A kölcsönös támogatásra építve
– Radek Straka, Extra Services.
Meg tudná becsülni az Extra Services franchise hálózat tavalyi növekedésének a mértékét?
Mára az Extra Servises nem csupán egy franchise hálózat, hanem három, egymást támogató és kiegészítő szolgáltatási hálózat, az Extra Cleaning, Extra Husband és Extra Moving. Ez a három franchise – tisztítási, javítási és költöztetési szolgáltatásokra szakosodott – koncepció az elmúlt évben segítette egymást, ennek köszönhetően 40 százalékkal gyarapodott az ügyfeleink száma. Ez azt is jelenti számunkra, hogy egyre többen hajlandóak fizetni a valóban minőségi szolgáltatásokért.
Mit sikerült elérni a franchise fejlesztések terén az elmúlt évben?
Sikerült elérnünk, hogy mind a három franchise koncepciónk tökéletesen kiegészítse egymást úgy, hogy mégis három különböző és független szolgáltatásról beszélünk, amelyek egymáshoz közel álló, de eltérő piacokon képesek érvényesülni. Mindegyik koncepciónkról elmondható, hogy nagyszerűen segíti, reklámozza a másik kettőt.
Min szeretnének fejleszteni a jövőben, illetve mik azok a területek, amelyeken kiemelten dolgoznak?
Jelenleg a franchise partnereink védelmének fejlesztésén dolgozunk. Elsősorban olyan ügyfelekkel szemben kívánjuk őket védeni, akik vállalkozásainkat egyfajta alantas szolgáltatásként kezelik. Konkrétan olyan helyzetekről beszélek, mint például egy megrendelés lemondása az utolsó pillanatban a felelősség vállalása nélkül. Ők nem tudják, hogy minden partnerünk minőségi szolgáltatást szeretne nyújtani és rengeteg időt, energiát fordít arra, hogy kiszolgálja az igényeket. Felkészíti a munkaerőt, beszerzi a megfelelő eszközöket, akár lemond más megbízásról. Ha a megrendelést az utolsó pillanatban visszamondják, akkor nemcsak az adott megrendelésből származó, hanem az el nem vállalt munkából származó bevételtől is elesik. A legrosszabbak azok az ügyfelek, akik ezt sorozatosan játszák el.
A védelem olyan üzleti kondíciók és szabályrendszer kidolgozását jelenti, amely nemcsak a fogyasztókat, de a szolgáltató partnereinket is védeni fogja. Felállítunk egy olyan belső adatbázist is, amelyben szerepelni fognak a nem komolyan vehető ügyfelek. Ez az adatbázis minden franchise partnerünk számára elérhető lesz.
Ön szerint mi a vonzó az Extra Services-ben a franchise partnereik számára?
Elsősorban az, hogy nem egy költséges és bonyolult rendszerről van szó. A legtöbb jelentkező számára adott a lehetőség, hogy saját vállalkozást indítson és kiemelkedő bevételre tehessen szert. A befektetés megtérülési ideje 8-10 hónap, arról nem is beszélve, hogy minden partnerünk megkapja a vállalkozáshoz szükséges eszközöket, melyek értéke háromszorosa a belépési díjnak.
Mit tud elmondani a jelentkezők számáról?
Magyarországon első körben egy országos master franchise partnert keresünk, ami természetesen egy szűkebb célcsoportot jelent a helyi, egyéni (single) franchise lehetőségre jelentkezőkhöz képest. Jelenleg a master partneri toborzás legelején járunk, de már elkezdtek beérkezni az első érdeklődések. Az egyéni franchise partnerségről minden héten átlagosan 10 jelentkező érdeklődik. De azt mondhatom, hogy százból egy jelölt az, aki valóban alkalmas a hálózathoz való csatlakozásra. Nagyon figyelünk arra, hogy minden új partnerünk megfelelően tudja reprezentálni az egész hálózatot és annak értékeit.
Vannak olyan tényezők, amelyek hátráltatják a hálózat terjeszkedését?
Az egyetlen tényező, melynek létezéséről tudunk az az emberi hülyeség. Például: én nem fogok senkinek sem fizetni semmiért, én meg tudom csinálni egyedül is – ez egy gyakori eset. Azt is látjuk, hogy sokan próbálják másolni a franchise koncepcióinkat a megfelelő piaci ismeretek és kockázatok tudta nélkül. Ők belevágnak a saját, azonos szolgáltatásokat kínáló vállalkozásukba, és három hónap elteltével sem értik, hogy miért nem képesek profitot termelni. Ilyenkor persze azt mondják, hogy a hálózatunk egy hazugság, ezen üzletágak nem kifizetődőek. Persze azon nem gondolkodnak el, hogy esetleg a hiba náluk van.
Hogyan segíti a franchise központ a partnerek munkáját?
