2013.11.23.

Alacsony vállalkozói kedv

Továbbra is a magyarok a legborúlátóbbak egy saját vállalkozás indításával kapcsolatban, de javult a vállalkozók megítélése.

Még mindig a magyarok a legborúlátóbbak egy saját vállalkozás indításával kapcsolatban, az önfoglalkoztatás megítélése azonban javult valamivel a tavalyi évhez képest - derül ki az Amway huszonnégy országban végzett reprezentatív felméréséből Saját vállalkozást leginkább a felsőfokú végzettséggel rendelkezők, illetve a 30 év alattiak indítanának.

Amway Global Entrepreneurship Report '13 Fotó Amway Global Entrepreneurship Report '13

Magyarországon a harminc év felettiek körében a férfiak a vállalkozóbb szelleműek, 57 százalékuk állna saját lábára, míg a nőknél ez az arány 50 százalék. A harminc év alatti korosztályban azonban szinte nincs különbség a két nem között (nők: 69 százalék, férfiak: 68 százalék).

Az Amway vállalatcsoport közleményében ismerteti: a 2013-ban elvégzett kutatás szerint a magyaroknak mindössze 30 százaléka tudja elképzelni, hogy saját vállalkozást indít. Ez az arány csak Németországban (26%) és Japánban (17%) alacsonyabb. Biztató viszont, hogy az idén 6 százalékkal nőtt azok száma, akik pozitívan vélekednek a vállalkozói létformáról (53%), de ez még mindig 17 százalékkal alacsonyabb, mint a megkérdezett országok átlaga.

A legtöbb válaszadó szerint az önfoglalkoztatás egyik legnagyobb előnye a munkáltatótól való függetlenség (35%). Ezt követi a másodállásból származó jövedelem megszerzése (27%), valamint a saját ötletek megvalósításának lehetősége (27%). A megkérdezettek mindössze 10 százaléka gondolja úgy, hogy egy vállalkozás valós alternatívája lehet a munkanélküliségnek.

A vállalkozói kedv továbbra is alacsony Magyarországon, a válaszadók 84 százaléka tart attól, hogy nem lenne sikeres, ami 14 százalékkal magasabb, mint a nemzetközi átlag. Ennek három fő oka van: a pénzügyi akadályok (52%), a gazdasági helyzet (52%) valamint a munkanélküliségtől való félelem (25%). A harminc év alattiak inkább tartanak attól, hogy nem lennének sikeresek egy saját vállalkozásban. Az alacsony vállalkozói kedvhez hozzájárulhat az is, hogy a válaszadók 74 százaléka szerint Magyarország kevésbé vállalkozóbarát.

Egy vállalkozás indításához a magyarok 46 százaléka tartja nélkülözhetetlennek az állami támogatásokat és a kezdő hiteleket, ami valamivel magasabb, mint a nemzetközi átlag (42%). Kevésbé tartják azonban fontosnak a vállalkozási ismeretek oktatását és az üzleti képességek fejlesztését (11%) valamint az üzleti hálózatokon keresztül történő mentorálást és támogatást (11%).

Az Amway a világ első számú közvetlen értékesítési vállalata, amely 100-nál is több országában és területen van jelen, az amerikai cégnek több mint 3 millió termékforgalmazója és több mint 21 000 munkatársa van.

Forrás: MTI

Alacsony vállalkozói kedv

Jelenleg nincsen hozzászólás ebben a témában. Legyen Ön az első!

Fórum 62 téma, 108 hozzászólás

olvasna többet?

newsletter Franchising.hu

If you see this, leave this form field blank