A tanulmányból az is kiderül, hogy a fejlődő országok a legaktívabbak a nemzetközi piacokon és ügyfeleik 70%-a fejlett országokból származik.
Hétfő
2013.02.18.
A nemzetközi piacokon való megjelenés kifizetődő a kis-és középvállalkozások számára.
 

A siker valószínűsége kétszer magasabb a nemzetközi kereskedelemmel foglalkozó kis-és középvállalkozások (kkv-k) esetén, mint az azonos méretű vállalkozásoknál, amelyek csak a nemzeti piacon aktívak. A DHL Express megbízásából, az IHS által készített tanulmány 410 kis- és közepes méretű (max. 50 millió euró árbevételű) vállalat megkérdezésével készült és azok nemzetközi terjeszkedését, illetve annak tendenciáit volt hivatott felmérni.

Egy országhatárokon átnyúló terjeszkedés előnyei közül az egyik legfontosabb, hogy a piacra való belépéssel jelentős nemzetközi figyelemre tehet szert a vállalat. További előnyök a nemzetközi know-how és technológia, az innováció és az értékes gyakorlatok, amik a hazai piac számára is előnyt jelenthetnek és adott esetben adaptálhatók.

Fékezhetetlen fiatalok

A kutatás egyre gyorsuló globalizációs folyamatokat és erősödő nemzetközi figyelmet mutatott ki a kis- és közepes vállalkozások körében. Azok a kkv-k, amelyeket az elmúlt 5 évben alapítottak, nagyobb eséllyel indulnak el a nemzetközi üzleti tevékenység irányába, mint az idősebb vállalatok; és teszik ezt annak ellenére, hogy üzletük számára kevesebb idő állt rendelkezésre a növekedéshez. Az elmúlt három évben átlagon felül teljesítő vállalkozások többsége pedig tervezi, hogy a következő három évben tovább emeli az export szerepét a forgalomban, a bizonytalan gazdasági környezet ellenére is.

A tanulmány rámutat azonban arra, hogy a nem megfelelő infrastruktúra az üzleti hatékonyság csökkentésén keresztül korlátozza a versenyképességet, és a kkv-k jobban megküzdenek az infrastrukturális nehézségekkel, mint a jobb erőforrásokkal rendelkező nagyvállalatok. – „A kutatás is alátámasztja azt a tapasztalatunkat, hogy a kisvállalkozások sok esetben nem rendelkeznek kifejezetten a logisztikai feladatok elvégzésre dedikált erőforrással. A felmérés ajánlása szerint a versenyképesség növelése érdekében a kkv-knak szükségük lenne megbízható és friss adatbázisokra is” – mondta el Bándli Zoltán, a DHL Express kereskedelmi és marketing igazgatója. Ezen kívül a kkv-k legnagyobb problémáit még a külföldi piacok ismeretének hiánya, a magas vámköltségek, és a nemzetközi partnerekkel való kapcsolatépítés jelentik.


népszerű a fórumban

Az értékváltás szükségessége

Idén is megrendezésre kerül a felelősen gondolkodó és cselekvő emberek éves találkozója! A "Magyar Fenntarthatósági Csúcs 2014" konferencia fókuszában a...

1 hozzászólás
utolsó 2014.10.26.
Új támogatás innovatív kkv-knak

Az Európai Bizottság szerdán megjelentette a Horizont 2020 keretprogram első pályázati felhívásait!! A pályázati kiírások megtekinthetőek ide kattintva. A Nemzeti...

1 hozzászólás
utolsó 2014.07.12.
Fiatal vállalkozók támogatása

Újabb régiókban érhetőek el a fiatalok vállalkozóvá válásának támogatása a konvergencia régiókban című pályázat kitöltőprogramjai! 2014. július 1-én a...

1 hozzászólás
utolsó 2014.07.01.
Még gyerekcipőben

A nagy érdeklődésre való tekintettel 2014. január 15-én megrendezésre kerül a HUMÁN-ERŐ-TÉR 2!! Jelentkezési határidő nagyvállalatok és kkv-k számára:...

1 hozzászólás
utolsó 2013.12.14.
A hónap végéig nevezhet honlapjával

Kihirdették "Az Év Honlapja" pályázat nyerteseit!! A pályázatra idén 333 nevezés érkezett - a tavalyihoz hasonlóan az idei évben is a legtöbb pályázat a...

1 hozzászólás
utolsó 2013.12.08.
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?

Kedves Mihály!   Általában a franchise vagy belépési díjat az átadott know-how (kézikönyv, képzés, stb.) és védjegyhasználati jog (plusz beletartozhatnak a...

2 hozzászólás
utolsó 2013.11.24.
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?

Tisztelt Cim! A Fornetti-vel van frenchise szerződésünk amelyet most fel kell mondanunk, mert megszüntetjük az üzletet.A szerződés megkötésekor fizettünk 300000...

2 hozzászólás
utolsó 2013.11.23.
Eladó a MosóMedve Wash&Dry

4 MosóMedve Wash&Dry mosoda található Budapesten:   III. ker., Pethe Ferenc tér 1. III. ker., Ágoston utca 3. XIII. ker., Kárpát utca 22. XI. ker., Lágymányosi utca...

4 hozzászólás
utolsó 2013.11.10.