Pincében a siker kulcsa
Miért döntöttél saját vállalkozás indítása mellett, mi motivált, hogy elindítsd a Lazulát?
A Lazula Kft. elindítása előtt az Ördögkatlan Fesztivál gazdasági igazgatójaként dolgoztam, tehát, bár más módon, de mindig is az emberek kikapcsolódásának a megteremtése volt a fő munkaköröm.
A Lazula indítását a saját hiányérzetem inspirálta, hiszen amikor megfordult a fejemben a privát klubok létrehozása, még nagyon picik voltak a kislányaim, akik ráadásul kis korkülönbséggel is születtek.
Ekkortájt a barátnőimmel időnként szerettünk volna elvonulni nyugodtan beszélgetni, de épp hasonló időben lettünk anyukák, az egyikünk lakása sem volt alkalmas az összejövetelre, és nem találtunk olyan nyugodt helyet a belvárosban, ahol valóban elszeparáltan és meghitt körülmények között kikapcsolódhattunk és feltöltődhettünk volna.
Így született meg a Lazula ötlete.
Mi az, ami megkülönbözteti a Lazula hálózatot a többi franchise koncepciótól? Miben rejlik az egyedisége?
A Lazula több szempontból is egyedi.
Egyedi abból a szempontból, hogy nem tudok jelenleg Budapesten olyan hálózatról, amely privát klubhelyiségeket adna bérbe. A másik egyedisége abban áll, hogy szintén egyedülálló módon egy automata belépő rendszer teszi lehetővé a vendégek bejutását a helyiségbe. Harmadik egyedisége pedig az, hogy nem egy átlagos helyiségről beszélünk, hanem egy kert van berendezve a föld alatt. Az első egység, ami elkészült és megnyitott 2017-ben az a Titkos Kert. A jövőben is ez a célunk, hogy minden helyiségnek egy különleges tematikát adjunk majd. A Titkos Kertet egy neves díszlettervező, Kiss Gabriella álmodta meg, és teljesen egyedi, a helyszínre készült díszletelemek vannak beépítve, majd a végső simításokat jelenlegi társammal, Szeldeli Szilviával végeztük el.
Négy teljesen kidolgozott koncepciónk van, ami elindításra vár.
Az egyik egy Férfi Klub, mivel a Titkos Kert alapvetően nőknek készült, szeretnénk kedvezni az erősebbik nemnek is. Számukra is létre kívánunk hozni egy helyet - ahova lemehetnek csocsózni, beszélgetni, közösen sporteseményeket nézni a TV-ben, pókerezni – ez a férfiaknak biztosítana egy elvonulási lehetőséget.
Tervezzük egy kisebb Privát Wellnesst nyitását - itt szaunával és pezsgőfürdővel fogjuk várni a vendégeket.
Mivel fő szempontunk a lazulás és a kikapcsolódás, ezért lesz egy Chill-es helyiség, ami még a Titkos Kertnél is jobban az ellazulást célozza meg, függőágyakkal, nagy babzsákfotelekkel. Ezt kifejezetten azzal a céllal hozzuk létre, hogy baráti társaságok levonulhassanak oda, beszélgessenek, társasjátékozzanak, vagy épp ünnepi eseményeket tartsanak ott.
A negyedik, a jelenleg kidolgozott tematikáink közül a legkülönlegesebb, az az Autósmozi. Itt is díszletelemekben gondolkodunk, tehát díszletautókat fogunk felépíteni, amiből filmeket lehet majd nézni. A filmeket maguk a vendégek hozhatják. Az Autósmoziban lesz szülinapi helység is, ami itt is többfajta ünneplés-ünnepség megrendezésére nyújt majd lehetőséget.
Ha valaki belép a hálózatba, akkor a négy tematika közül szabadon választhat majd?
Jelenleg még igen, nincs még lefoglalva egyik tematikánk sem. Szeretnénk először ezt a négyet megvalósítani, és amikor már leteszteltük, hogy melyikük a legkeresettebb, akkor fogunk elgondolkodni, hogy Budapest távolabbi pontjain milyen további tematikájú egységet nyitunk, bár az is célunk, hogy újabb és újabb tematikákat találjunk ki.
