2014.10.18.

4 tipp az üzleti kommunikáció menedzseléséhez

Az üzleti kommunikáció mélyen egymásba fonódik a szervezeti kultúrával, ami miatt kritikus a vállalkozás fókuszának középpontjában tartani.

Kevés ember kérdőjelezi meg a jó kommunikáció értékét és fontosságát egy üzlet életében. Azonban az ideális kommunikáció nem ugyanaz, mint egy olyan környezet megteremtése, ahol a kommunikáció természetesen zajlik. Az üzleti kommunikáció mélyen egymásba fonódik a szervezeti kultúrával, ami miatt kritikus az ideális kommunikációs gyakorlatokat a vállalkozás fókuszának középpontjában tartani – függetlenül attól, hogy melyik ágazatban tevékenykedik.

1. Átadni és befogadni

Egy gyakori félreértés az üzleti környezetben az, hogy a kommunikáció csak egy irányba halad: a vezetéstől az alkalmazottak felé. Ehelyett – ahogyan bármilyen kapcsolatban is –a kommunikációnak egy olyan ”kétirányú utcának” kellene lennie, ahol minden dolgozót és csapat tagot biztatnak arra, hogy visszajelzéseket adjanak és legyen javaslatuk a végkifejletre. Különösen igaz ez a mai teljesen egymásba kapcsolódó, mindig elérhető világban, így a többirányú kommunikáció több mint tanácsos – inkább elvárás.

2. Mutassa meg, hogy értékeli alkalmazottait

A menedzsment és az alkalmazottak közötti kommunikáció általában csak az üzleti aspektusokra terjed ki, lényegre törő és a józan észt követi. Ennek azonban szerves részét képezik olyan dolgok is, mint a munkavállaló ”elkötelezettségének” erősítése, vagy amire egyszerűen csak normális emberi interakcióként hivatkozhatunk.

Vannak nem kézzelfogható megtérülései a munkaerőkbe való fektetésnek. Az ő kollektív készség-készletüket kell kiaknázni és hasznosítani az üzlet növekedésének segítése érdekében. Éreztesse beosztottjaival, hogy fontos részét képezik az üzletnek, fejlessze az ilyen irányú kommunikációs folyamatokat. Fontos a beosztottak értékességükről való aktív megerősítése a menedzsment részéről, és ez már a felvételi folyamat során meg kell, hogy jelenjen. Fontos, hogy a kollégák, alkalmazottak úgy gondolják, hogy egy jól megszervezett folyamat során, alaposan átgondoltan választották ki őket a feladatra.

3. Ügyeljen az adat-szmogra

A túl sok kommunikáció pont annyira kihívásokkal teli lehet, mint a túl kevés, különösen az információ-túltöltöttség korában. Ahhoz, hogy a belső kommunikáció ”csapját” menedzselni tudjuk, meg kell határozni a kívánt vállalati kultúrát. Talán ez azt jelenti, hogy nem lesznek meetingek egyes órákban, esetleg kijelölik az e-mailes levelezést szigorúan csak az alapvető kommunikációhoz, míg minden más kommunikációt telefonon vagy személyesen kell intézni. A következetes interakció a menedzsment és az alkalmazottak között rendkívül fontos.

4. Legyen egyensúlyban a belső és külső kommunikáció

A belső és külső kommunikáció közötti átfedés rendkívül változatos helyszíneken jelenik meg, beleértve az ügyfélszolgálatot, a terméktámogatást és a projekt menedzsmentet is. Nem feltétlenül kommunikál oly’ módon munkatársaival, mint ahogyan a vásárlókkal, és ennek az átfedésnek a kontrollálására tett próbálkozás töredezett és kevésbé hatékony kommunikációkhoz vezethet. Pl. egy (a vásárlóval és munkatárssal) folytatott háromirányú beszélgetésben rábízni egy alkalmazottra, hogy meghozzon egy komplex döntést, mindenképp bizalmat és egyetemes tiszteletet igényel. Érdemes ezeket az érzéseket, véleményeket időről-időre közvetíteni az alkalmazottak felé –az egyéb képzési és csapatépítő programokba fektetés, valamint az állandó megerősítés mellett.

 

Forrás: Salesforce.com

 

4 tipp az üzleti kommunikáció menedzseléséhez

Jelenleg nincsen hozzászólás ebben a témában. Legyen Ön az első!

Fórum 62 téma, 108 hozzászólás

olvasna többet?

newsletter Franchising.hu

If you see this, leave this form field blank