Facebook – lenni vagy nem lenni?
A Deloitte elemzői szerint az Európai Unióban székhellyel rendelkező vállalkozások több mint 15 milliárd eurós többletbevételre tettek szert 2011-ben a Facebooknak köszönhetően. Amikor ezeket a vállalkozásokat egy felmérésben megkérdezték, pontosan miért döntöttek a közösségi aktivitás mellett, a tulajdonosok több mint 60 százaléka azt válaszolta, hogy alapvetően azért, mert ez a márkaépítés elengedhetetlen eleme. Azonban egy friss felmérésből úgy tűnik, hogy sokszor a Facebook sem tudja beváltani a vele szemben támasztott reményeket. Ez elsősorban a gyűlöletkeltő tartalmak miatt van így, amivel sajnos tele van az internet és a közösségi média is.
A Reuters hírügynökség jelentése alapján a vállalkozások kezdenek eltávolodni a Facebookos hirdetési lehetőségektől. Több cég is elmondta, hogy a közösségi oldalról való kilépésének oka a támadó üzenetek és negatív tartalmak eltávolításának problematikája volt. Szakértők nemrégiben elismerték, hogy erre még mindig nem sikerült tökéletes megoldást találni. Ezen aggódva pedig több vállalkozás is megkezdte a marketingjének és a közösségi médiához való közeledésének átvizsgálását. A japán autógyártó, a Nissan például bejelentette, hogy teljes mértékben felhagy a reklámozással a nagy-britanniai Facebook felhasználók körében.
Ugyan a jelenség egyelőre elhanyagolható, mégis ha a közösségi média nem növeli a gyűlölködő tartalmakat automatikusan detektáló és eltüntető programok hatékonyságát, a jövőben további hasonló esetek várhatóak. A vállalkozók nem akarják hirdetéseik megjelenését sértegető hozzászólások kontextusában viszontlátni és bizony ezek befogása nem mindig könnyű.
„Ahhoz, hogy el lehessen távolítani a gyűlölködő hozzászólásokat vagy a nem kívánt tartalmat először is a felhasználók bejelentéseire kell hagyatkozni és utána eltávolíttatni azokat az adminisztrátorokkal. Ezen kívül még arra a fejlett rendszerre lehet támaszkodni, amely azonosítja a negatív tartalmakat” – mondta el a programot is tesztelő Makimo Systems egyik munkatársa. - „A probléma az, hogy a negatív üzenetek - függetlenül, hogy azok nemi, vallási hovatartozás, egy adott termék/márka vagy bármi más ellen irányulnak - detektálása csak úgy lehetséges, hogy a rendszer megszűri azokat a kiválasztott szavak és kifejezések alapján. Gyakran azonban a szavak jelentése önmagukban nem sértőek, csak együttesen vagy adott szövegkörnyezetben lesznek azok.”
A Google-nak (többek közt a Facebook után második legnépszerűbb AdWords hirdetési lehetőségek miatt) és a Facebook-nak is hamar megoldást kell találnia erre a problémára, ha nem akarnak nagyszámú vásárlót, valamint a szolgáltatások fejlesztésére irányuló büdzséből veszteni. A játék megéri a fáradságot, a közösségi médiában való hirdetés ugyanis dollármilliárdos szegmensé nőtte ki magát. 2011-ben ráadásul a Facebookon hirdető cégek 80 százaléka nyilatkozta azt, hogy tovább tervezi növelni ezeket a kiadásokat.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Egy újabb karantén esetén előnyt élvezhet a fogyasztók között ez az étteremtípus. Pontosan mi is a ’ghost kitchen’ lényege?
Melyik franchise hálózatba érdemes befektetni? Melyik koncepció kínálja a legnagyobb profitot?
Mindenki szeretné elérni a pénzügyi függetlenséget, de keveseknek adatik meg a lehetőség. A karrier-építés nem mindig jelent megoldást, a legtöbben saját vállalkozásról álmodnak, de próbálkozásaik mégis kudarcba fulladnak. Mi jelentheti a megoldást?
Évről-évre sokan fogadkoznak, hogy végre elkezdik a fogyókúrát, elkezdenek mozogni, leteszik a cigarettát, megtanulnak valamilyen nyelvet vagy éppen vállalkozást indítanak.
Már 2020 van, de még mindig a vendéglátóhelyek nagyrésze nem tudja megfelelően megszólítani az Y generációt, pedig ez a korosztály ma már a világ népességének 30 százalékát teszi ki.
legolvasottabb
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Itthon viszonylag laza jogi környezetben működnek a franchise hálózatok de nyugaton komoly szabályoknak kell megfelelniük.
Húsz éves szünet után ismét megvetette a lábát a Wendy's az Egyesült Királyságban, és vele Európában.
2011-es magalakulása óta több mint 160 taggal bővült Olaszország egyik legnagyobb közösségi franchise hálózata.
A teljesen új megközelítéssel dolgozó My Infraslim hálózat hazánkban folytatja a franchise terjeszkedését. A szlovén franchise rendszer már 15 infra stúdióval rendelkezik a saját piacán, most pedig elérkezettnek látták az időt, hogy Magyarországon is megnyissák az első szalonjukat.
népszerű a fórumban
Az értékváltás szükségessége
Idén is megrendezésre kerül a felelősen gondolkodó és cselekvő emberek éves találkozója! A "Magyar Fenntarthatósági Csúcs 2014" konferencia fókuszában a...
Új támogatás innovatív kkv-knak
Az Európai Bizottság szerdán megjelentette a Horizont 2020 keretprogram első pályázati felhívásait!! A pályázati kiírások megtekinthetőek ide kattintva. A Nemzeti...
Fiatal vállalkozók támogatása
Újabb régiókban érhetőek el a fiatalok vállalkozóvá válásának támogatása a konvergencia régiókban című pályázat kitöltőprogramjai! 2014. július 1-én a...
Még gyerekcipőben
A nagy érdeklődésre való tekintettel 2014. január 15-én megrendezésre kerül a HUMÁN-ERŐ-TÉR 2!! Jelentkezési határidő nagyvállalatok és kkv-k számára:...
A hónap végéig nevezhet honlapjával
Kihirdették "Az Év Honlapja" pályázat nyerteseit!! A pályázatra idén 333 nevezés érkezett - a tavalyihoz hasonlóan az idei évben is a legtöbb pályázat a...
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?
Kedves Mihály! Általában a franchise vagy belépési díjat az átadott know-how (kézikönyv, képzés, stb.) és védjegyhasználati jog (plusz beletartozhatnak a...
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?
Tisztelt Cim! A Fornetti-vel van frenchise szerződésünk amelyet most fel kell mondanunk, mert megszüntetjük az üzletet.A szerződés megkötésekor fizettünk 300000...
Eladó a MosóMedve Wash&Dry
4 MosóMedve Wash&Dry mosoda található Budapesten: III. ker., Pethe Ferenc tér 1. III. ker., Ágoston utca 3. XIII. ker., Kárpát utca 22. XI. ker., Lágymányosi utca...