Említetted ezt az automata rendszert. Ez mit jelent? Teljesen személyzet nélkül működnek ezek az egységek?
Amikor 2017-ben megnyitottam a Titkos Kertet, az volt a legnagyobb kérdés, hogy mit fognak szólni ahhoz a vendégek, hogy senki nem várja őket személyesen. Ez volt a projekt legizgalmasabb része, illetve, hogy a vendégek mennyire fogják tiszteletben tartani a helyet, ha nincs ott senki, aki felügyeli őket. Az elmúlt, közel két évben beigazolódott, hogy egyik miatt sem kell aggódni. Aki a honlapon keresztül befoglalja a Titkos Kertet, az egy kódot kap, amivel bejut a helyiségbe. Ehhez fontos hozzátenni, hogy a Lazula-pontokat mindig pincékben alakítjuk ki, ezek a pincék rendelkeznek utcára nyíló ajtóval - így a vendégek érkezése, távozása nem zavarja az ott élőket-, ezekre az ajtókra fel lehet szerelni ezt az automata zárszerkezetet. Az elmúlt két évben szinte egyszer sem volt probléma az automata rendszer használatával, illetve a bejutással, és nagyon ritkán adódik csak olyan probléma, hogy a vendégek kárt tennének a helyiségben - tehát maga az ötlet működőképes. Csupán arra kell nagyon ügyelni, hogy két foglalás között mindig ki legyen takarítva a helyiség. A ki-és bejutás részleteiről az online felületünkön kapnak tájékoztatást a vendégeink.
Különleges dekorációkat is terveztünk - a Titkos Kertbe például lánykéréshez -, de rengeteg lánybúcsút, illetve babavárót is tartanak nálunk – ezekre is mindig feldíszítjük a helyet.
A franchise központ milyen szolgáltatásokat, milyen előnyöket nyújt egy átvevőnek?
Itt említem meg újra az automata beléptető rendszert.
Másrészről van egy rendkívül tehetséges belsőépítész társam, Szeldeli Szilvia, akivel együtt álmodtuk meg ezt a franchise koncepciót. Vele együtt a tervezésben, kivitelezésben, egyszóval mindenben már a kezdetektől fogva maximálisan tudunk segíteni a partnereinknek.
Harmadik oldalról, mivel fontos együtt gondolkodni abban, hogy hogyan tudjuk minél nyereségesebbé tenni ezeket a tematikákat, nekem vannak olyan bevált plusz szolgáltatásaim a Titkos Kertben, amit a többi egységben is lehet hasznosítani.
Ezeken kívül pedig a lényeges elem közös, központi marketing, aminek a kidolgozása már folyamatban van, ill. a weboldal, a foglalási felület, amely már most is kiválóan működik, de folyamatosan fejlesztjük.
Mi a víziód a hálózattal kapcsolatban? Hogyan tervezed, milyen lesz egy pár év múlva, merre szeretnél tovább menni?
Fontos arról is beszélnünk, hogy az emberek többségének a pince szóról egy sötét, dohos helyiség jut az eszébe. Az is a koncepciónk egyik célja, hogy ezt átírjuk a fejekben, és amikor pár év múlva a Lazula szó az eszükbe jut, akkor egy nagyon igényes, jól szellőztetett, tiszta klímájú, kellemes térre asszociáljanak. Fontos számunkra, hogy a vendégeink luxus körülmények között érezzék magukat. A pince, mint hely egyébként abból a szempontból is nagyon előnyös, mert itt a vendégeink sokkal intimebb közegben érezhetik magukat, mint ha ugyan ezeket a szolgáltatásokat például egy lakásban vennék igénybe.
Rengeteg kihasználatlan pince található Budapest különböző frekventált helyein, amelyek remek lehetőséget kínálnak arra, hogy további új egységeket hozzunk létre bennük. A vízióm az, hogy öt év múlva körülbelül 20-30 Lazula egység lesz Budapesten, 8-10 kidolgozott tematikával. Azt szeretném, ha minden tematikából legalább két hely lenne Budapesten. Az első 5-6 Lazula-pont megnyitása után pedig terveink szerint már közösen fogunk gondolkodni a vendégeinkkel, és együtt fogjuk az újabb izgalmas helyszíneket megálmodni.
