Hogyan keltsük fel a bloggerek figyelmét?
Minden vállalkozás legfontosabb törekvései közé tartozik, hogy felkeltse azok figyelmét, akik igazán számítanak. Elsősorban az elégedett ügyfelek ajánlásával tudjuk bebiztosítani pozíciónkat, azonban van itt még valami: ha írnak rólunk nívós szakmai blog oldalak, azzal nem csak ismertségünket növelhetjük, de növelhetjük üzletünk jó hírét, ismertségét is, és egy-egy aktuális bejegyzés könnyen elterjedhet más, az ágazattal foglalkozó oldalakra.
Lássuk, hogy mire figyelnek fel leginkább a blogok szerkesztői; hogyan tűnhet ki vállalkozásunk a sok közül? Az alábbi tanácsok elsősorban blog oldalakra koncentrálnak, de segíthetnek egy szaklap vagy újság szerkesztői esetén is.
Válasszuk ki célközönségünket
Először is el kell dönteni, hogy kihez is szeretnénk szólni. Valószínűleg már tisztában van saját szakmai területének legrangosabb oldalaival, de végezzen kutatást szakmabeli ismerősei és kollegái megkérdezésével, hogy ki-milyen blogokat olvas. Ha felállított egy listát a legfontosabb blogokról, kezdjen el ismerkedni ezekkel az oldalakkal és próbálja a szerint rendszerezni őket, hogy az adott blog üzletének melyik aspektusával foglalkozna legszívesebben (mi az, amit érdekesnek találhat vállalkozásával kapcsolatban).
Mutassuk meg magunkat
Többféleképpen is kapcsolatba kerülhetünk a szerkesztőkkel. Az egyik legegyszerűbb módja, ha hozzászólások formájában megosztjuk véleményünket a blogon megjelenő témákkal kapcsolatban. Érdemes odafigyelni, hogy kommentjeink relevánsak legyenek a témához és ne keltsük túlzottan azt a benyomást, hogy csak saját vállalkozásunk népszerűsítése érdekében vagyunk jelen, viszont legyen világos a szerkesztőknek, hogy képben vagyunk.
Emellett persze közvetlenül is kapcsolatba kerülhetünk a szerkesztőkkel, hiszen a legtöbb ilyen oldalon megtalálhatóak a bloggerek elérhetőségei.
Figyeljünk a tartalomra
Mindig ügyeljünk arra, hogy a szándékunk megegyezik az adott blog szerkesztőjének érdeklődési körével. Az a blogger, aki az adott ágazat aktuális pletykáival foglalkozik sosem fog írni arról, hogy miként jött létre a vállalkozásunk, ahogy termékeinkről szerzett tapasztalatait sem nagyon fogja publikálni. És ugyanez fordítva is igaz, a tényekre és a szolgáltatások/termékek bemutatására hivatott blogok nem foglalkoznak a piaci pletykákkal.
Lovagoljunk meg előző hozzászólásokat
Ha egy poszt sok figyelmet és hozzászólást kapott, érdemes lehet elgondolkodni azon, hogy tudunk-e még hozzáadni valamit egy másik szemszögből – ezzel magunkra terelve a figyelmet. Például, ha arról van szó, hogy a legtöbb kozmetikai vállalkozást nők vezetik, és mi férfiként ilyen típusú üzletet vezetünk, akkor osszuk meg véleményünket a témával kapcsolatban.
Szálljunk vitába
A bloggerek kimondottan örülnek, ha ellentmondások alakulnak ki az oldalukon, mivel ez magasabb nézettséget és folyamatos komment-özönt eredményez számukra. Ha tényleg elhivatottak vagyunk egy megosztott szakmai elképzelés iránt, az valószínűleg elnyeri majd a szerkesztők figyelmét.
Adjuk oda, amire vágynak
A bloggerek telhetetlenül kutatják az új, érdekes témákat, és mindig szorítja őket az idő. Tegyük elérhetővé nekik az információt, amire szükségük lehet vállalkozásunkról. Vállalkozásunk honlapján mindenképpen legyen egy ’Média’ vagy ’Sajtó’ és egy ’Rólunk’ menüpont, ahol megtalálhatóak a legújabb sajtómegjelenések, valamint a vállalkozás története és missziója.
