Rekord számok / Több, mint 7 doboznyi LEGO-t adnak el minden másodpercben a világon, míg percenként közel 36.000 kockát gyártanak le.
Péntek
2019.08.16.
Nincs olyan ember a világon, aki ne ismerné a LEGO-t. De hogy honnan származik a sok kis színes kocka, és mikor vált globális jelenséggé, azt már kevesen tudják.
 

Ha meg szeretnénk ismerni a LEGO történetét, vissza kell mennünk 1932-be. Abban az időben egy Billund nevű dán faluban a 40 éves Ole Kirk Kristiansen ács nyitotta meg élete első műhelyét. A mester klasszikus létrák vagy székek mellett fajátékokat is gyártott, amelyek készítésében az évek alatt egyre jobban elmélyedt. Munkája során nagyon aprólékos volt, a legfinomabb fából készített játékokat és a legkisebb részletekre is odafigyelt. Abból az egyszerű gondolatból indult ki, hogy csak "a legjobb elég jó". Ennek köszönhetően a fajátékok iránti szeretetét átruházta munkatársaira is, különösen fiára, Godtfredre, aki 12 éves korában elkezdett az apja üzletében segíteni. Néhány hónapon belül Ole Kirk megkapta az első nagyobb játékrendelést, és rájött, hogy kell a cégnek egy név, valami, ami kiemeli a versenytársak közül. Felhívta munkatársait, hogy nyújtsák be javaslataikat, ám kiderült, hogy messze a saját ötlete volt a legjobb mindközül. A társaság és termékei így átvették a LEGO nevet. Valójában két dán "LEg GOdt" (jó játék) szó kombinációja.

Apától fiáig

A fajátékok iránt továbbra is megmaradt az érdeklődés, ám 14 évvel az üzlet megnyitása után Ole Kirk Kristiansen más irányba nyitott. A játékok gyártására új anyagot, a műanyagot kezdte használni. 1946-ban megvette Dániában az első műanyag fecskendező szerszámot és elkezdte a különböző figurák és kötőelemek készítését, ezek voltak a ma is oly népszerű LEGO blokkok előfutárai. Az 1940-es évek végére a társaság több mint 200 féle műanyag és fajátékkal várta vásárlóit.

Az első időkben a műanyag játékok nem arattak mindent elsöprő sikert a kiskereskedők és ügyfelek között, ez azonban teljesen megváltozott, amikor Kristiansen fiát, Godtfred-et kinevezték a cég alelnökévé. Hamarosan a műanyag játékok adták a vállalat termelésének felét. 1957-ben már Godtfred Kirk volt a LEGO vezérigazgatója, amikor a vállalat átélte első nagyobb forradalmát - ez elsősorban műszaki jellegű volt -, innentől kezdve teljesen a játékok gyártására összpontosít a cég.

Az ifjabb Kristiansen vezette be az úgynevezett LEGO rendszereket, illetve az új játékplatformokat. A készletek akkor már figurákat, kész játékokat és különálló darabokat is tartalmaztak, amelyekből a gyerekek saját ötleteik szerint építhettek fel egy saját világot. Ebben az időben született az ikonikus LEGO kocka, mely már több millió gyereknek okozott örömöt világszerte és még annyi szülőnek, akik sikeresen beleléptek.

A LEGO nagy utat tett meg a kezdetektől. Egy kis ácsműhelyből, néhány évtized alatt a világ egyik legnagyobb játékgyártójává vált. Godtfred után más családtagok vették át a vállalat vezetését, manapság Thomas Kristiansen irányítja, a társaság továbbra is  családi vállalkozásként üzemel. A LEGO sikerességét senki nem vonhatja kétségbe, de ez nem azt jelenti, hogy nem tapasztalt meg nehéz időket. Talán a legkritikusabb időszak az új évezred kezdete volt, amikor az előző években felhalmozódott veszteségek elérték a 144 millió fontot, ekkor még a társaság esetleges eladásat is felmerült. A menedzsment és különösen a termelési stratégia változásai azonban beértek, hiszen mára a LEGO Csoport újra visszatért a stabilitáshoz, magántulajdonban maradt és sikeresen bővül.

