Ez történt 2016-ban
Ismét eltelt egy év, a december vége - január eleje pedig hagyományosan az éves munka összefoglalásáról és a következő év(ek) terveinek kidolgozásáról szól. Így mi is visszatekintettünk a tavalyi évre, és igyekeztünk csokorba szedni a 2016-os esztendő egy-két jelentősebb, magyar vonatkozású franchise piaci történését, eseményét.
Rögtön az év eleje bíztatóan alakult a franchise piac számára, januárban ugyanis nyolc amerikai márka képviseletében kezdte meg magyarországi mester franchise partnerek felkutatását az az EGS vállalat, amely évtizedek óta foglalkozik az USA-ban már bizonyított franchise márkák európai bevezetésével. Hazánk iránt hat étteremlánc (köztük olyan márkák, mint a Dairy Queen, a Denny’s vagy a Lawry’s), egy kávézólánc és egy beltéri trambulinpark koncepció is érdeklődik. Január végén választja ki és díjazza a megelőző év legkiemelkedőbb franchise hálózatait és átvevőit a Magyar Franchise Szövetség összesen hét kategóriában. A 2015. Év Franchise Hálózata a Fornetti lett.
Februárban megnyitott a magyar alapítású (2015-ben a Nemzetközi Franchise Szövetség által a világ Top20 Legígéretesebb Franchise márkája közé beválasztott) Stilianos Babauszoda hálózatának harmadik tagja, amely a második franchise partner által üzemeltetett uszoda. Február végén - március elején Magyarország első önkiszolgáló mosodahálózata, a Bubbles mindössze egy hét leforgása alatt három új helyszínnel is bővült (Budapesten, Székesfehérváron és Kecskeméten), mellyel már országszerte 23 mosoda kínálta a közösségi mosás élményét éjjel-nappal (ez az évvégéig 32-re nőtt).
Márciusban tette elérhetővé franchise koncepcióját Magyarországon a Franciaországban gyártott kimért-parfümök értékesítésére szakosodott, horvátországi székhelyű L`ARÔME vállalat; de a hazai pékpiaci szegmens is egy új szereplővel bővült: a több mint két évtizedes múltra visszatekintő Pécsváradi Aranycipó a hónap végén indította el franchise rendszerét.
Április elsején nyitotta meg első magyarországi üzletét a frissen facsart gyümölcslevelekre és -koktélokra szakosodott Fruitisimo hálózat. A budapesti egység a márka régiós expanziójának zászlóshajója is egyben, azonban a hazai terjeszkedéshez nem von be franchise partnereket a cseh vállalat.
Május elején egyéni (simple) franchise, országos mester franchise és országos disztribútori ajánlatát is elérhetővé tette Magyarországon a kozmetikai termékekre és parfümökre szakosodott Beauty Cosmetics. Ugyanebben a hónapban csatlakozott a Magyarországon hazai mester partner vezetésével terjeszkedő 2+2 Matematika Iskola hálózat első két franchise partnere is. A hónap közepén 36 országból érkeztek Budapestre Helen Doron mester franchise partnerek a hálózat éves találkozójára, ahol további bővülést és fejlesztések sorát ígérte a nyelviskola hálózat. Május végén a Magyar Franchise Szövetség köszönthetett soraiban kilenc új tagot; illetve a Coop üzletlánc jelentett be új terveket és törekvéseket: hatékonyságnövelés részben a franchise hálózatra támaszkodva.
Júniusban a közel 90 éves osztrák fagyi márka, a Heiling Eis franchise tűzte ki célul a nemzetközi expanziót, mások mellett Budapesttel a kiszemelt célállomások között. A hónap végén Székesfehérváron nyitott az Espress It by CSC, így pedig már országszerte 13 helyszínen vált elérhetővé a Coffeeshop Company franchise legújabb, 2016 tavaszán indított kávéházi koncepciója.
Júliusban döntött a magyar alapítású noPack vállalat a csomagolásmentes boltot, kávézót és közösségi teret egyszerre jelentő budaörsi üzlete értékesítése, valamint a franchise fejlesztésekre való összpontosítás mellett. Ugyanebben a hónapban választották meg 2016 legígéretesebb gyorséttermi franchise lehetőségének a Magyarországon is partnert kereső Arby’s étteremláncot.
Augusztusban a Pizza Hut régiós, így magyarországi master franchise partnerévé vált (a többek közt a magyarországi KFC és Starbucks franchise jogokat is magáénak tudó) AmRest vállalat.
Szeptemberben – négy évvel az első magyarországi SPAR partner üzlet megnyitása után – megnyitott a SPAR franchise hálózatának 107. üzlete. Ebben a hónapban kötött megállapodást kínai partnerével az Indiso, amely a magyar sóklinika hálózat terjeszkedésének zászlóshajója lehet. Eközben lerakták Magyarország első, közvetlen reptéri terminál összeköttetéssel rendelkező szállodájának időkapszuláját a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren; a 145 szobás, konferenciatermekkel tervezett Ibis Styles Budapest Airport Hotel üzemeltetését a fejlesztők az Accor franchise-hoz tartozó ibis Styles hotelláncra bízták. Szintén szeptemberben, Budapest bevárosában és Tatabányán erősítette tovább Magyarországon már így is piacvezető hálózatát a Decathlon sportszer-üzletlánc. A hónap vége óta pedig az olasz lakberendezési franchise márka, a Coincasa is Magyarországra igyekszik, és keresi partnereit hazánkban.
