Az ERA nemzetközi védőernyője alatti működés lehetővé teszi tanácsadóink számára, hogy saját erősségeikre fókuszáljanak, miközben kollégáik szakértelméből profitálhatnak. Ez a projekt- és munkamegosztás, ami nem egy tipikus jelenség a franchise ágazatban, az ERA üzleti sarokköve. Ez az egyik faktor, aminek köszönhetően üzleti modellünk olyan sikeres.
– Neil Burnard, ERA hálózatfejlesztési igazgató - kontinentális Európa
Hétfő
2017.08.21.
A magyar piac stratégiai kérdés európai hálózatunk fejlesztésében.” A költség-management ágazat piacvezetője franchise partnerrel közösen aknázná ki a piacban rejlő potenciált.
 

Franchising.hu: Mik a főbb jellemzői az Expense Reduction Analysts (ERA) koncepciónak? Mi az, ami megkülönbözteti a vállalatot a versenytársaktól?
Neil Burnard, Expense Reduction Analysts: Az ERA a világ egyik vezető tanácsadó vállalata a költségmanagement területén, hálózatunk 30 különböző országban működik több mint 650 tanácsadóval. 1992-es megalapítása óta, az ERA hálózata ügyfelek ezreinek segített kiadásaik optimalizálásában, költségeik csökkentésében, így pedig lehetőségeik és pénzügyi mozgásterük bővítésében.
Mi egy nagyon egyszerű és ügyfeleink felé korrekt, fair elv alapján működünk. Ahelyett, hogy ügyfeleinknek drága óradíjak alapján számláznánk a projektek után, mi inkább a “No Cure, No Pay”, azaz “Nincs Gyógyír, Nincs Fizetés” modellt kínáljuk nekik. Ez azt jelenti, hogy az ERA tanácsadók nem a projekttel eltöltött idő után, hanem az elért siker alapján kapják meg díjazásukat. Általában, egy kétéves projektidőszak után 50-50 százalékos arányban oszlik meg a projekt során realizált nyereség.
Hálózatunk és az abban felhalmozott szakértelem lehetővé teszi az ERA tanácsadók számára, hogy bármely piacon értéket képviseljenek. A tanácsadó franchise partnerek együtt dolgoznak az egyes projekteken (sokszor külföldi ERA szakértőket is bevonva) saját és kollégáik szakértelmének felhasználásával.
Mindez együttesen az, ami egyedivé teszi vállalatunkat, és aminek köszönhetően az Expense Reduction Analysts az elmúlt negyed évszázadban bebetonozta pozícióját a működési költségek és kiadások, jelentős piaci rést képviselő területén. Ügyfeleink legnagyobb százalékban 5-200 millió euró közötti forgalomú kkv-k.
Ahogy a szolgáltatásaink iránti kereslet évről-évre tovább növekszik, úgy igyekszünk mi is terjeszkedni, tovább bővíteni az ERA hálózatot és annak szakértelmét.

Mik voltak az ERA történetének és az említett hálózati növekedésnek a főbb állomásai?
Az ERA 1992-ben alakult meg az Egyesült Királyságban, és nem sokkal az indulás után Ausztráliában bővült. Ezt követte az amerikai expanzió, majd 2006-ban kezdetét vette az európai terjeszkedés.
A 2006-os európai megjelenés óta az ERA hálózata 300 tanácsadóval bővült a kontinensen (nem számítva a brit és ukrán mester franchise területeket). Az európai üzleti élet évről-évre meggyőző növekedést mutat, ami ügyfeleink számában, a nagyobb átlagos projektértékben vagy a magasabb jövedelmekben is megmutatkozik.

Mik az ERA hálózatfejlesztés fókuszpontjai? A magyar piac is látómezőben van?
A magyar piac stratégiailag rendkívül releváns területet képvisel az ERA európai hálózatának jövőbeli fejlesztésében.
Az ERA – mind az ügyfelek számára nyújtott érték, mind pedig tanácsadóink működése tekintetében – jelentős sikereket ért el a közép-kelet-európai régióban. Az Expense Reduction Analysts sikeresen gyökeret eresztett már Szlovákiában, a Cseh Köztársaságban, Lengyelországban, Romániában, valamint a közelmúltban elindultunk Szlovéniában és Bulgáriában is. Ehhez adódik hozzá DACH (német-osztrák-svájci) hálózatunk erőssége és az említett határokon átnyúló, partnerek közötti együttműködési lehetősége, így különösen érdekes számunkra a magyar piac – már csak tanácsadóink lehetőségeinek maximalizálása miatt is.

