Burjánzó e-kereskedelem
Csak az EU 28 tagállamában (Horvátországot is számolva) 276,5 milliárd euró értékben vásároltak tavaly online, ez 18,1 százalékos növekedést jelent. A brit piac egyértelműen messze a legnagyobb ”költő”, összesen 96 milliárd eurós vásárlásaikkal. Németország és Franciaország a következők, előbbi piacon 50, míg utóbbin 42 milliárd eurót költöttek online. Ez a három ország tudhatja magáénak az EU-s e-kereskedelmi tevékenység 69 százalékát és 61 százalékát a teljes európai B2C kereskedelmi szektornak.
Az Ecommerce Europe tanulmány eredményei Európát a világ legnagyobb B2C e-kereskedelmi szektoraként pozícionálják, összesen 311,6 milliárd euróval, ami a teljes globális piac 35,1 százalékának felel meg. Sorban a következő Észak-Amerika (294 milliárd euró), majd Ázsia és Csendes-Óceánia (227,8 milliárd euró), ami egyébként a legnagyobb növekedést mutatta fel. - „A vásárlói bizalom és az online vásárlók számának folyamatos növekedése következtében, az Ecommerce Europe arra számít, hogy az európai B2C e-kereskedelmi szektor 2016-ig megduplázódik és egy 625 milliárd eurós piaccá nő” – nyilatkozta Wijnand Jongen, az Ecommerce Europe alelnöke.
A szervezet szerint az online kereskedelem tavaly 2 millió munkahelyet teremtett és a web-oldalak száma átlépte az 550000-es mérföldkövet, 15-20 százalékos éves növekedést produkálva. Gazdasági elemzők pedig még az új piacok iramánál is gyorsabb növekedésre számítanak az új web-oldalak számában.
Az „öregmotoros” piacok előnye
„A skandináv országok, Hollandia és Nagy-Britannia mindenképp előnyt élveznek, ami a mobileszközöket és az internethasználatot illeti” – mondta Wijnand Jongen. - „Ezek az országok mind az e-kereskedelem, mind pedig az m-kereskedelem (értékesítés okostelefonokon és tableteken keresztül) terén kimagaslanak, az internethasználók 70-80 százaléka online vásárló is, az internethasználat pedig 90 százalékos vagy magasabb a lakosság körében. Az ő növekedési adataik jelenleg 10-15%. Más európai országok viszont nagyon hamar felzárkózhatnak. Nekik ugyan relatíve kevesebb online vásárlóik vannak, de a piac gyorsan növekszik”.
A dél- és kelet-európai országok - különösen Spanyolország, Olaszország, Magyarország, Lengyelország, Oroszország, Ukrajna és Törökország - várhatóan jelentősen csökkenteni fogják a szakadékot Észak-, Nyugat- és Közép-Európa között.
Magyarország az 5 leggyorsabban fejlődő piac között
A magyarországi kiskereskedelmi forgalom 2,7 százaléka bonyolódott interneten keresztül 2012-ben – derül ki az eNET most közzétett éves felméréséből, így az e-kereskedelem jelentősége a nemzeti GDP-hez viszonyítva Magyarországon még valamivel az európai átlag alatt van, de a hazai piac Európában az egyik legnagyobb (33,5 százalékos) növekedését mutatta fel.
177 milliárd forintos kiskereskedelmi forgalmat bonyolítottak a magyarországi web-áruházak tavaly és a növekedés változatlanul erőteljes, 2013-ban várhatóan meghaladja majd a 200 milliárd forintos forgalmat. Jelenleg 5-6 ezer magyar nyelvű web-áruház érhető el, amelyből aktív, Magyarországon bejegyzett cég 4100 db van.
Magyarországon az elmúlt egy évben interneten vásárlók száma 1,65 millió főre emelkedett (a felnőtt lakosság megközelítőleg 1/5-e), akiknek 5 százaléka érkezett mobil platformon keresztül. Az online vásárlók számát tekintve ez az arány 3,3%, az internetes forgalmat illetően pedig 3,1%.
