Tiszta profit
Kevesebb szabadidő, kisebb élettér és magasabb rezsi költségek – napjaink változó életritmusa vezetett az önkiszolgáló mosodák felemelkedéséhez. Sok évtizeden keresztül, különösképpen a nyugati országokban, a szennyes közösségi mosodában történő tisztítása egy teljesen mindennapos szokássá vált, a turisták és üzleti utazók számának növekedésével pedig ez mára egy globális jelenséggé vált.
Ezt a trendet ismerte fel a jólismert LG Electronics vállalat is, amire alapozva megalkotta modern önkiszolgáló mosoda koncepcióját, és elindította az LG Loundry Lounge márkát. Az első mosoda New Yorkban nyílt 2012-ben, az európai premierre pedig 2015-ben került sor egy zágrábi próbaegység formájában, amelyet a horvát “Bright World” vállalat nyitott a márka master franchise partnereként. A hálózatfejlesztésért eredetileg az adriai régióban felelős vállalat a kezdeti sikereket látva egy pár hónapon belül megnyitotta második mosodáját a horvát főváros után ezúttal a tengerparti Zadar városában.
Egy évvel később a Bright World a teljes, Magyarországot is magába foglaló közép-kelet-európai régióért felelős master partnerré vált. „A döntés azután született meg, hogy sikeresen beindultunk Horvátországban. Ugyanakkor proaktívak is voltunk, több oktató szemináriumot is szerveztünk a franchise érdeklődők számára, ami remekül felkészített minket a franchise hálózat régiós fejlesztésére Közép- és Kelet-Európában, ami egymáshoz elég hasonló piacokból áll” – avatott be Mario Martinek franchise igazgató, a Bright World tulajdonosa.
„Felismertük, hogy az önkiszolgáló mosodák számának növekedése egy látható, kézzelfogható trenddé vált Európa ezen felén is, viszont a piac még egyáltalán nem telített. Ez azt jelenti, hogy számos régiós vállalkozó számára megvan a lehetőség egy tisztességes profitot termelő üzleti vállalkozás beindításához” – folytatta Martinek úr.
A franchise hálózatfejlesztés pedig Horvátországon kívül is gyümölcsözőnek bizonyult – 2017-ben egy egyéni (single unit) franchise szerződés keretében nyílt LG Laundry Lounge mosoda Montenegró fővárosában, Podgoricában, majd 2018-ban a Bright World mester franchise szerződést kötött partnerével Szerbiában, melyet hamar követett az első mosoda megnyitása Belgrádban. „Több működő egységgel a hátunk mögött, amelyek ráadásul különböző piacokon bizonyítottak, valamint egy koncepcióval, ami egyszerre megfizethető és nyereséges, remek lehetőséget és potenciált látunk a régió többi országában, így például Magyarországon való fejlesztésekhez is” – mondta el a franchise igazgató.
Az LG Laundry Lounge franchise egyik legfőbb előnye, hogy a vállalkozás üzemeltetésébe nem kell nagy energiákat, munkát fektetni, így tökéletes másodállás lehet azok számára, akik már rendelkeznek valamilyen vállalkozással, vagy nem akarják feladni alkalmazotti státuszukat, de ugyanakkor saját üzletet is indítanának. „Bárki belevághat egy sikeres vállalkozásba minimum 20 ezer eurós befektetéssel, ami várhatóan 12 hónap alatt teljesen megtérül” – emelte ki Martinek.
Az ágazati viszonylatban alacsony befektetésigény mellett a franchise partnerré váláshoz nem kell belépési franchise díjat vagy egyéb, például royalty díjat fizetni, ugyanis ezek már benne foglaltatnak a gépek megvásárlásában. „Ugyanakkor a franchise átadó Bright World biztosít minden szükséges eszközt, felszerelést, ahogy támogatást is az üzleti tervezés, helyszín kiválasztás, belső-külső kialakítás, gépek karbantartása terén” – mondja Mario Martinek. Hozzátette, a franchise partnerek számíthatnak a központ átfogó marketing támogatására is.
Az LG Loundry Lounge franchise partnerek működési költségét mindössze az üzlethelyiség bérleti díja, a rezsi, biztosítás és a mosópor jelentik. Ugyanakkor a mosodák a nap 24 órájában nyitva vannak, nincs szükség teljes munkaidős alkalmazott felvételére, egy munkatárs részmunkaidőben is tud gondoskodni a higiéniáról és karbantartásról, ha szükséges.