Korábban az ERA – egy helyi franchise partneren keresztül – már jelen volt Magyarországon, és működött 2013-ig. Hogyan látja a jelenlegi piaci környezetet, mi változott az elmúlt 4-5 évben?
A legfontosabb változás, hogy ma már elérhető egy országos franchise partneri, az ún. Area Developer (AD) lehetőség. Ez a titulus egy olyan tapasztalt személyt takar, aki megvásárolja egy adott terület vagy régió (jelen esetben Magyarország) fejlesztésére vonatkozó jogokat. Az ERA ernyője alatt dolgozva, az Area Developer partnerek felelősségébe tartozik a helyi hálózat fejlesztése további franchise partnerek bevonásával, a lokális hálózat menedzselése, az új tanácsadók segítése.
Az AD partnerek emellett és ezekkel összhangban szintén működtetik saját tanácsadó irodájukat, ami magas és diverzifikált bevételek elérését teszi lehetővé számukra.

Az ERA 25 éve aktív a piacon, és a felhalmozott tapasztalat, módszertan, tudás az, ami olyan értékes az újonnan csatlakozó tanácsadók számára. Ehhez jön hozzá a hálózaton belüli munka- és ötletmegosztás, valamint a partnerre és piacra szabott marketing és IT támogatás, az alapozó képzés és a gyakorlati oktatások.”

Milyen elvárásokat támasztanak a franchise partnerekkel szemben? Milyen erőforrásokkal, készségekkel kell rendelkeznie a jövőbeli magyarországi AD partnernek?
Az Area Developer partnernek rendelkeznie kell az egyéni (single) franchise jogok értékesítéséhez, további franchise partnerek felkutatásához szükséges képességekkel; rendszeres kommunikáción és találkozókon keresztül tudnia kell megfelelően menedzselni az országos hálózatfejlesztést; segíteni az új franchise partnerek képzésében, fejlődésében; valamint képesnek kell lennie a magyarországi “ERA Nagykövet” szerep betöltésére, hiszen elsősorban ő fogja képviselni az ERA márkát Magyarországon.
Az AD pozícióval járó felelősségeken túl, az országos partnerek maguk is üzemeltetik saját tanácsadó irodájukat, aminek keretében az ügyfélszerzés, projektmanagement területekre vagy egyéb analitikus feladatokra is koncentrálhatnak.
Ezen szempontok alapján, az Area Developer partnereknek releváns tapasztalattal kell rendelkezniük, különös tekintettel az üzletfejlesztésre. Muszáj, hogy magabiztosak és motiváltak legyenek, hogy egyszerre tudják értékesíteni az üzleti koncepciót, menedzselni saját irodájukat és a lehető legtöbbet kihozni hálózatukból.
Emellett elvárás az angol nyelvtudás, valamint a magyarországi Area Developer licence megvásárlásához szükséges tőke megléte is.

Pontosan mit takar ez a licence díj, és mennyi időre kötnek megállapodást az Area Developer partnerrel?
Az Expense Reduction Analysts különösen izgatottan várja, hogy a jövőbeli Area Developer személyében egy tapasztalt szakemberrel együttműködve dolgozhasson a magyarországi hálózatfejlesztésen.
Egy franchise megvásárlása általában kevésbé kockázatos befektetést jelent, hiszen olyan vállalkozásba invesztálunk, ami már korábban elkövette az óhatatlanul felmerülő hibákat, alkalmazkodott azokhoz, és végső soron profitált belőlük. Az ERA 25 éve aktív a piacon, és a felhalmozott tapasztalat, módszertan, tudás az, ami olyan értékes az újonnan csatlakozó tanácsadók számára. Ehhez jön hozzá a hálózaton belüli munka- és ötletmegosztás, valamint a partnerre és piacra szabott marketing és IT támogatás, az alapozó képzés és a gyakorlati oktatások.
Az AD licence megvásárlásának költsége 100.000 euró Magyarországon, ami magába foglalja a saját költség-management tanácsadó franchise iroda kialakításának és működtetésének jogát is. Az Area Developer bevételét képezi mind a tanácsadói tevékenységből megszerzett jövedelem, mind pedig a franchise jogok értékesítéséből származó jutalék. Ez lehetővé teszi az Area Developer számára, hogy változatos, diverzifikált bevételiforrást alakítson ki.
A legtöbb európai AD partnerünk 10 évre szóló licence használati időszakának a végéhez közeledik, és annak további 10 évre szóló meghosszabbítását tervezi. Bízunk benne, hogy hamarosan Magyarországon is megtaláljuk azt a megfelelő motivációval és előrelátással rendelkező vállalkozót, akivel közösen kiaknázhatjuk a magyar piacban rejlő érintetlen potenciált.


népszerű a fórumban