Ismerjük meg a konkurenciát
Vállalkozóként rengeteg feladattal kell megküzdenünk: ügyfeleket kell toboroznunk, számlákat kell fizetnünk, termékeket eladnunk, és emellett folyamatosan újítanunk. Ezen kívül meg kell felelni a folyamatosan változó jogszabályoknak, és figyelni kell az aktuális támogatásokat és pályázatokat is. Ezen alapvető teendők mellett érthető módon háttérbe szorulhat a konkurens cégek nyomon követése. Azonban legyen szó a legkisebb vállalatoktól a multinacionális cégekig, az adott szektor többi szereplőjének alábecsülésével olyan hibát követünk el, mely sok esetben megbosszulja magát. Ahhoz, hogy vállalkozásunk növekedjen, elengedhetetlen hogy legyen egy egészséges megszállottságunk azokkal a cégekkel szemben, akik ugyanazon ügyfelek kegyeiért versengenek.
Első lépésként meg kell határoznunk, hogy ki a konkurenciánk. Milyen azonos profilú üzletek vannak a közvetlen környezetünkben? Mióta léteznek, és mennyire vannak benne a köztudatban? Minél több információt derítünk ki, annál jobban tudunk differenciálódni.
Készítsünk térképet riválisainkról. Milyen messze vannak üzletünktől? A tömegközlekedést használó, vagy inkább az autós ügyfeleket vonzzák jobban? Nekik, vagy nekünk megfelelőbb az üzlethelyiségük? Ha jobban megismerjük környezetünket, precízebben tudjuk felépíteni stratégiánkat a potenciális ügyfelek eléréséhez.
Készítsünk egy listát erősségeinkről és gyengeségeinkről (SWOT analízis). Derítsük ki mi az, amiben jobbak vagyunk, és mi az, ami még tökéletesítésre szorul. Ha például magasabb minőségű termékeink vannak, de riválisunk irreálisan alacsony árai elcsavarják ügyfeleink fejét, akkor talán érdemes elgondolkoznunk áraink csökkentésén. Az viszont nagyon fontos, hogy sohase hagyjunk egy jó ötletet a semmibe veszni, különösen akkor, ha meg vagyunk győződve arról, hogy vetélytársainknál jobban meg tudjuk valósítani azt.
Ahhoz, hogy sikeresen megkülönböztessük vállalkozásunkat kulcsfontosságú kérdés, hogy megértsük riválisaink hova pozícionálják magukat és milyen üzenetet közvetítenek. Ha már beérett a brand, amit képviselnek, kevesebb eséllyel – vagy egyáltalán nem - fogjuk legyőzni őket, ha vállalkozásunk hasonló mondanivalót közöl a közönségnek.
(pcs)
Forrás: www.smallbiztrends.com
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A logó az első, ami eszébe jut az embereknek egy márkáról, éppen ezért fontos, hogy pozitív emlékként megragadjon a vásárlók fejében.
A Waffle House nálunk kevésbé ismert franchise, de a tengeren túl már több, mint 60 éve van a piacon és 2000 éteremmel büszkélkedhet Amerika-szerte. Ám ez a hálózat rendelkezik a legbizarrabb történetekkel, eseményekkel és vendégekkel.
Játék fejlesztésre adta a fejét az amerikai gyorsétterem hálózat egy agyafúrt marketing kampány keretében.
Dollár milliók voltak a számláikon, mégis pazarló életüknek és sikertelen befektetéseiknek köszönhetően mindent elvesztettek.
A jövő reménységeinek kínál segítséget a FIVOSZ és a Fiatal Vállalkozók Hete.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2024. április 4-én megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Húsz éves szünet után ismét megvetette a lábát a Wendy's az Egyesült Királyságban, és vele Európában.
A franchise szervezetek célja, hogy népszerűsítsék a franchise ötletét és biztosítsák az átláthatóságot és a magas színvonalat a piacon. Sok országban a jól ismert franchise hálózatok delegálnak képviselőket a nemzeti franchise szervezetekbe.
népszerű a fórumban
Az értékváltás szükségessége
Idén is megrendezésre kerül a felelősen gondolkodó és cselekvő emberek éves találkozója! A "Magyar Fenntarthatósági Csúcs 2014" konferencia fókuszában a...
Új támogatás innovatív kkv-knak
Az Európai Bizottság szerdán megjelentette a Horizont 2020 keretprogram első pályázati felhívásait!! A pályázati kiírások megtekinthetőek ide kattintva. A Nemzeti...
Fiatal vállalkozók támogatása
Újabb régiókban érhetőek el a fiatalok vállalkozóvá válásának támogatása a konvergencia régiókban című pályázat kitöltőprogramjai! 2014. július 1-én a...
Még gyerekcipőben
A nagy érdeklődésre való tekintettel 2014. január 15-én megrendezésre kerül a HUMÁN-ERŐ-TÉR 2!! Jelentkezési határidő nagyvállalatok és kkv-k számára:...
A hónap végéig nevezhet honlapjával
Kihirdették "Az Év Honlapja" pályázat nyerteseit!! A pályázatra idén 333 nevezés érkezett - a tavalyihoz hasonlóan az idei évben is a legtöbb pályázat a...
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?
Kedves Mihály! Általában a franchise vagy belépési díjat az átadott know-how (kézikönyv, képzés, stb.) és védjegyhasználati jog (plusz beletartozhatnak a...
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?
Tisztelt Cim! A Fornetti-vel van frenchise szerződésünk amelyet most fel kell mondanunk, mert megszüntetjük az üzletet.A szerződés megkötésekor fizettünk 300000...
Eladó a MosóMedve Wash&Dry
4 MosóMedve Wash&Dry mosoda található Budapesten: III. ker., Pethe Ferenc tér 1. III. ker., Ágoston utca 3. XIII. ker., Kárpát utca 22. XI. ker., Lágymányosi utca...