Minden franchise partnerünk számára biztosítjuk az alapvető eszközparkot. Emellett megkapnak minden fontos hirdetési és marketing támogatást is. A promóciós eszközöket általában teljesen ingyen bocsátjuk rendelkezésükre. Számukra mindig elérhetőek központi munkatársaink, legyen szó akár értékesítésről, akár ügyintézésről. Az IT osztályunk ellátja őket az összes fontos kimutatással és jogi segítséget is nyújtunk, ha szükség van rá.
Melyik franchise koncepció termeli a legtöbb profitot?
A szolgáltatásaink középpontjában az ügyfeleink állnak. Minden esetben a lehető legmagasabb minőségi színvonalat kínáljuk, megközelítőleg azonos árakon, ezért nehéz különbséget tenni az egyes hálózataink között. Véleményem szerint talán az Extra Cleaning hálózatunk hozhatja a legtöbb profitot, mert ezen szolgáltatásunk rendelkezik a legtöbb állandó, gyakran visszatérő ügyféllel.
Tervezik új szolgáltatási ágazat beindítását a jövőben?
Természetesen. Komoly terveink vannak az új ágazatokat illetően. Ez elsősorban az egyre növekvő, nagyobb hálózatok működtetése iránt elkötelezett befektetői érdeklődésnek köszönhető. Ebből kifolyólag megnyitottuk a lehetőséget a csatlakozáshoz a nagyobb befektetők, tőkeerős befektetői csoportok számára is.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Itthon is rengeteg elektromos rollert látni az utcákon, mint azt a Hopp bebizonyította egy nyereséges és gyorsan növekvő szegmensről van szó.
Új útra terelné a tradicionális automosást egy magyar franchise hálózat, a GreenLine. A nanotechnológiára építve, alacsony tőkeigénnyel és környezetbarát módon hódítaná meg a szektort.
Az üzleti ötletek mindössze 6 százaléka valósul meg, franchise-rendszerrel azonban jelentősen javítható ez az arány, mivel így a vállalkozás indításával járó kockázat nagymértékben csökkenthető.
A mindennapi hajtásban a legtöbben hajlamosak hanyagolni a közelgő egészségügyi problémákra utaló jeleket.
Egyre több a szemüveges, az optika piacon mégis hiány van.
legolvasottabb
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Húsz éves szünet után ismét megvetette a lábát a Wendy's az Egyesült Királyságban, és vele Európában.
Sokak számára ködös kifejezés lehet a "franchise", mint üzleti modell - de mi is a titka ezeknek a sikeres márkáknak?
2011-es magalakulása óta több mint 160 taggal bővült Olaszország egyik legnagyobb közösségi franchise hálózata.
A franchise szervezetek célja, hogy népszerűsítsék a franchise ötletét és biztosítsák az átláthatóságot és a magas színvonalat a piacon. Sok országban a jól ismert franchise hálózatok delegálnak képviselőket a nemzeti franchise szervezetekbe.
népszerű a fórumban
Bemutatkozik a Zöld Planéta
Mivel a rendszerünkhöz különböző vezetői szinteken lehet csatlakozni, mindenki eldöntheti kinek mi a sok!Itt vannak alternatívák, amik a jelen gazdaságban már nincsenek és...
Bemutatkozik a Zöld Planéta
Nem attól lesz valaminek létjogosultsága, mert egyes emberek azt mondják róla, hogy életképes! Ettől több kell: Működést kell igazolni,mert az eredmények juttatnak valamit...
Bemutatkozik a Zöld Planéta
Válaszolok rendszergazdaként és programalkotókét! Ebben az el anyagiasodott világban egy bármilyen pozícióhoz csak szimplán pénzért is hozzá lehet jutni és kapcsolatokkal. A...
Bemutatkozik a Zöld Planéta
Hol vannak a hozzászólások, fórumozók? Ha ez perspektivikus, akkor mi ez a csend? Vagy túl sok az 5 millió+áfa? üdvözlettel Erdei Ferenc
Prémium autószerviz hálózat épül
Sajnos nincs és nem is lehet \"prémium autós\" definíció. A futóműnek, féknek, közlekedésbiztonsági alkatrészeknek még a régebbi gépjárműveknél is kivállóan kell működniük....
Ismét Paris Smile a Syma-ban
Tisztelt cím! Szeretnék tájékoztatást kérni az említett üzletilehetőségről! ombodieva@freemail.hu Köszönettel
Szépség és franchise
Tisztelt cím! Szeretnék részletes tájékoztatást az üzleti lehetőségről!ombodieva@freemail.hu Köszönettel!
Szépség és franchise
Érdeklődöm van-e lehetőség a részletes tájékoztatásra a következő elérhetőségeken: mariann05@freemail.hu +36-30-5830028