A sajtóközlemények előnye a fizetett hirdetésekkel szemben, hogy ingyenes megjelenést biztosítanak, illetve magasabb a szerkesztőségi anyagokba fektetett olvasói bizalom.
Hétfő
2012.11.05.
Megjelenés a médiában segít a márka erősítésében és pozitív hatással van a partneri jelentkezésekre és üzletének növekedésére is. Tippek, hogy hogyan közelítsünk a médiához.
 

Egy vállalat sikere vagy sikertelensége nagy mértékben függ a szervezet külső és belső kommunikációs kapcsolataitól. A PR tevékenység kommunikációs csatornákat teremt és használ a szervezet és közönsége között. Franchise átadók és franchise átvevők is szintúgy profitálhatnak a PR tevékenységből, akkor is, ha a márkát szeretnék erősíteni, fejleszteni és akkor is, ha az eladások szintjét biztosítanák.

Emellett a PR tevékenység támogatást nyújt az adott márka megismertetéséhez és tudatba-ültetéséhez, a bizalom kiépítéséhez és fenntartásához, és a már meglévő partneri kapcsolatok ápolásához. Mindezek pedig pozitív hatással lesznek a lehetséges átvevői, partneri jelentkezések számára is.

Franchise átvevők és átadók is használhatnak különböző médiakampányokat üzletük erősítéséhez. A kampányok során nagyon fontos a média munkatársaival való kapcsolattartás és információmegosztás olyan sajtóközlemények vagy hirdetmények formájában, amik hírértékű változásról, történésről számolnak be a vállalkozás életéből.

Érdemes megjegyezni, hogy az egyéni partneri aktivitásnak összhangban kell lennie a hálózat általános céljaival, terveivel, hogy biztosítva legyen az egységesség.

Sok embernek vannak aggályai, félelmei, ha arról van szó, hogy nyilatkozzon a médiának. A kulcs, hogy felkészült legyen és tudja a legfontosabb tényeket, információkat nem csak az adott esemény kapcsán, de a vállalkozása és a hálózat életéből is.

Az első lépés a médiával való kapcsolatfelvétel során a média-munkatárs kiválasztása. Hír vagy közlemény címzettei lehetnek a napilapok, azok rovatainak főszerkesztői, sajtóügynökségek, gazdasági szaklapok vagy az elektronikus média bármelyike. Hívja azt a munkatársat, aki az adott témában a legszimpatikusabbnak tűnik. Ezután tájékoztassa a megfelelő kapcsolatot a sztoriról – lehetőleg egy fényképpel ellátott sajtóközlemény formájában. Pár nap elteltével telefonon érdeklődjön, hogy mekkora érdeklődéssel fogadták.

Egy jó sajtóközlemény elemei

Cégek, vállalkozások életével kapcsolatos információk megosztásának legismertebb formája a sajtóközlemény, célja, hogy eljuttassa a nagyközönséghez a szervezet életében történt eseményt, változást. Tanács egy jó sajtóközlemény megírásához:

 

  • Mielőtt hozzálát a sajtóközlemény megírásához gondolja át, hogy mi a hírérték és kire lehet hatással: egy esemény minél több emberre van hatással, annál nagyobb a hírérték. Emberekről, eseményről szóljon a közlemény!

  • Ha egyéni franchise partnerként ad ki közleményt fontos, hogy az ne álljon ellentétben a hálózat általános és minden partnerére érvényes üzenetével. Annak ellenére, hogy minden franchise-ban működő vállalkozásnak külön tulajdonosa van, fontos hogy a márka és a hálózat imázsa ne sérüljön.

  • Ügyeljen az információmegosztás sorrendjére! A sajtóközlemények szerkezeti tagolásának sorrendjét mindig a hírérték határozza meg, azonban ellentétben a klasszikus tagolással a cím kimondja az üzenet fő ígéretét és a nagyobb hírérértékkel bíró információk kerülnek előre.

  • A bevezetés (“lead”) legyen egyszerű és tömör. Nem kell feltétlenül arra törekedni, hogy valami fülbemászó legyen, a lényeg, hogy a fő üzenetet adja át. Esetleg érdemes ezt a részt az újságíróra bízni.

  • Legyen a sajtóközlemény egyszerű, átlátható, ne használjon túl hosszú mondatokat, szakzsargont vagy túl hivatalos szerkezeteket, ugyanis ezek könnyen összezavarhatják az olvasót és az üzenet elveszhet. Egy mondat csak egy információt és optimális esetben maximum 25 szót tartalmazzon.

  • Legyen annyira részletes, specifikus, amennyire csak lehetséges. Minél részletesebb egy információ, annál könnyebb megérteni. Fontos, hogy tömör, de tartalmas jelentés legyen.

  • Egy sajtóközlemény terjedelme ideális esetben nem több mint egy A4-es oldal.

  • Mielőtt a sajtóanyagot elküldi a médiának bizonyosodjon meg arról, hogy nincsenek helyesírási, gépelési hibák a szövegben.

  • Dátumozza meg a közleményt és a végén adjon egyértelmű elérhetőséget – név, beosztás, telefonos (mobil, vezetékes) és email elérhetőségek – a további megjelenések és annak érdekében, hogy az újságírók elérhessék további kérdéseikkel, kéréseikkel képekért, interjúért, stb.

 


népszerű a fórumban