Mennyi idő után válik egy egység a számításaitok szerint nyereségessé?
A tematikától függően viszonylag alacsony összegű, 10-20 millió forint közötti befektetési igénnyel számolunk egységenként. A befektetés gyors megtérülésének biztosítékai ezen kívül az alacsony bérleti díj és az, hogy minimális munkaerő költség merül fel a üzemeltetés során. A szolgáltatás annyira újszerű a hazai piacon, hogy egyáltalán nincs konkurenciája. A fentieket figyelembe véve a tevékenység tulajdonképpen az első hónaptól nyereséget termelhet, a megtérülés pedig a befektetett összeg nagyságától függően 2-4 év körül alakul.
Tulajdonképpen ez egy remek befektetés. Minimális – napi maximum két óra - ráfordítással sikeresen lehet üzemeltetni egy ilyen egységet akár főállás mellett is.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Itthon is rengeteg elektromos rollert látni az utcákon, mint azt a Hopp bebizonyította egy nyereséges és gyorsan növekvő szegmensről van szó.
Új útra terelné a tradicionális automosást egy magyar franchise hálózat, a GreenLine. A nanotechnológiára építve, alacsony tőkeigénnyel és környezetbarát módon hódítaná meg a szektort.
Az üzleti ötletek mindössze 6 százaléka valósul meg, franchise-rendszerrel azonban jelentősen javítható ez az arány, mivel így a vállalkozás indításával járó kockázat nagymértékben csökkenthető.
A mindennapi hajtásban a legtöbben hajlamosak hanyagolni a közelgő egészségügyi problémákra utaló jeleket.
Egyre több a szemüveges, az optika piacon mégis hiány van.
legolvasottabb
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Húsz éves szünet után ismét megvetette a lábát a Wendy's az Egyesült Királyságban, és vele Európában.
Sokak számára ködös kifejezés lehet a "franchise", mint üzleti modell - de mi is a titka ezeknek a sikeres márkáknak?
A franchise szervezetek célja, hogy népszerűsítsék a franchise ötletét és biztosítsák az átláthatóságot és a magas színvonalat a piacon. Sok országban a jól ismert franchise hálózatok delegálnak képviselőket a nemzeti franchise szervezetekbe.
A lengyel Edukido az elavuló lexikális tudás átadása helyett, játékos megoldással készítené fel a fiatalokat az új generáció kihívásaira.
népszerű a fórumban
Bemutatkozik a Zöld Planéta
Mivel a rendszerünkhöz különböző vezetői szinteken lehet csatlakozni, mindenki eldöntheti kinek mi a sok!Itt vannak alternatívák, amik a jelen gazdaságban már nincsenek és...
Bemutatkozik a Zöld Planéta
Nem attól lesz valaminek létjogosultsága, mert egyes emberek azt mondják róla, hogy életképes! Ettől több kell: Működést kell igazolni,mert az eredmények juttatnak valamit...
Bemutatkozik a Zöld Planéta
Válaszolok rendszergazdaként és programalkotókét! Ebben az el anyagiasodott világban egy bármilyen pozícióhoz csak szimplán pénzért is hozzá lehet jutni és kapcsolatokkal. A...
Bemutatkozik a Zöld Planéta
Hol vannak a hozzászólások, fórumozók? Ha ez perspektivikus, akkor mi ez a csend? Vagy túl sok az 5 millió+áfa? üdvözlettel Erdei Ferenc
Prémium autószerviz hálózat épül
Sajnos nincs és nem is lehet \"prémium autós\" definíció. A futóműnek, féknek, közlekedésbiztonsági alkatrészeknek még a régebbi gépjárműveknél is kivállóan kell működniük....
Ismét Paris Smile a Syma-ban
Tisztelt cím! Szeretnék tájékoztatást kérni az említett üzletilehetőségről! ombodieva@freemail.hu Köszönettel
Szépség és franchise
Tisztelt cím! Szeretnék részletes tájékoztatást az üzleti lehetőségről!ombodieva@freemail.hu Köszönettel!
Szépség és franchise
Érdeklődöm van-e lehetőség a részletes tájékoztatásra a következő elérhetőségeken: mariann05@freemail.hu +36-30-5830028