2013.06.17.

Facebook – lenni vagy nem lenni?

A közösségi oldalak segítenek a márkaépítésben. Azonban a fel-felbukkanó gyűlölködő tartalmak sokszor pont az ellenkezőjét eredményezik.

A Deloitte elemzői szerint az Európai Unióban székhellyel rendelkező vállalkozások több mint 15 milliárd eurós többletbevételre tettek szert 2011-ben a Facebooknak köszönhetően. Amikor ezeket a vállalkozásokat egy felmérésben megkérdezték, pontosan miért döntöttek a közösségi aktivitás mellett, a tulajdonosok több mint 60 százaléka azt válaszolta, hogy alapvetően azért, mert ez a márkaépítés elengedhetetlen eleme. Azonban egy friss felmérésből úgy tűnik, hogy sokszor a Facebook sem tudja beváltani a vele szemben támasztott reményeket. Ez elsősorban a gyűlöletkeltő tartalmak miatt van így, amivel sajnos tele van az internet és a közösségi média is.

Fotó Paweł Kłudkiewicz

A Deloitte szerint a valamilyen közösségi médiát marketingjükben használó cégeknek a 86 százaléka van fenn a Facebookon.

A Reuters hírügynökség jelentése alapján a vállalkozások kezdenek eltávolodni a Facebookos hirdetési lehetőségektől. Több cég is elmondta, hogy a közösségi oldalról való kilépésének oka a támadó üzenetek és negatív tartalmak eltávolításának problematikája volt. Szakértők nemrégiben elismerték, hogy erre még mindig nem sikerült tökéletes megoldást találni. Ezen aggódva pedig több vállalkozás is megkezdte a marketingjének és a közösségi médiához való közeledésének átvizsgálását. A japán autógyártó, a Nissan például bejelentette, hogy teljes mértékben felhagy a reklámozással a nagy-britanniai Facebook felhasználók körében.

Ugyan a jelenség egyelőre elhanyagolható, mégis ha a közösségi média nem növeli a gyűlölködő tartalmakat automatikusan detektáló és eltüntető programok hatékonyságát, a jövőben további hasonló esetek várhatóak. A vállalkozók nem akarják hirdetéseik megjelenését sértegető hozzászólások kontextusában viszontlátni és bizony ezek befogása nem mindig könnyű.

„Ahhoz, hogy el lehessen távolítani a gyűlölködő hozzászólásokat vagy a nem kívánt tartalmat először is a felhasználók bejelentéseire kell hagyatkozni és utána eltávolíttatni azokat az adminisztrátorokkal. Ezen kívül még arra a fejlett rendszerre lehet támaszkodni, amely azonosítja a negatív tartalmakat” – mondta el a programot is tesztelő Makimo Systems egyik munkatársa. - „A probléma az, hogy a negatív üzenetek - függetlenül, hogy azok nemi, vallási hovatartozás, egy adott termék/márka vagy bármi más ellen irányulnak - detektálása csak úgy lehetséges, hogy a rendszer megszűri azokat a kiválasztott szavak és kifejezések alapján. Gyakran azonban a szavak jelentése önmagukban nem sértőek, csak együttesen vagy adott szövegkörnyezetben lesznek azok.”

A Google-nak (többek közt a Facebook után második legnépszerűbb AdWords hirdetési lehetőségek miatt) és a Facebook-nak is hamar megoldást kell találnia erre a problémára, ha nem akarnak nagyszámú vásárlót, valamint a szolgáltatások fejlesztésére irányuló büdzséből veszteni. A játék megéri a fáradságot, a közösségi médiában való hirdetés ugyanis dollármilliárdos szegmensé nőtte ki magát. 2011-ben ráadásul a Facebookon hirdető cégek 80 százaléka nyilatkozta azt, hogy tovább tervezi növelni ezeket a kiadásokat.

Facebook – lenni vagy nem lenni?

Jelenleg nincsen hozzászólás ebben a témában. Legyen Ön az első!

Fórum 62 téma, 108 hozzászólás

olvasna többet?

newsletter Franchising.hu

If you see this, leave this form field blank