac folyamatosan fejlődik – az emberek számára egyre fontosabb, hogy családi ünnepeknek a hétköznapitól egy kicsit más hangulatot adjanak. Ma már egy kerek születésnap vagy egy gyerek szülinapja valóban nagy ünnep. Mi azon dolgozunk, hogy egy minőségi party kultúrát terjesszünk el a magyar piacon. Az elmúlt években ezt felvállaltuk, az áruminőség, a termékek és szolgáltatások bemutatása színvonalas. Most közeledik halloween, ez az az ünnep, amelyet az utóbbi időben már Magyarországon is egyre többen ünnepelnek otthoni dekorációval vagy buli formájában. A lánybúcsúk, legénybúcsúk is egyre kevésbé szólnak a kocsmázásról, sokkal inkább egy olyan ünneplésről, amelyhez party-kellékek is kapcsolódnak. És továbbra is a szülinapok, kerek szülinapok nagyon nagy hangsúlyt foglalnak el a gyerekek, a családok és a fiatalok életében is. Egyre gyakoribbak a tematikus partyk, hogy pl. egy szülinap ne csak egy szülinap, hanem sellő party legyen vagy egy szilveszter ne csak egy sima szilveszteri buli legyen, hanem egy nagy Gatsby party-val ünnepeljük az új esztendőt.

Mit kell tudni a Party Pointról?

A Party Point Hálózatot a Funny Box Kft. működteti, amely már több, mint 15 éve jelen van a magyar piacon. Nagy tapasztalatra tettünk szert a léggömbök és party-kellékek nagy- és kiskereskedelmi forgalmazásában. 2011-ben elindítottuk a saját retail hálózatunkat Party Point néven és azóta szépen, folyamatosan építkeztünk. A Party Point Hálózat Magyarország első party-kellék hálózata, ahol a léggömböktől kezdve a party-kelléken át a kreatív party-dekor megoldásokig mindent megtalálunk egy helyen

Az idei év egy fontos állomás a hálózat történetében, a budapesti Árkádban működő központi üzletünket megújítottuk, méretét megnöveltük és kiegészítettük a szortimentünket speciális termékekkel, ez lett hálózatunk zászlóshajója.

Szintén az idei évtől kezdve szeretnénk még több energiát fektetni a brand építésébe és erősíteni a közös márkát, hogy még több értéket biztosítsunk meglévő és leendő franchise-partnereink számára.

Miért franchise?

Az évek során kialakult egy jól működő rendszer. Saját üzleteink üzemeltetéséből nagyon sokat tanultunk. Közvetlenül látjuk, hogy mit keresnek a vásárlók, milyen igények vannak a piacon, mely termékek, szolgáltatások működnek jól. Ezen kívül folyamatosan kapcsolatban vagyunk nemzetközi partnereinkkel, így azonnal eljutnak hozzánk a legújabb trendek és termékek.

Kiépítettük azt a kiskereskedelmi rendszert, amely jól működik – üzleteink folyamatosan kapcsolatban vannak a központtal mind informatikai mind belső kommunikációs szempontból. Közvetlen javaslatokat teszünk szortimentre, amelley biztosíthaják a megfelelő összetételű árukészletet. Időben felkészítjük üzleteinket a szezonokra, és nagy figyelmet fordítunk a ma oly fontos környezettudatos szemléletre is, így folyamatosan bővül környezetbarát termékeink köre is.

Hogy néz ki jelenleg a franchise rendszeretek?

Hálózatunk több mint tíz éve van jelen a piacon, 3 országban 12 egységgel működik. Rendszerünket folyamatosan fejlesztjük saját üzleteink tapasztalatai, ill. partnereinktől, vásárlóinktól érkező észrevételek alapján.

Franchise rendszerünk olyan kiskereskedelmi koncepciót kínál partnerei részére, amellyel akár egy „családi vállalkozás” számára, akár egy befektető részére kiváló üzleti lehetőséget biztosít. Ezen kívül egy Party Point üzlet keretein belül  nem csak a termékek, hanem a hozzá kapcsolódó szolgáltatások  értékesítésére is adott a lehetőség. Ha valakiben van egy kis kreativitás, akkor ezt a vonalat egészen művészi szintig tudja fejleszteni. Ami üzleti szempontból fontos, ezeknél adunk extra hozzáadott értéket, ennek megfelelően az árréstartalma is nagyon jó.

Folyamatosan bővülő termék- és szolgáltatáspaletta, léggömbkreációk, rendezvénydekoráció, léggömbkiszállítás … igazából a lehetőségek tárháza szinte végtelen…

Nem szükséges, hogy az új átvevő partner szaktudással rendelkezzen, mi biztosítjuk az alapképzést, amely vizsgával zárul, és utána is folyamatos szakmai és üzleti képzésekkel támogatjuk őket.

Külföldön hol vagytok jelen?

Ausztriában és Szlovákiában 1-1 kisebb üzlettel.

Van tervben másik ország?

Természetesen nyitottak vagyunk arra is, ha valaki külföldön szeretne Party Point üzletet nyitni, de jelenleg a magyar piacra fókuszálunk, mert még sok lehetőséget látunk itthon is.

Milyen az ideális partner?

Magas, szőke, felemás cipőben…. Viccet félretéve, vidám, kreatív, proaktív és rendelkeznie kell vállalkozói kedvvel, némi kereskedői vénával és induló tőkével. A kereskedői véna azért fontos, mert itt nemcsak blokkolni kell a pénztárnál, itt kell az érdeklődőkkel foglalkozni, hiszen ők nem ismerik, hogy mennyi-mennyi lehetőség van, hogy egy ünnepet, bulit, eseményt, rendezvényt hogyan tudunk valódi ünneppé varázsolni. 

