Atipikus jó gyakorlat
Az egynapos rendezvény célja az volt, hogy „testközelbe” hozza a munkát kereső kisgyermekes szülőket és a munkát kínáló cégeket. A vitafórum arra adott lehetőséget, hogy a munka és a magánélet egyensúlyi szempontjait meghívott szakértők segítségével a vállalati kultúra szemszögéből vizsgálják meg a résztvevők; az állásbörzén pedig a szülők személyesen beszélhették át a cégekkel a kínált pozíciók részleteit. A rendezvényen olyan cégek állítottak ki többek között, mint az AEGON, a Nestlé, a British Telecom, az IGS Informatika, illetve a 3-P Labour Shield Munkaügyi és Munkavédelmi Tanácsadó Kft., a Csúcs 91 Kft., vagy a Consequit Zrt.
A 2013. szeptember 17-i egész napos, a szakmában rendhagyónak számító rendezvény (nyílt nap) két részből állt: a vitaindító kérdezz-feleleket a MuKi eddigi kerekasztal-blokkjainak népszerű, interaktív mintájára hirdették meg, az atipikus állásbörzén pedig az előzetesen regisztrált és felmért szülők a résztvevő cégek állásajánlatait ismerhették meg. A rendezvényre a vállalatok több mint száz munkalehetőséget hoztak; ez a mai munkaerő piaci helyzetben jelentős számot képvisel.
A MuKi vitaindítójának célja az volt, hogy a kisgyermekes szülők foglalkoztatásának nehézségeit és az ezekre adható lehetséges megoldásokat keresse a meghívott szakértők és a közönség párbeszédével, illetve egymás tapasztalatainak meghallgatásával. Az irányvonalakat a munkaidő hosszúságának kérdése, a fizikai jelenlét és a teljesítmény-alapú munka kettőse, a távmunka előnyei és hátrányai, illetve az atipikus foglalkoztatási formák alkalmazásából adódó munkahelyi kérdések adták.
A megnyitón többek közt Dr. Bárdos Krisztina, a projektgazda IFKA Iparfejlesztési Közhasznú Nonprofit Kft. ügyvezető igazgatója beszélt a kisgyermekes munkavállalók munkába segítésének fontosságáról, illetve a MuKi eddigi eredményeiről: „A program jelenleg mintegy kétszáznegyven olyan szerződött szülőt számlál, aki kész munkába állni, és háromszázötven olyan céggel vagyunk kapcsolatban, aki a MuKi segítségével atipikusan is foglalkoztatna munkaerőt. Eddig hatvan édesanyát sikerült elhelyeznünk, és ez nagy szó.”
--
A Munka kisgyermekkel program célja visszaintegrálni a kisgyermekes szülőket a munka világába, illetve segíteni a cégeknek az atipikus foglalkoztatási formák alkalmazásában. A mai gazdasági helyzetben kifejezetten célszerű lehet az atipikus foglalkoztatási formák, mint például távmunka alkalmazása, hiszen jelentős költségcsökkenés érhető el vele, megspóroltató például a rezsi, az iroda bérleti díja, vagy az alkalmazott közlekedésének térítése.
A program szervezői most egy, a témába vágó rendezvényre invitálják mindazokat a vállalkozásokat, amelyek érdeklődnek az atipikus foglalkoztatási lehetőségek és az azzal járó előnyök iránt. A november hetedikén megrendezésre kerülő HUMÁN-ERŐ-TÉR tematikus fórumon a munkáltatók a egymás között szabad eszmecserét folytathatnak arról, hogy a kisgyermekes szülőket hogyan tudják saját elvárásaikhoz illeszkedve a legelőnyösebben vissza-, vagy felvenni egy adott pozícióba.
A felvázolt problémákról, azok csoportos átbeszélésének eredményéről és a kialakuló megoldási javaslatokról a résztvevők a rendezvény után egy strukturált, üzleti szempontból is használható kimenetet kapnak majd. A rendezvény ezen kívül lehetőséget ad a cégek közötti kapcsolatfelvételre is.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A logó az első, ami eszébe jut az embereknek egy márkáról, éppen ezért fontos, hogy pozitív emlékként megragadjon a vásárlók fejében.
A Waffle House nálunk kevésbé ismert franchise, de a tengeren túl már több, mint 60 éve van a piacon és 2000 éteremmel büszkélkedhet Amerika-szerte. Ám ez a hálózat rendelkezik a legbizarrabb történetekkel, eseményekkel és vendégekkel.
Játék fejlesztésre adta a fejét az amerikai gyorsétterem hálózat egy agyafúrt marketing kampány keretében.
Dollár milliók voltak a számláikon, mégis pazarló életüknek és sikertelen befektetéseiknek köszönhetően mindent elvesztettek.
A jövő reménységeinek kínál segítséget a FIVOSZ és a Fiatal Vállalkozók Hete.
legolvasottabb
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Húsz éves szünet után ismét megvetette a lábát a Wendy's az Egyesült Királyságban, és vele Európában.
Sokak számára ködös kifejezés lehet a "franchise", mint üzleti modell - de mi is a titka ezeknek a sikeres márkáknak?
A franchise szervezetek célja, hogy népszerűsítsék a franchise ötletét és biztosítsák az átláthatóságot és a magas színvonalat a piacon. Sok országban a jól ismert franchise hálózatok delegálnak képviselőket a nemzeti franchise szervezetekbe.
A lengyel Edukido az elavuló lexikális tudás átadása helyett, játékos megoldással készítené fel a fiatalokat az új generáció kihívásaira.
népszerű a fórumban
Az értékváltás szükségessége
Idén is megrendezésre kerül a felelősen gondolkodó és cselekvő emberek éves találkozója! A "Magyar Fenntarthatósági Csúcs 2014" konferencia fókuszában a...
Új támogatás innovatív kkv-knak
Az Európai Bizottság szerdán megjelentette a Horizont 2020 keretprogram első pályázati felhívásait!! A pályázati kiírások megtekinthetőek ide kattintva. A Nemzeti...
Fiatal vállalkozók támogatása
Újabb régiókban érhetőek el a fiatalok vállalkozóvá válásának támogatása a konvergencia régiókban című pályázat kitöltőprogramjai! 2014. július 1-én a...
Még gyerekcipőben
A nagy érdeklődésre való tekintettel 2014. január 15-én megrendezésre kerül a HUMÁN-ERŐ-TÉR 2!! Jelentkezési határidő nagyvállalatok és kkv-k számára:...
A hónap végéig nevezhet honlapjával
Kihirdették "Az Év Honlapja" pályázat nyerteseit!! A pályázatra idén 333 nevezés érkezett - a tavalyihoz hasonlóan az idei évben is a legtöbb pályázat a...
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?
Kedves Mihály! Általában a franchise vagy belépési díjat az átadott know-how (kézikönyv, képzés, stb.) és védjegyhasználati jog (plusz beletartozhatnak a...
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?
Tisztelt Cim! A Fornetti-vel van frenchise szerződésünk amelyet most fel kell mondanunk, mert megszüntetjük az üzletet.A szerződés megkötésekor fizettünk 300000...
Eladó a MosóMedve Wash&Dry
4 MosóMedve Wash&Dry mosoda található Budapesten: III. ker., Pethe Ferenc tér 1. III. ker., Ágoston utca 3. XIII. ker., Kárpát utca 22. XI. ker., Lágymányosi utca...