Munkaközvetítés kicsit másképp
A Munka kisgyermekkel program (MuKi) célja az, hogy a kisgyermekes szülőket visszaintegrálják a munka világába, a cégeknek pedig segítsenek az atipikus foglalkoztatási formák alkalmazásában. Ennek érdekében – az előző rendezvény sikerén felbuzdulva –ismét állásbörzét szerveznek a program keretében. Az egész napos keres-kínál ideje alatt a szakmai vitafórumon nyílik lehetőség a kisgyermekes szülők munkába való visszatérését érintő hátráltató és motiváló tényezők átbeszélésére, illetve az IFKA Kft. nemzetközi távmunka–tapasztalatokat összegyűjtő programjának, a MICROPOL-nak az angol nyelvű szakmai napján való részvételre is.
Ahogy az előző, úgy a mostani szakmai kerekasztal is lehetőség ad arra, hogy a szülők felvessék az elhelyezkedéssel kapcsolatos problémáikat és kérdezzenek a résztvevő cégektől, illetve a meghívott szakértőktől, az állásbörzén pedig a szülők személyesen beszélhetik át a cégekkel a kínált pozíciók részleteit.
A rendezvényeknek a Magyar Iparszövetség ad otthont.
--
Miről is szól a MuKi?
Magyarországon a nem dolgozók jelentős részét a kisgyermekes szülők alkotják; ezzel a statisztikával pedig egyike vagyunk azoknak az országoknak, ahol ennek a társadalmi rétegnek a foglalkoztatottsága több mint huszonöt százalékkal elmarad a gyermek nélküli, vagy már idősebb gyermeket nevelő szülőkétől.
A leggyakrabban felmerülő problémák egyike, hogy a cégek az esetek nagy többségében nem tudják kezelni a kisgyermekes munkaerőt, bizalmatlanság övezi a szülőt az esetleges távolmaradás, így az elvégzett munka mennyiségét és minőségét illetően. Szűkösek ezen kívül a pénzbeli juttatások és nem áll rendelkezésre elegendő férőhely a bölcsődékben, óvodákban. A két fő kérdés a munkáltatók és a munkavállalók számára: Megéri-e egy cégnek olyan munkaerőt alkalmazni, aki alkalmasint rugalmasabb munkabeosztást igényel a „családi logisztika” érdekében? Dolgozhat-e úgy egy újdonsült szülő, hogy sem a család, sem a munkahely felé nem kell lelkiismeret-furdalást éreznie, és mégis mindkét területen teljesíteni tud?
Hogyan közvetít a MuKi?
A MuKi célja, hogy a szülőket képességeiknek és igényeiknek megfelelő álláshoz, a programhoz csatlakozó cégeket pedig felmért, munkaerő piaci profillal rendelkező munkaerőhöz segítse. A munkaközvetítésen kívül a csatlakozott szülők személyiségfejlesztő tréningeket, nyelvi és informatikai képzéseket, illetve személyes és csoportos tanácsadást vehetnek igénybe. A cégek számára a program ingyenes munkaközvetítést, illetve tanácsadási szolgáltatást nyújt.
A foglalkoztatás bővítés a mai munkaerő piaci helyzetben nem egyszerű; a Munka kisgyermekkel program mégis arra vállalkozott, hogy 2014 áprilisáig száz kisgyermekes szülőnek segít az újbóli elhelyezkedésben. |
Ahhoz, hogy a szülő a számára legmegfelelőbb álláshoz juthasson, szükség van mind a leendő munkavállaló, mind a leendő munkáltató alapos felmérésére. „A programba való belépéskor személyesen beszélgetünk el a jelentkező szülővel; felmérjük az illetőt, és elkészítjük a részletes munkaerő piaci profilját. Ez azért fontos, mert a szülőt ennek a portfóliónak a segítségével csak számára érdekes cégnek közvetítjük ki, és fordítva – a munkáltató számára csak igényeinek megfelelő munkavállalót ajánlunk. Így válik hatékonnyá a munkaközvetítés folyamata” – mondta el Csapó Gábor, a Munka kisgyermekkel program és az IFKA Közhasznú Nonprofit Kft. munkaerő piaci tanácsadója.
A csatlakozó cég először egy tíz oldalas kérdőívet tölt ki – ebben fogalmazza meg, hogy milyen nyelvtudással, végzettséggel, munkaidő-beosztással, tapasztalattal, mekkora bérigénnyel, és pontosan milyen feladatra szeretne felvenni munkaerőt – a MuKi pedig ez alapján tudja kiválasztani a pozícióra a megfelelő embert.
„Egyre több vállalat keres meg minket, hiszen azt tapasztalják, hogy a MuKi-tól megfelelően ’elő készített’ munkavállalót kapnak, és még az atipikus foglalkoztatás előnyeit, illetve a kisgyermekes szülők alkalmazásának pozitív anyagi hozadékát is átbeszéljük a velük” – tette hozzá Csapó Gábor.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Az ingatlanpiac és a gyógyszertár piac voltak a tavalyi húzó ágazatok.
A coworking irodák népszerűsége töretlen, az IWG 34 országban 156 új egységet nyitott 2019 első felében.
A napjainkban egyre jobban terjedő közösségi munkaterek új lehetőségeket kínálnak a vállalkozóknak a már sok helyen telített irodabérleti piacon.
A franchise-ban keletkező ellentétek, sokszor a generációs különbségekből adódnak, mindenki a saját céljaiért dolgozik.
A vállalati költségmanagement Magyarországon nem tartozik a tradicionális szolgáltatások közé, most azonban pontosan erre építhet országos hálózatot az ERA franchise.
legolvasottabb
Játék fejlesztésre adta a fejét az amerikai gyorsétterem hálózat egy agyafúrt marketing kampány keretében.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Itthon viszonylag laza jogi környezetben működnek a franchise hálózatok de nyugaton komoly szabályoknak kell megfelelniük.
Húsz éves szünet után ismét megvetette a lábát a Wendy's az Egyesült Királyságban, és vele Európában.
2011-es magalakulása óta több mint 160 taggal bővült Olaszország egyik legnagyobb közösségi franchise hálózata.