A jövőbeli franchise partnerek első és legfontosabb feladata egy legalább 30 négyzetméteres üzlethelyiség megtalálása egy forgalmas helyszínen. Mivel a mosodákban van lehetőség akár óriási, nagy méretű darabok mosására és szárítására is, az ideális helyszínek általában lakóövezetekben, oktatási intézmények vagy diákszállások közelében találhatók, de a turisztikai desztinációk vagy apartmanházak vonzáskörzete is remek opció lehet.
Mivel az LG célja egy minél modernebb felhasználói élmény biztosítása, a mosodák nemcsak kényelmes, de kifejezetten hangulatos helyszínek is egyben – kiválóak társadalmi életet élni, rendelkeznek internettel, televízióval, kávégéppel, gyereksarokkal. „Nálunk a mosodába járás nem elvesztegetett időt jelent, hanem lehetőséget az élvezetes időtöltéshez. Még egy ok az emberek számára, hogy ellátogassanak a mosodába és időről-időre vissza is térjenek” – emelte ki zárásképp az igazgató.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Itthon is rengeteg elektromos rollert látni az utcákon, mint azt a Hopp bebizonyította egy nyereséges és gyorsan növekvő szegmensről van szó.
Új útra terelné a tradicionális automosást egy magyar franchise hálózat, a GreenLine. A nanotechnológiára építve, alacsony tőkeigénnyel és környezetbarát módon hódítaná meg a szektort.
Az üzleti ötletek mindössze 6 százaléka valósul meg, franchise-rendszerrel azonban jelentősen javítható ez az arány, mivel így a vállalkozás indításával járó kockázat nagymértékben csökkenthető.
A mindennapi hajtásban a legtöbben hajlamosak hanyagolni a közelgő egészségügyi problémákra utaló jeleket.
Egyre több a szemüveges, az optika piacon mégis hiány van.
legolvasottabb
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Húsz éves szünet után ismét megvetette a lábát a Wendy's az Egyesült Királyságban, és vele Európában.
Itthon viszonylag laza jogi környezetben működnek a franchise hálózatok de nyugaton komoly szabályoknak kell megfelelniük.
A franchise szervezetek célja, hogy népszerűsítsék a franchise ötletét és biztosítsák az átláthatóságot és a magas színvonalat a piacon. Sok országban a jól ismert franchise hálózatok delegálnak képviselőket a nemzeti franchise szervezetekbe.
A lengyel Edukido az elavuló lexikális tudás átadása helyett, játékos megoldással készítené fel a fiatalokat az új generáció kihívásaira.
népszerű a fórumban
Bemutatkozik a Zöld Planéta
Mivel a rendszerünkhöz különböző vezetői szinteken lehet csatlakozni, mindenki eldöntheti kinek mi a sok!Itt vannak alternatívák, amik a jelen gazdaságban már nincsenek és...
Bemutatkozik a Zöld Planéta
Nem attól lesz valaminek létjogosultsága, mert egyes emberek azt mondják róla, hogy életképes! Ettől több kell: Működést kell igazolni,mert az eredmények juttatnak valamit...
Bemutatkozik a Zöld Planéta
Válaszolok rendszergazdaként és programalkotókét! Ebben az el anyagiasodott világban egy bármilyen pozícióhoz csak szimplán pénzért is hozzá lehet jutni és kapcsolatokkal. A...
Bemutatkozik a Zöld Planéta
Hol vannak a hozzászólások, fórumozók? Ha ez perspektivikus, akkor mi ez a csend? Vagy túl sok az 5 millió+áfa? üdvözlettel Erdei Ferenc
Prémium autószerviz hálózat épül
Sajnos nincs és nem is lehet \"prémium autós\" definíció. A futóműnek, féknek, közlekedésbiztonsági alkatrészeknek még a régebbi gépjárműveknél is kivállóan kell működniük....
Ismét Paris Smile a Syma-ban
Tisztelt cím! Szeretnék tájékoztatást kérni az említett üzletilehetőségről! ombodieva@freemail.hu Köszönettel
Szépség és franchise
Tisztelt cím! Szeretnék részletes tájékoztatást az üzleti lehetőségről!ombodieva@freemail.hu Köszönettel!
Szépség és franchise
Érdeklődöm van-e lehetőség a részletes tájékoztatásra a következő elérhetőségeken: mariann05@freemail.hu +36-30-5830028