2014.04.26.

Olcsó, kockázatos és profitot termel

Startup: mi is ez igazán? A Facebook egy példa a sok közül.

A startup definíciója olyan szolgáltatások és termékek esetén használható, amik arra jöttek létre, hogy értéket teremtsenek a lehetséges felhasználóknak. Egy startup innovatív koncepciója minden esetben megoldást kell, hogy jelentsen a tipikus felhasználó problémájára vagy – hozzáadott értékként – segítsen annak megoldásában. Ezek az ötletek, tevékenységek gyakran hobbiként indulnak és kidolgozásuk alacsonyabb költségekkel jár.
Ki hozhat létre egy startup vállalkozást? Valójában bárki, akinek van egy innovatív ötlete és befogadó közönsége, akik realizálják. Érdekes, hogy a leghíresebb startupok véletlenül jöttek létre. Gyakran az ötletek akkor és olyan helyzetekben jelennek meg, amikor az újító egy olyan problémával találta szembe magát, aminek megoldásához egy, a korábbitól különböző megoldásra volt szüksége.

Fotó stock.xchng - duchesssa

Amikor pár évvel ezelőtt még nem lehetett zenei fájlokat cserélni, Sean Parker úgy döntött, hogy megalkotja a Napster nevű szolgáltatást, aminek segítségével a felhasználók le tudtak tölteni zenéket és megosztani egymással. Az első fájlcserélő hihetetlen sebességgel tett szert több tízmillió felhasználóra, és – a mára már leállított szolgáltatással – minden idők leggyorsabban növekvő üzletének tartják.

Bármely vállalat – függetlenül az ágazattól, amiben tevékenykedik – startuppá válhat egy problémára adott válasszal. A legtöbbször ezek a megoldások technológiákhoz kapcsolódnak. A startup vállalkozások jellegzetességei a következők:

Alacsony indulóköltségek
A startup első verziója általában egy kisebb csoport által jön létre. Ezek a személyek rendelkeznek a szükséges számítógépes, programozói, tervezői, stb. ismeretekkel, és megalkotják a startup prototípusát. Ahhoz, hogy egy startup működjön általában nincs szükség speciális gépekre, eszközökre, ezért egyszerűbb és olcsóbb elindítani, mint mondjuk egy fizikai üzletet (ahol fel kell tölteni a készletét, berendezni az üzlethelyiséget, stb.).

Magasabb kockázat
A startup létrehozása során nem lehet biztos benne, hogy a terméket a piacon elsőre befogadják. Előfordulhat az is, hogy a terméket egy olyan üzleti modell nélkül hozzák létre, ami szükséges lenne a pénztermeléshez. A folyamatos elemzéseknek, teszteknek és az új ötletek beépítésének következményeként, a startup üzleti modelljében is változik annak módja, hogy hogyan tud bevételt termelni a termék. A legismertebb vállalatok általában néhány hónap után kezdtek el pénzt keresni a szolgáltatásokon.

Magasabb megtérülés a befektetésen
Úgy tűnhet, hogy a milliós mértékű befektetés a legfontosabb egy startup életében és fejlődésében, azonban nem ez a helyzet. A leglényegesebb a piacra jutás és az, hogy minél nagyobb számú felhasználót nyerjen meg magának. A startupot menedzselő csapat képes a megfelelő időben befektetőt találni és olyan értékes partnereket, akik tőkét biztosítanak a vállalkozásnak.

Forrás: Franchising.pl

Olcsó, kockázatos és profitot termel

Jelenleg nincsen hozzászólás ebben a témában. Legyen Ön az első!

Fórum 62 téma, 108 hozzászólás

olvasna többet?

newsletter Franchising.hu

If you see this, leave this form field blank