Egyik tizenkilenc, másik egy híján húsz?
Az átlagos fogyasztó elhalad azon polcok mellett ahol számukra „no name” árucikkek vannak elhelyezve, mivel tekintetüket nem vonzzák azok a termékek, amelyeket nem tudnak hozzárendelni előzetes ismereteikhez. Amikor azonban közelebbről megvizsgálják ezeket a termékeket és kiderül, hogy a gyártó egy ismertebb cég, gyakran megváltoztatják véleményüket. Ennek oka, hogy valójában a márka is egy termék. Míg egy ismeretlen márkanévvel nincsen kapcsolatunk, addig a jól ismert gyártó garantálja számunkra a termék tulajdonságait – amit hosszú évek munkájával épített be a fogyasztói köztudatba.
Hogy milyen mértékben befolyásolja ítélőképességünket egy jól felépített brand, azt talán a német ARD televízió Adidas-al kapcsolatos kutatása tudja legjobban bemutatni. A televízió munkatársai 75 eurós dzsekiket választottak ki, melyeknek egy részéről eltávolították az Adidas emblémát, a másik felén pedig fennhagyták a három csíkos logót. A tesztben részt vett 120 vásárló az Adidasnak vélt termékért hajlandó volt kifizetni a teljes árát, azonban a névtelen dzsekikért maximum 20 eurót voltak hajlandóak kifizetni.
Egy másik érdekes példa a kínai Shuangxing cipő,- és gumiabroncs gyártó ipari csoport vezérigazgatójának kijelentése, amely a Radio China honlapján olvasható. „Az általunk Európába szállított abroncsok európai márkanévvel kétezer eurót érnek, azonban Shuangxing névvel csupán ötszázat. Nike márkanevű sportcipőnk több mint 100 eurót jelent, míg Shuangxing – ként értékesítve csak 20 eurót”.
Fontos kiemelni, hogy egy tudatosan felépített márka ahhoz is elengedhetetlen, hogy egy hálózat sikeresen működjön - akár franchise, akár nem. A hálózatban működő vállalatoknak elengedhetetlenül fontos a következetes megjelenés – legyen szó berendezésről, hirdetésekről, vállalati autókról, vagy éppen a személyzet viselkedéséről. Az ügyfeleknek ugyanolyan figyelmes bánásmódban kell részesülniük, és ugyanazt a magas minőségű terméket kell kapniuk a hálózat akármelyik egységében.
(pcs)
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A logó az első, ami eszébe jut az embereknek egy márkáról, éppen ezért fontos, hogy pozitív emlékként megragadjon a vásárlók fejében.
A Waffle House nálunk kevésbé ismert franchise, de a tengeren túl már több, mint 60 éve van a piacon és 2000 éteremmel büszkélkedhet Amerika-szerte. Ám ez a hálózat rendelkezik a legbizarrabb történetekkel, eseményekkel és vendégekkel.
Játék fejlesztésre adta a fejét az amerikai gyorsétterem hálózat egy agyafúrt marketing kampány keretében.
Dollár milliók voltak a számláikon, mégis pazarló életüknek és sikertelen befektetéseiknek köszönhetően mindent elvesztettek.
A jövő reménységeinek kínál segítséget a FIVOSZ és a Fiatal Vállalkozók Hete.
legolvasottabb
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Április 4-én ismét franchise kiállításon vehettek részt a hazai piac vállalkozói és befektetői.
A budapesti franchise kiállításon bemutatkozó MozgásKlinika lehetővé teszi az izületi fájdalmak hatékony, tartós kezelését - többek között ennek is köszönheti a hálózat robbanásszerű növekedését.
Itthon viszonylag laza jogi környezetben működnek a franchise hálózatok de nyugaton komoly szabályoknak kell megfelelniük.
2011-es magalakulása óta több mint 160 taggal bővült Olaszország egyik legnagyobb közösségi franchise hálózata.
népszerű a fórumban
Az értékváltás szükségessége
Idén is megrendezésre kerül a felelősen gondolkodó és cselekvő emberek éves találkozója! A "Magyar Fenntarthatósági Csúcs 2014" konferencia fókuszában a...
Új támogatás innovatív kkv-knak
Az Európai Bizottság szerdán megjelentette a Horizont 2020 keretprogram első pályázati felhívásait!! A pályázati kiírások megtekinthetőek ide kattintva. A Nemzeti...
Fiatal vállalkozók támogatása
Újabb régiókban érhetőek el a fiatalok vállalkozóvá válásának támogatása a konvergencia régiókban című pályázat kitöltőprogramjai! 2014. július 1-én a...
Még gyerekcipőben
A nagy érdeklődésre való tekintettel 2014. január 15-én megrendezésre kerül a HUMÁN-ERŐ-TÉR 2!! Jelentkezési határidő nagyvállalatok és kkv-k számára:...
A hónap végéig nevezhet honlapjával
Kihirdették "Az Év Honlapja" pályázat nyerteseit!! A pályázatra idén 333 nevezés érkezett - a tavalyihoz hasonlóan az idei évben is a legtöbb pályázat a...
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?
Kedves Mihály! Általában a franchise vagy belépési díjat az átadott know-how (kézikönyv, képzés, stb.) és védjegyhasználati jog (plusz beletartozhatnak a...
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?
Tisztelt Cim! A Fornetti-vel van frenchise szerződésünk amelyet most fel kell mondanunk, mert megszüntetjük az üzletet.A szerződés megkötésekor fizettünk 300000...
Eladó a MosóMedve Wash&Dry
4 MosóMedve Wash&Dry mosoda található Budapesten: III. ker., Pethe Ferenc tér 1. III. ker., Ágoston utca 3. XIII. ker., Kárpát utca 22. XI. ker., Lágymányosi utca...