2014.03.01.

Többet olcsóbban, 2 az 1 áráért

A marketing szlogeneket és akciókat a végtelenségig lehet kombinálni. Némelyikük mindig működik.

Napjainkban az értékesítés egyre fontosabb szerepet játszik a kiskereskedelemben. A nagy játékosoktól megkövetelik az alacsonyabb árakat, így az ügyfelek többet vásárolhatnak kevesebb pénzért. Nem minden cég engedheti meg magának, hogy agresszív árpolitikát folytasson, de vezet más út is az új ügyfelek és hűségük megszerzéséhez, megtartásához.

Boldog óra ("Happy Hours")
Széles körben alkalmazzák a gasztronómiában. Miért ne próbálhatnánk ki más ágazatokban is? A napi működés során minden üzlet esetében vannak időszakok, amikor az értékesítés lelassul. Az egyik módja, ahogyan kitölthetjük ezt az „üresjáratot” az az, hogy promóciós tevékenységet vezetünk be erre az időszakra. Először határozzunk meg egy korlátozott időtartamot (mondjuk 2 óra hossza), valamint a termékek és szolgáltatások körét, amire az akció érvényes. Ezt követően reklámozza a Boldog órákat az interneten: Facebook, hírlevelek, bannerek honlapokon. Jobb ezzel foglalkoztatni az egyébként is fizetett személyzetet, amikor épp nincsenek ügyfelek.

Ha van egy szoftvere, amivel nyomon tudja követni az ügyfelek vásárlásait, akkor a kedvezmények mértékét egyénre szabottan is beállíthatja a vásárlás mennyiségétől függően.

Időjárásfüggő promóció
Amikor az időjárás rosszra fordul, a vásárlók száma is lecsökken. Itt az idő a leárazásra? Sok cég és vállalat gondolkozik így. Például a Rossman vagy az Ikea rossz idő esetén sokszor ad árengedményt az esernyőkre. De érdemes gondolkodni még gumicsizma-kedvezményről, ha cipőbolttal rendelkezünk vagy 10-20 százalékos kedvezményről a kávé- és forróitalokra, ami felmelegíti a vásárlót az esős, havas időben. Kövesse figyelemmel az időjárást és tudni fogja, hogy mikor milyen kedvezményekkel készüljön.

Az ügyfél születésnapja
Ezt az ötletet sok értékesítő használja pizzériákban, éttermekben, illetve boltoknál, ahol egy hűségprogram keretében adatot gyűjtenek a vásárlókról. Egy szimbolikus ajándék-kedvezmény minden vásárlót boldoggá tesz.

Többet kevesebbért
Őshonos jelszó a reklám- és marketing kampányoknál, de van értelme. Sikeresen játszhat a mennyiségekkel, ha jól állítja be a termékek/szolgáltatások árait. Amennyiben sok árut vásárolnak, kevesebbet kell fizetniük. Önön múlik, mikor mennyi kedvezményt ad, de ésszerű keretek között kell tartani.

2 az 1 áráért
Ezt a fajta promóciót általában éttermek és szórakozóhelyek kedvelik, de előszeretettel használják különböző variációit kiskereskedők is: például két termék vásárlása esetén a második csak 1 forint. Ez egy vonzó lehetőség a vásárlók számára, ezért is működik olyan gyakran. Csak arra kell figyelni, hogy jól válasszuk meg a promócióban résztvevő termékek körét. Azoknak minden vásárlás után nyereségesnek kell lenniük.

Forrás: Franchising.pl

Többet olcsóbban, 2 az 1 áráért

Jelenleg nincsen hozzászólás ebben a témában. Legyen Ön az első!

Fórum 62 téma, 108 hozzászólás

olvasna többet?

newsletter Franchising.hu

If you see this, leave this form field blank