Hogyan zajlik a csatlakozás folyamata?

Alapvetően nagyon egyszerűen és gyorsan. Van egy általános kérdőívünk, ebben alapkérdések szerepelnek, mint pl. hol szeretne nyitni, új üzletet vagy meglévő, működő üzletet szeretne átvenni, mennyi tőkét szán rá, ez fent van egyébként a weboldalunk is, de természetesen telefonon is tudunk erről egyeztetni. Utána vesszük fel a személyes kapcsolatot és kezdünk el tárgyalni, a helyszínt megnézzük közösen. Kiválasztjuk a megfelelő üzletméretet, ezután csinálunk egy üzleti számítást, és elmondjuk a javaslatainkat. Ez után kötjük meg a szerződést.

Ez mennyi időt szokott igénybe venni?

Partnertől függ, de álltalában 2-3 hónap a kapcsolat felvételtől a nyitásig, meglévő üzlet esetében ez lehet rövidebb is. Ha nem szabad a helyszín, akkor lehet esetleg több. A mi részünk, az árukészlet beszerzése és az oktatás 5-6 hét alatt megtörténik. Ez viszonylag gyorsnak számít.

Mekkora befektetést igényel?

Ez nagy mértékben függ a helyszín földrajzi elhelyezkedésétől, nagyságától, ill. attól is, hogy teljesen új vagy meglévő, bejáratott üzletről beszélünk-e. 

Tud olyan partner csatlakozni, akinek van egy már meglévő üzlete és azt akarja kiegészíteni?

Igen, erre is van lehetőség, itt egy kicsit másképp működik a rendszer egy shop-in-shop koncepció alapján.

Plázákra van szabva a koncepció?

Nem csak, de azt látjuk, hogy egy bevásárlóközpontban lévő üzlet a látogatói frekvencia miatt előnyösebb. Ezen kívül a bulik hétvégére koncentrálódnak erre a plázák nyitvatartása kiváló.

Vannak a helyszínre vonatkozó megkötések?

Budapesten is, és a nagyobb városok többségében is van lehetőség üzlet nyitására.

Van területi kizárólagosság?

Ugyanabban a városban mi nem nyitunk, Budapest ez alól természetesen kivétel.

Melyek gyengébb/erősebb szezonok?

Az őszi-téli szezon nagyon jó; halloween, szilveszter, újév utána a farsang, ill. még van egy kis Valentin nap is. Tavasszal a ballagás a legfontosabb, ami két hónapot is átölel. A születésnapok folyamatosan fókuszban vannak, és nyáron a kerti party, esküvő, lány- és legénybúcsúk hoznak pezsgést az üzleti életünkbe.

Mik a tervek az elkövetkezendő időszakra?

Szeretnénk intenzíven „megdolgozni” a mostani év végi szezont, és új franchise-partnereket szeretnénk rendszerünkben köszönteni, akik akár új üzletet, akár már meglévő üzletet szeretnének átvenni.


Nagy Andrea / A Party Point tulajdonosa
Franchise tanácsadó

népszerű a fórumban

Az értékváltás szükségessége

Idén is megrendezésre kerül a felelősen gondolkodó és cselekvő emberek éves találkozója! A "Magyar Fenntarthatósági Csúcs 2014" konferencia fókuszában a...

1 hozzászólás
utolsó 2014.10.26.
Új támogatás innovatív kkv-knak

Az Európai Bizottság szerdán megjelentette a Horizont 2020 keretprogram első pályázati felhívásait!! A pályázati kiírások megtekinthetőek ide kattintva. A Nemzeti...

1 hozzászólás
utolsó 2014.07.12.
Fiatal vállalkozók támogatása

Újabb régiókban érhetőek el a fiatalok vállalkozóvá válásának támogatása a konvergencia régiókban című pályázat kitöltőprogramjai! 2014. július 1-én a...

1 hozzászólás
utolsó 2014.07.01.
Még gyerekcipőben

A nagy érdeklődésre való tekintettel 2014. január 15-én megrendezésre kerül a HUMÁN-ERŐ-TÉR 2!! Jelentkezési határidő nagyvállalatok és kkv-k számára:...

1 hozzászólás
utolsó 2013.12.14.
A hónap végéig nevezhet honlapjával

Kihirdették "Az Év Honlapja" pályázat nyerteseit!! A pályázatra idén 333 nevezés érkezett - a tavalyihoz hasonlóan az idei évben is a legtöbb pályázat a...

1 hozzászólás
utolsó 2013.12.08.
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?

Kedves Mihály!   Általában a franchise vagy belépési díjat az átadott know-how (kézikönyv, képzés, stb.) és védjegyhasználati jog (plusz beletartozhatnak a...

2 hozzászólás
utolsó 2013.11.24.
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?

Tisztelt Cim! A Fornetti-vel van frenchise szerződésünk amelyet most fel kell mondanunk, mert megszüntetjük az üzletet.A szerződés megkötésekor fizettünk 300000...

2 hozzászólás
utolsó 2013.11.23.
Eladó a MosóMedve Wash&Dry

4 MosóMedve Wash&Dry mosoda található Budapesten:   III. ker., Pethe Ferenc tér 1. III. ker., Ágoston utca 3. XIII. ker., Kárpát utca 22. XI. ker., Lágymányosi utca...

4 hozzászólás
utolsó 2013.11.10.