2015.11.20.

Ötcsillagos felvásárlás

A Marriott International bejelentette, hogy megveszi a rivális Starwood szállodaláncot. Az összeolvadással a világ legnagyobb hotel franchise hálózata jön létre.

A Starwood szállodalánc már idén áprilisban nyílt titokká tette, hogy vevőt és lehetőséget keres hálózatának fejlesztéséhez, és hamar olyan érdeklődőkkel, partner-jelöltekkel találta szembe magát, mint az InterContinental vagy a Hyatt. Azonban a Starwood a napokban – némileg váratlanul – a Marriott International szállodacsoporttal állapodott meg. Az akvizíció révén (és annak várhatóan 2016. áprilisi lezárultával) 5500 hotel 1,1 millió szobáját magába foglaló hálózat jön létre – a legnagyobb szállodalánc a világon.

Marriott hotel Fotó { pranav } / Flickr; Marriott Hotel, San Diego

A felvásárlással létrejövő franchise hálózat több mint 5500 vállalati vagy franchise szállodát fog magába foglalni összesen 1,1 millió szobával a világ több mint 100 országában.

A Marriott International Inc. hétfőn jelentette be, hogy egy 12,2 milliárd dollár értékű üzlet keretében, (11,9 milliárd dollár értékű részvény és 340 millió dollár készpénz formájában) felvásárolja a Starwood Hotels & Resorts Worldwide szállodaláncot. A két vállalat vezetői közölték, az összeolvadással egy „sokkal szélesebb körű portfólió” jön létre, több mint 5500 hotellel és 1,1 millió szobával világszerte. Arne Sorenson, a Marriott ügyvezető igazgatója elmondta, „Meggyőződésünk, hogy számít a méret, és a két vállalat egyesítése számtalan előnnyel fog járni. Több lehetőséget tudunk majd kínálni vendégeinknek, egy nagyobb hűségprogramot hozhatunk létre, képesek leszünk hatékonyabban működni és technológiai fejlesztésekbe invesztálni.”

A szállodalánc hosszútávon pedig még többet nyerhet az üzlettel, egyrészt az évi 200 millió dolláros költségmegtakarítással, másrészt pedig a 11 Starwood márka csatlakozásával jelentkező lehetőségek kihasználásával. Utóbbira remek példa, hogy a Starwood portfólió tartalmaz néhány „lifestyle” hotel márkát is, amelyek elsősorban a fiatal felnőtteket vonzzák – azt a célcsoportot, melyet a Marriott már régóta próbált megnyerni magának.

A Marriott International jelenleg 85 országban van jelen, több mint 4300 saját vagy franchise partnerek tulajdonában lévő ingatlannal. Portfóliójában összesen 19 márka szerepel, többek közt olyanokat sorai közt tudva, mint a Ritz-Carlton, Bvlgari, JW Marriott, Renaissance Hotels, Courtyard vagy Residence Inn.

Ötcsillagos felvásárlás

Jelenleg nincsen hozzászólás ebben a témában. Legyen Ön az első!

Fórum 62 téma, 108 hozzászólás

olvasna többet?

newsletter Franchising.hu

If you see this, leave this form field blank