Szórakozás és oktatás

A LEGO székhelye Billundban, Dániában található, ahol több mint 120 tervező dolgozik az új termékek kifejlesztésén. A társaságnak azonban vannak máshol is irodái, a legfontosabbak Enfieldben (USA), Londonban (Nagy-Britannia), Sanghajban (Kína) és Szingapúrban találhatók. Mások Németországban, Spanyolországban és Japánban szintén az egyedi piacokra vonatkozó különleges projektekkel foglalkoznak. A cég képviselői szerint kb. 12 hónapot vesz igénybe egy új termék létrehozása, a folyamat három szakaszból áll. Először megvizsgálják a célpiacot, és meghatározzák a jelenlegi trendeket és a keresletet. A következő lépés egy virtuális termék tervezése és későbbi létrehozása egy speciális szoftver segítségével. Ezután sztereolitográfia vagy 3D nyomtatás használatával elkészítik a prototípust, amelynek segítségével  a csapat kiértékeli és teszteli azt. Fontos azonban, hogy a legképzettebb szakemberek is teszteljék - a gyerekek és szüleik. Siker esetén a terméket elfogadják és sorozatgyártásba helyezik.

A vállalat mindig elkötelezett a minőség iránt. Ezért még ma is bízhatunk abban, hogy a LEGO darabok kiváló minőségű műanyagból készültek, karc- és ütésállóak, hosszú élettartamot biztosítva nekik.

Számos, a gyerekek oktatására összpontosító franchise hálózat fedezte fel a LEGO kocka lehetőségeit. Úgy döntöttek, hogy a gyermekek a legendás készlet iránti szeretetét használják ki az oktatáshoz. Így például a gyerekek kockákkal találkozhatnak a Bricks4Kidz, a Brick by Brick és az Edukido franchise hálózatban.

Habár a potenciál nagy és a külföldi hálózatok is érdeklődnek hazánk iránt, Magyarországon eddig egy LEGO-ra szakosodott franchise hálózat sem indult el.


Játék a számokkal / Számos olyan franchise koncepció létezik ma már, melyek a LEGO játékokra építenek. Ha valaki imádja a LEGO-t és saját business-t is szeretne indítani, miért ne kombinálja a kettőt?
Franchise tanácsadó

népszerű a fórumban

Az értékváltás szükségessége

Idén is megrendezésre kerül a felelősen gondolkodó és cselekvő emberek éves találkozója! A "Magyar Fenntarthatósági Csúcs 2014" konferencia fókuszában a...

1 hozzászólás
utolsó 2014.10.26.
Új támogatás innovatív kkv-knak

Az Európai Bizottság szerdán megjelentette a Horizont 2020 keretprogram első pályázati felhívásait!! A pályázati kiírások megtekinthetőek ide kattintva. A Nemzeti...

1 hozzászólás
utolsó 2014.07.12.
Fiatal vállalkozók támogatása

Újabb régiókban érhetőek el a fiatalok vállalkozóvá válásának támogatása a konvergencia régiókban című pályázat kitöltőprogramjai! 2014. július 1-én a...

1 hozzászólás
utolsó 2014.07.01.
Még gyerekcipőben

A nagy érdeklődésre való tekintettel 2014. január 15-én megrendezésre kerül a HUMÁN-ERŐ-TÉR 2!! Jelentkezési határidő nagyvállalatok és kkv-k számára:...

1 hozzászólás
utolsó 2013.12.14.
A hónap végéig nevezhet honlapjával

Kihirdették "Az Év Honlapja" pályázat nyerteseit!! A pályázatra idén 333 nevezés érkezett - a tavalyihoz hasonlóan az idei évben is a legtöbb pályázat a...

1 hozzászólás
utolsó 2013.12.08.
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?

Kedves Mihály!   Általában a franchise vagy belépési díjat az átadott know-how (kézikönyv, képzés, stb.) és védjegyhasználati jog (plusz beletartozhatnak a...

2 hozzászólás
utolsó 2013.11.24.
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?

Tisztelt Cim! A Fornetti-vel van frenchise szerződésünk amelyet most fel kell mondanunk, mert megszüntetjük az üzletet.A szerződés megkötésekor fizettünk 300000...

2 hozzászólás
utolsó 2013.11.23.
Eladó a MosóMedve Wash&Dry

4 MosóMedve Wash&Dry mosoda található Budapesten:   III. ker., Pethe Ferenc tér 1. III. ker., Ágoston utca 3. XIII. ker., Kárpát utca 22. XI. ker., Lágymányosi utca...

4 hozzászólás
utolsó 2013.11.10.