Az október a Hunguest Hotels felvásárlásával kezdődött – a szállodalánc 18 saját üzemeltetésű egysége közül 14 magyarországi hotel tulajdonjoga, valamint a márkanév és a franchise jogok kerültek új tulajdonoshoz. Új, összességében a 20. magyarországi barkács üzletét nyitotta meg a Praktiker; és októberben hozta nyilvánosságra a svájci-ír gyökerű Aryzta vállalatcsoport kötelékében első, teljes éves eredményeit a Fornetti; ahogy a francia Yves Rocher is 25 százalékos növekedésről számolt be magyarországi hálózatának éves forgalmában.
Novemberben a brit Marks & Spencer divatmárka döntött úgy, hogy 10 országban, köztük Magyarországon bezárja saját tulajdonú üzleteit, amely hazánk esetében így a márka teljes kivonulását jelenti.
Decemberben megnyitotta kapuit a Vapiano ötödik (és egyben az első fővároson kívüli) étterme Győrben; ahogyan útnak indult a magyar fejlesztésű BITE bakery café pékség- és kávézólánc első franchise egysége is.
--
A franchise szektort érintő legfontosabb hírek összefoglalása egy cikkben egyszerűen lehetetlen vállalás, így akarva-akaratlanul is kimaradhat egy-két fontos történés, esemény. Ha úgy érzi, Ön tud ilyenről, küldje el szerkesztőségünknek vagy mondja el a fórumban.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A teljesen új megközelítéssel dolgozó My Infraslim hálózat hazánkban folytatja a franchise terjeszkedését. A szlovén franchise rendszer már 15 infra stúdióval rendelkezik a saját piacán, most pedig elérkezettnek látták az időt, hogy Magyarországon is megnyissák az első szalonjukat.
Vállalkozóként az ember számos nehéz üzleti döntés elé áll, az egyik ilyen lehet az, hogy belevágjon-e egy saját franchise hálózat építésébe?
A Magyar Franchise Szövetség májusban ismét megrendezi a nagysikerű franchise képzését. Az előadásokon a résztvevők megismerkednek a franchise rendszer alapjaival, működésével, a sikeres hálózatépítéssel, a kézikönyvek elkészítésével és a partnerkeresés fortélyaival.
Egy érdekes megfigyelés állhat egyes szolgáltatások sikere mögött.
A sikeres marketing elengedhetetlen eleme, hogy fel tudjuk tenni a megfelelő kérdéseket. Minden kérdés egy spektrumon helyezkedik majd el attól függően, hogy mennyire cél- vagy kivitelezés-orientált.
legolvasottabb
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Húsz éves szünet után ismét megvetette a lábát a Wendy's az Egyesült Királyságban, és vele Európában.
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2024. április 4-én megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
A franchise szervezetek célja, hogy népszerűsítsék a franchise ötletét és biztosítsák az átláthatóságot és a magas színvonalat a piacon. Sok országban a jól ismert franchise hálózatok delegálnak képviselőket a nemzeti franchise szervezetekbe.
Szeretettel várjuk önt is április 4-én a Lurdy Házba az évtized első hazai franchise kiállításán.
népszerű a fórumban
Az értékváltás szükségessége
Idén is megrendezésre kerül a felelősen gondolkodó és cselekvő emberek éves találkozója! A "Magyar Fenntarthatósági Csúcs 2014" konferencia fókuszában a...
Új támogatás innovatív kkv-knak
Az Európai Bizottság szerdán megjelentette a Horizont 2020 keretprogram első pályázati felhívásait!! A pályázati kiírások megtekinthetőek ide kattintva. A Nemzeti...
Fiatal vállalkozók támogatása
Újabb régiókban érhetőek el a fiatalok vállalkozóvá válásának támogatása a konvergencia régiókban című pályázat kitöltőprogramjai! 2014. július 1-én a...
Még gyerekcipőben
A nagy érdeklődésre való tekintettel 2014. január 15-én megrendezésre kerül a HUMÁN-ERŐ-TÉR 2!! Jelentkezési határidő nagyvállalatok és kkv-k számára:...
A hónap végéig nevezhet honlapjával
Kihirdették "Az Év Honlapja" pályázat nyerteseit!! A pályázatra idén 333 nevezés érkezett - a tavalyihoz hasonlóan az idei évben is a legtöbb pályázat a...
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?
Kedves Mihály! Általában a franchise vagy belépési díjat az átadott know-how (kézikönyv, képzés, stb.) és védjegyhasználati jog (plusz beletartozhatnak a...
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?
Tisztelt Cim! A Fornetti-vel van frenchise szerződésünk amelyet most fel kell mondanunk, mert megszüntetjük az üzletet.A szerződés megkötésekor fizettünk 300000...
Eladó a MosóMedve Wash&Dry
4 MosóMedve Wash&Dry mosoda található Budapesten: III. ker., Pethe Ferenc tér 1. III. ker., Ágoston utca 3. XIII. ker., Kárpát utca 22. XI. ker., Lágymányosi utca...