2015.10.30.

Sorban állás helyett mobil alkalmazás

A Vapiano étteremlánc kiiktathatja a sorban állás nagy részét éttermeiben. Egy mobil alkalmazás fokozatosan válthatja fel a jelenlegi chip-kártyás rendszert.

Sorban állás, sorban állás és még egyszer sorban állás: először, amikor a vendégek belépnek az étterembe, másodszor a rendelésnél és végül távozás előtt, fizetéskor – sok vendég így látta a Vapiano éttermek kártyás rendszerének eredményét, azonban egy új applikációval és részleges kiszolgálással az étteremlánc franchise most a sorban állás nagy részét kiiktatja.

Vapiano chef-ek Fotó Vapiano

A Vapiano részben saját, részben társvállalati (Joint Venture) egységeket nyitva, részben pedig franchise partnerekre támaszkodva bővíti étteremhálózatát. Az étterem koncepció középpontjában többek között olyan mediterrán ételek állnak, melyeket a vendégek szeme láttára készítenek el.

Ahogy arról több németországi médium is beszámolt, a Vapiano egyes németországi éttermeiben megkezdte – a vállalat fennállása óta először – az asztali kiszolgálás tesztelését. A vendégek könnyedén rendelhetnek egy új mobilalkalmazás segítségével, ami jelzi az étel elkészültét is, amit aztán vagy átvehetünk a pultnál vagy egy pincér kihozza az asztalhoz. A szervírozott ételek köre ugyanis a menünek csak egy kis részét képezi, és nem tartalmazza a főtermékeknek számító tésztákat, pizzákat és salátákat.

Az új alkalmazás ugyanakkor felválthatja az aktuális chip-kártya rendszert is. Ahelyett, hogy a bejáratnál egy kártyát kapnának a vendégek, inkább egy pár másodperc alatt bejelentkezhetnek (becsekkolhatnak) az alkalmazás és QR kód olvasó segítségével. A kijáratnál szintén nincs szükség a kártyára (se sorban állásra), a távozó vendégek fizetni is tudnak az applikációval. A próbaidőszakot követően (és annak sikerességétől függően) az új módszert minden Vapiano étteremben fokozatosan vezetik majd be. Az új fejlesztés pedig nem csak az ügyfeleknek jelent könnyebbséget, de a Vapiano is spórol a csökkenő személyzeti költségeken.

Nem ez az első alkalom, amikor egy franchise hálózat egy mobil alkalmazást vagy hasonló technikát vezet be a vásárlók egyszerűbb és gyorsabb kiszolgálása érdekében: a Starbucks például az okostelefonnal történő fizetést tette elérhetővé számos kávézójában, az IKEA pedig lehetővé tette vásárlói számára, hogy egyszerűen beszkenneljék az árut és e-terminálon keresztül fizessenek. Számos élelmiszerláncban szintén élhetnek az önkiszolgáló kassza lehetőségével a vásárlók.

A Vapiano részben saját, részben társvállalati (Joint Venture) egységeket nyitva, részben pedig franchise partnerekre támaszkodva bővíti étteremhálózatát. Az étterem koncepció középpontjában többek között olyan mediterrán ételek állnak, melyeket a vendégek szeme láttára készítenek el. Az idei évben nagyjából 30 új étteremmel bővülhet a 2002-ben alapított hálózat, amivel a Vapiano összesen 180 egységgel lesz jelen a világ 30 országában.

Magyarországon 2007-ben jelent meg a hálózat, azóta összesen 4 budapesti étterem nyitotta meg kapuit – legutóbb 2013 őszén. Akkor a vállalat úgy nyilatkozott, hogy egy fővároson kívüli étterem megnyitása 2015-re lehet reális.

Sorban állás helyett mobil alkalmazás

Jelenleg nincsen hozzászólás ebben a témában. Legyen Ön az első!

Fórum 62 téma, 108 hozzászólás

olvasna többet?

newsletter Franchising.hu

If you see this, leave this form field blank