Hazánkban arányaiban egyelőre kevés web-áruház rendelkezik mobilra/táblagépekre optimalizált weboldallal (mindössze kb. 6%), az okostelefonok rohamos terjedésével azonban az e-kereskedőknek érdemes előrukkolni valamilyen mobilos megoldással. Ugyanis egy olyan korban, ahol az európaiak 47,6 százaléka fel van szerelve okostelefonnal, nem kétséges hogy az m-kereskedelem nagymértékben ösztönözheti a piacok növekedését. A legnagyobb piacon, Nagy-Britanniában már most a vásárlások 12 százaléka mobil eszközökről érkezik, míg egy évvel korábban ez az arány mindössze 5% volt.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A Dnipro-M egy a hagyományos barkácsáruházakra emlékeztető, szerszám forgalmazó szaküzlet, mely franchise rendszerben terjeszkedik.
A háborús helyzet nem csak a lakosság, de a vállalkozások kivándorlásához is vezetett az országból.
Szokatlanul nagy piaca van a használtautóknak, mely eddig főleg a nagy játékosok és a magánemberek között oszlott csak meg, ez a franchise hálózat viszont a kis vállalkozókat is bevonná.
Az étrendkiegészítőket, speciális élelmiszereket és sportruházatot gyártó és forgalmazó BioTechUSA-cégcsoport júniusban nyitotta meg Magyarországon a legnagyobb, az Allee bevásárlóközpontban található, 110 négyzetméteres exkluzív üzletét.
Sikeres tesztidőszakot követően hivatalosan is elindította Magyarországon DODO Partner franchise kezdeményezését.
legolvasottabb
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Itthon viszonylag laza jogi környezetben működnek a franchise hálózatok de nyugaton komoly szabályoknak kell megfelelniük.
Húsz éves szünet után ismét megvetette a lábát a Wendy's az Egyesült Királyságban, és vele Európában.
2011-es magalakulása óta több mint 160 taggal bővült Olaszország egyik legnagyobb közösségi franchise hálózata.
A teljesen új megközelítéssel dolgozó My Infraslim hálózat hazánkban folytatja a franchise terjeszkedését. A szlovén franchise rendszer már 15 infra stúdióval rendelkezik a saját piacán, most pedig elérkezettnek látták az időt, hogy Magyarországon is megnyissák az első szalonjukat.
népszerű a fórumban
Indul a Fröccsbusz franchise
A Fröccsbusznak jelenleg nincsen elérhető franchise ajánlata; egyéb együttműködési lehetőségekről közvetlenül a vállalatnál tudnak érdeklődni:E-mail:...
Indul a Fröccsbusz franchise
Üdvözlöm!Érdeklődni szeretnék milyen költségekkel jár a csatlakozás?E-mail:tcsb032@gmail.com
Husse márkabolt és bemutatóterem
A Husse márkabolt elérhetőségei: Cím: 1082. Bp. Horváth Mihály tér 2. Tel.: 0620-212-20-28 E-mail: hussedelpest@husse.hu Honlap:...
Garantált visszavásárlási programot indít a Tesla
Egy meglepő kommentben Elon Musk megjegyezte, hogy ahogy a Tesla folytatja terjeszkedését mégiscsak szüksége lehet franchise üzletekre a vállalati Tesla szalonok...
Indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék bővebb tájékoztatást kapni fröccsbusz üzemeltetésével és a költségekkel kapcsolatban. Tisztelettel: korosine
Franchise az állatok szerelmeseinek
Kedves Marton Margó! Kérem adja meg elérhetőségét és a napokban keresni fogjuk! Az önéletrajzát a magyarorszag@husse.com e-mail címre küldheti...
Franchise az állatok szerelmeseinek
Tiszteletem! Nagyon tetszik ez a lehetőség és érdekelne is. További információkra lenne szükségem. Üdvözlettel. Marton Margó
Indul a Fröccsbusz franchise
Tisztelt cím! Szeretnék tájékoztatást kérni a Fröccsbusz franchize lehetőségről! ombodieva@freemail.hu Köszönettel!