2014.02.01.

Fontos a szín

A weboldalak színei és logói sokat elárulnak egy cégről és annak termékeiről, szolgáltatásairól. Nézze meg, milyen jelentéssel bírnak bizonyos színek a vásárlók számára.

A színeknek hatásuk van az emberek benyomásaira, érzéseire – helyes alkalmazásuk pedig pozitív és ösztönző hatással van az oldalon szörföző látogatókra. A márkák által használt legfontosabb színek a piros, sárga, kék, valamint a fekete és fehér különböző kombinációi.

Fotó stock.xchng - urbanlane

Piros: a figyelem felkeltése. A piros szimbolizálja a szenvedélyt, energiát, ragyogást, gyors kommunikációt és cselekvés-készséget.

Narancssárga: többféle érzéseket is kelthet alkalmazásától függően, mint például spontaneitást és a gyors döntéshozatal benyomását vagy életerő, spontaneitás és erős önértékelés kombinációját. Ezt a színt a web áruházak gyakran használják a vásárlás, fizetés opciókhoz.

Sárga: pozitív energiát, frissességet és kreativitást közvetít. A weboldalon a sárga részek magukra vonják a figyelmet, de nem hat automatikusan pozitívan az értékesítésre. A sárga színt ugyanis gyakran társítják az átveréssel és szándékossággal is.
Jól működik pszichológus és tanácsadó cégek oldalain, ez a kedvenc színe azoknak az embereknek, akik jó tanácsadók, képesek meghallgatni és segíteni.

Zöld: a jólét és presztízs szimbóluma. Kihangsúlyozza a gazdagodás, növekedés utáni vágyat és a lehetőségek maximális kihasználását. A szépségszalonok vagy például bio-boltok weboldalain szintén előszeretettel használják, ugyanis egy erős kapcsolatot sejtet a természettel és egy egészséges életvitellel.

Kék: gyakran használt szín bankok és biztosítók weboldalain. Bizalmat kelt, felelősséget, megbízhatóságot és biztos működést jelent. Remekül működik azoknál a web áruházaknál is, ahol a vásárlók nem tekinthetik meg és vehetik át a megrendelt terméket egy üzletben, csak interneten keresztül tudnak vásárolni.

Szürke: semleges szín, amit ha egy másik színnel kombinálunk, egy kontrasztos hátteret ad. Az elegancia, profizmus és magas minőség szimbóluma. Jól működik a felsőkategóriás, luxus termékeket árusító web áruházak oldalain.

Fekete: egyrészt „időtlenséget” és nagy tapasztalatot jelent, sokat használják kifinomult, szokatlan termékek vagy szolgáltatások promóciójához. Másrészt viszont, a feketét sokan az érzelemmentesség színének tartják, egy erős akaratot, de távolságot is szimbolizálva, ezért a weboldalak takarékosan, csak keveset használják.

-AWH-

olvasna többet?

newsletter Franchising.hu

If you see this, leave this form field blank