Facebook – lenni vagy nem lenni?

A Deloitte szerint a valamilyen közösségi médiát marketingjükben használó cégeknek a 86 százaléka van fenn a Facebookon.
Hétfő
2013.06.17.
A közösségi oldalak segítenek a márkaépítésben. Azonban a fel-felbukkanó gyűlölködő tartalmak sokszor pont az ellenkezőjét eredményezik.
 

A Deloitte elemzői szerint az Európai Unióban székhellyel rendelkező vállalkozások több mint 15 milliárd eurós többletbevételre tettek szert 2011-ben a Facebooknak köszönhetően. Amikor ezeket a vállalkozásokat egy felmérésben megkérdezték, pontosan miért döntöttek a közösségi aktivitás mellett, a tulajdonosok több mint 60 százaléka azt válaszolta, hogy alapvetően azért, mert ez a márkaépítés elengedhetetlen eleme. Azonban egy friss felmérésből úgy tűnik, hogy sokszor a Facebook sem tudja beváltani a vele szemben támasztott reményeket. Ez elsősorban a gyűlöletkeltő tartalmak miatt van így, amivel sajnos tele van az internet és a közösségi média is.

A Reuters hírügynökség jelentése alapján a vállalkozások kezdenek eltávolodni a Facebookos hirdetési lehetőségektől. Több cég is elmondta, hogy a közösségi oldalról való kilépésének oka a támadó üzenetek és negatív tartalmak eltávolításának problematikája volt. Szakértők nemrégiben elismerték, hogy erre még mindig nem sikerült tökéletes megoldást találni. Ezen aggódva pedig több vállalkozás is megkezdte a marketingjének és a közösségi médiához való közeledésének átvizsgálását. A japán autógyártó, a Nissan például bejelentette, hogy teljes mértékben felhagy a reklámozással a nagy-britanniai Facebook felhasználók körében.

Ugyan a jelenség egyelőre elhanyagolható, mégis ha a közösségi média nem növeli a gyűlölködő tartalmakat automatikusan detektáló és eltüntető programok hatékonyságát, a jövőben további hasonló esetek várhatóak. A vállalkozók nem akarják hirdetéseik megjelenését sértegető hozzászólások kontextusában viszontlátni és bizony ezek befogása nem mindig könnyű.

„Ahhoz, hogy el lehessen távolítani a gyűlölködő hozzászólásokat vagy a nem kívánt tartalmat először is a felhasználók bejelentéseire kell hagyatkozni és utána eltávolíttatni azokat az adminisztrátorokkal. Ezen kívül még arra a fejlett rendszerre lehet támaszkodni, amely azonosítja a negatív tartalmakat” – mondta el a programot is tesztelő Makimo Systems egyik munkatársa. - „A probléma az, hogy a negatív üzenetek - függetlenül, hogy azok nemi, vallási hovatartozás, egy adott termék/márka vagy bármi más ellen irányulnak - detektálása csak úgy lehetséges, hogy a rendszer megszűri azokat a kiválasztott szavak és kifejezések alapján. Gyakran azonban a szavak jelentése önmagukban nem sértőek, csak együttesen vagy adott szövegkörnyezetben lesznek azok.”

A Google-nak (többek közt a Facebook után második legnépszerűbb AdWords hirdetési lehetőségek miatt) és a Facebook-nak is hamar megoldást kell találnia erre a problémára, ha nem akarnak nagyszámú vásárlót, valamint a szolgáltatások fejlesztésére irányuló büdzséből veszteni. A játék megéri a fáradságot, a közösségi médiában való hirdetés ugyanis dollármilliárdos szegmensé nőtte ki magát. 2011-ben ráadásul a Facebookon hirdető cégek 80 százaléka nyilatkozta azt, hogy tovább tervezi növelni ezeket a kiadásokat.


népszerű a fórumban

Az értékváltás szükségessége

Idén is megrendezésre kerül a felelősen gondolkodó és cselekvő emberek éves találkozója! A "Magyar Fenntarthatósági Csúcs 2014" konferencia fókuszában a...

1 hozzászólás
utolsó 2014.10.26.
Új támogatás innovatív kkv-knak

Az Európai Bizottság szerdán megjelentette a Horizont 2020 keretprogram első pályázati felhívásait!! A pályázati kiírások megtekinthetőek ide kattintva. A Nemzeti...

1 hozzászólás
utolsó 2014.07.12.
Fiatal vállalkozók támogatása

Újabb régiókban érhetőek el a fiatalok vállalkozóvá válásának támogatása a konvergencia régiókban című pályázat kitöltőprogramjai! 2014. július 1-én a...

1 hozzászólás
utolsó 2014.07.01.
Még gyerekcipőben

A nagy érdeklődésre való tekintettel 2014. január 15-én megrendezésre kerül a HUMÁN-ERŐ-TÉR 2!! Jelentkezési határidő nagyvállalatok és kkv-k számára:...

1 hozzászólás
utolsó 2013.12.14.
A hónap végéig nevezhet honlapjával

Kihirdették "Az Év Honlapja" pályázat nyerteseit!! A pályázatra idén 333 nevezés érkezett - a tavalyihoz hasonlóan az idei évben is a legtöbb pályázat a...

1 hozzászólás
utolsó 2013.12.08.
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?

Kedves Mihály!   Általában a franchise vagy belépési díjat az átadott know-how (kézikönyv, képzés, stb.) és védjegyhasználati jog (plusz beletartozhatnak a...

2 hozzászólás
utolsó 2013.11.24.
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?

Tisztelt Cim! A Fornetti-vel van frenchise szerződésünk amelyet most fel kell mondanunk, mert megszüntetjük az üzletet.A szerződés megkötésekor fizettünk 300000...

2 hozzászólás
utolsó 2013.11.23.
Eladó a MosóMedve Wash&Dry

4 MosóMedve Wash&Dry mosoda található Budapesten:   III. ker., Pethe Ferenc tér 1. III. ker., Ágoston utca 3. XIII. ker., Kárpát utca 22. XI. ker., Lágymányosi utca...

4 hozzászólás
utolsó 2013.11.10.