Számok bűvöletében
A blog-szerkesztők imádják a számokat, listákat, felsorolásokat, mivel az olvasók szívesen olvasnak ilyen összegzéseket, és így nagyobb nézettségre tehetnek szert. Az „5 leg..”, a „3 olyan dolog, ami…”, vagy a „10 ok arra, hogy…” típusú bejegyzésekkel felkelthetjük figyelmüket.
Ha ezeknek a taktikáknak köszönhetően sikerült felkerülni egy felkapott blogra, akkor minden eszközt ragadjunk meg, hogy eljuttassuk minél több embernek. Osszuk meg közösségi oldalakon, jelenítsük meg web-oldalunkon, és küldjünk ki kör-üzenetet. Ne felejtsük el megköszönni a bloggernek sem, mert ők is hálásak az elismerésért, és akár egy hosszabb együttműködés is kezdetét veheti.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A logó az első, ami eszébe jut az embereknek egy márkáról, éppen ezért fontos, hogy pozitív emlékként megragadjon a vásárlók fejében.
A Waffle House nálunk kevésbé ismert franchise, de a tengeren túl már több, mint 60 éve van a piacon és 2000 éteremmel büszkélkedhet Amerika-szerte. Ám ez a hálózat rendelkezik a legbizarrabb történetekkel, eseményekkel és vendégekkel.
Játék fejlesztésre adta a fejét az amerikai gyorsétterem hálózat egy agyafúrt marketing kampány keretében.
Dollár milliók voltak a számláikon, mégis pazarló életüknek és sikertelen befektetéseiknek köszönhetően mindent elvesztettek.
A jövő reménységeinek kínál segítséget a FIVOSZ és a Fiatal Vállalkozók Hete.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2024. április 4-én megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Húsz éves szünet után ismét megvetette a lábát a Wendy's az Egyesült Királyságban, és vele Európában.
A franchise szervezetek célja, hogy népszerűsítsék a franchise ötletét és biztosítsák az átláthatóságot és a magas színvonalat a piacon. Sok országban a jól ismert franchise hálózatok delegálnak képviselőket a nemzeti franchise szervezetekbe.
népszerű a fórumban
Az értékváltás szükségessége
Idén is megrendezésre kerül a felelősen gondolkodó és cselekvő emberek éves találkozója! A "Magyar Fenntarthatósági Csúcs 2014" konferencia fókuszában a...
Új támogatás innovatív kkv-knak
Az Európai Bizottság szerdán megjelentette a Horizont 2020 keretprogram első pályázati felhívásait!! A pályázati kiírások megtekinthetőek ide kattintva. A Nemzeti...
Fiatal vállalkozók támogatása
Újabb régiókban érhetőek el a fiatalok vállalkozóvá válásának támogatása a konvergencia régiókban című pályázat kitöltőprogramjai! 2014. július 1-én a...
Még gyerekcipőben
A nagy érdeklődésre való tekintettel 2014. január 15-én megrendezésre kerül a HUMÁN-ERŐ-TÉR 2!! Jelentkezési határidő nagyvállalatok és kkv-k számára:...
A hónap végéig nevezhet honlapjával
Kihirdették "Az Év Honlapja" pályázat nyerteseit!! A pályázatra idén 333 nevezés érkezett - a tavalyihoz hasonlóan az idei évben is a legtöbb pályázat a...
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?
Kedves Mihály! Általában a franchise vagy belépési díjat az átadott know-how (kézikönyv, képzés, stb.) és védjegyhasználati jog (plusz beletartozhatnak a...
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?
Tisztelt Cim! A Fornetti-vel van frenchise szerződésünk amelyet most fel kell mondanunk, mert megszüntetjük az üzletet.A szerződés megkötésekor fizettünk 300000...
Eladó a MosóMedve Wash&Dry
4 MosóMedve Wash&Dry mosoda található Budapesten: III. ker., Pethe Ferenc tér 1. III. ker., Ágoston utca 3. XIII. ker., Kárpát utca 22. XI. ker., Lágymányosi utca...