4 tipp az üzleti kommunikáció menedzseléséhez

Szombat
18.10.2014
Az üzleti kommunikáció mélyen egymásba fonódik a szervezeti kultúrával, ami miatt kritikus a vállalkozás fókuszának középpontjában tartani.
 

Kevés ember kérdőjelezi meg a jó kommunikáció értékét és fontosságát egy üzlet életében. Azonban az ideális kommunikáció nem ugyanaz, mint egy olyan környezet megteremtése, ahol a kommunikáció természetesen zajlik. Az üzleti kommunikáció mélyen egymásba fonódik a szervezeti kultúrával, ami miatt kritikus az ideális kommunikációs gyakorlatokat a vállalkozás fókuszának középpontjában tartani – függetlenül attól, hogy melyik ágazatban tevékenykedik.

1. Átadni és befogadni

Egy gyakori félreértés az üzleti környezetben az, hogy a kommunikáció csak egy irányba halad: a vezetéstől az alkalmazottak felé. Ehelyett – ahogyan bármilyen kapcsolatban is –a kommunikációnak egy olyan ”kétirányú utcának” kellene lennie, ahol minden dolgozót és csapat tagot biztatnak arra, hogy visszajelzéseket adjanak és legyen javaslatuk a végkifejletre. Különösen igaz ez a mai teljesen egymásba kapcsolódó, mindig elérhető világban, így a többirányú kommunikáció több mint tanácsos – inkább elvárás.

2. Mutassa meg, hogy értékeli alkalmazottait

A menedzsment és az alkalmazottak közötti kommunikáció általában csak az üzleti aspektusokra terjed ki, lényegre törő és a józan észt követi. Ennek azonban szerves részét képezik olyan dolgok is, mint a munkavállaló ”elkötelezettségének” erősítése, vagy amire egyszerűen csak normális emberi interakcióként hivatkozhatunk.

Vannak nem kézzelfogható megtérülései a munkaerőkbe való fektetésnek. Az ő kollektív készség-készletüket kell kiaknázni és hasznosítani az üzlet növekedésének segítése érdekében. Éreztesse beosztottjaival, hogy fontos részét képezik az üzletnek, fejlessze az ilyen irányú kommunikációs folyamatokat. Fontos a beosztottak értékességükről való aktív megerősítése a menedzsment részéről, és ez már a felvételi folyamat során meg kell, hogy jelenjen. Fontos, hogy a kollégák, alkalmazottak úgy gondolják, hogy egy jól megszervezett folyamat során, alaposan átgondoltan választották ki őket a feladatra.

3. Ügyeljen az adat-szmogra

A túl sok kommunikáció pont annyira kihívásokkal teli lehet, mint a túl kevés, különösen az információ-túltöltöttség korában. Ahhoz, hogy a belső kommunikáció ”csapját” menedzselni tudjuk, meg kell határozni a kívánt vállalati kultúrát. Talán ez azt jelenti, hogy nem lesznek meetingek egyes órákban, esetleg kijelölik az e-mailes levelezést szigorúan csak az alapvető kommunikációhoz, míg minden más kommunikációt telefonon vagy személyesen kell intézni. A következetes interakció a menedzsment és az alkalmazottak között rendkívül fontos.

4. Legyen egyensúlyban a belső és külső kommunikáció

A belső és külső kommunikáció közötti átfedés rendkívül változatos helyszíneken jelenik meg, beleértve az ügyfélszolgálatot, a terméktámogatást és a projekt menedzsmentet is. Nem feltétlenül kommunikál oly’ módon munkatársaival, mint ahogyan a vásárlókkal, és ennek az átfedésnek a kontrollálására tett próbálkozás töredezett és kevésbé hatékony kommunikációkhoz vezethet. Pl. egy (a vásárlóval és munkatárssal) folytatott háromirányú beszélgetésben rábízni egy alkalmazottra, hogy meghozzon egy komplex döntést, mindenképp bizalmat és egyetemes tiszteletet igényel. Érdemes ezeket az érzéseket, véleményeket időről-időre közvetíteni az alkalmazottak felé –az egyéb képzési és csapatépítő programokba fektetés, valamint az állandó megerősítés mellett.

 

Forrás: Salesforce.com

 


népszerű a fórumban

Franchise trendek 2013-ban

Én ezt ajánlom minden franchise tulajdonosnak: http://vendeglatoprogram.com/termekek/franchise-rendszer Sokkal könnyebb lesz vele a franchise üzletek kezelése.

1 hozzászólás
utolsó 04.02.2016
Az értékváltás szükségessége

Idén is megrendezésre kerül a felelősen gondolkodó és cselekvő emberek éves találkozója! A "Magyar Fenntarthatósági Csúcs 2014" konferencia fókuszában a...

1 hozzászólás
utolsó 26.10.2014
Új támogatás innovatív kkv-knak

Az Európai Bizottság szerdán megjelentette a Horizont 2020 keretprogram első pályázati felhívásait!! A pályázati kiírások megtekinthetőek ide kattintva. A Nemzeti...

1 hozzászólás
utolsó 12.07.2014
Fiatal vállalkozók támogatása

Újabb régiókban érhetőek el a fiatalok vállalkozóvá válásának támogatása a konvergencia régiókban című pályázat kitöltőprogramjai! 2014. július 1-én a...

1 hozzászólás
utolsó 01.07.2014
Még gyerekcipőben

A nagy érdeklődésre való tekintettel 2014. január 15-én megrendezésre kerül a HUMÁN-ERŐ-TÉR 2!! Jelentkezési határidő nagyvállalatok és kkv-k számára:...

1 hozzászólás
utolsó 14.12.2013
A hónap végéig nevezhet honlapjával

Kihirdették "Az Év Honlapja" pályázat nyerteseit!! A pályázatra idén 333 nevezés érkezett - a tavalyihoz hasonlóan az idei évben is a legtöbb pályázat a...

1 hozzászólás
utolsó 08.12.2013
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?

Kedves Mihály!   Általában a franchise vagy belépési díjat az átadott know-how (kézikönyv, képzés, stb.) és védjegyhasználati jog (plusz beletartozhatnak a...

2 hozzászólás
utolsó 24.11.2013
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?

Tisztelt Cim! A Fornetti-vel van frenchise szerződésünk amelyet most fel kell mondanunk, mert megszüntetjük az üzletet.A szerződés megkötésekor fizettünk 300000...

2 hozzászólás
utolsó 23.11.2013